leve de tractiecontrole .... maar wat doet dat beestje ...
-
- Newby
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 06-08-2011 21:54
leve de tractiecontrole .... maar wat doet dat beestje ...
dag allen, net een "gladde" periode achter de rug, op een veilige plaats eens wat "gespeeld" tot het lichtje van het ESP meerdere keren ging knipperen, kan je niet echt voelen hoeveel dat het exact ingrijpt natuurlijk.
Maar ... ik denken dat tractiecontrole verhinderde dat je wielen zouden doorspinnen op ijs bvb, toch had ik de indruk dat er vrolijk te veel wielspin was voor wat ik van tractiecontrole verwacht ... wie heeft ervaring ????
Maar ... ik denken dat tractiecontrole verhinderde dat je wielen zouden doorspinnen op ijs bvb, toch had ik de indruk dat er vrolijk te veel wielspin was voor wat ik van tractiecontrole verwacht ... wie heeft ervaring ????
Cruze 2.0 LT diesel 150 - Olympic White
-
- Member
- Berichten: 108
- Lid geworden op: 04-02-2013 19:19
Mijn wielen slipten ook af en toe nog door, denk dat je dat niet kan vermijden. Maar als ik het vergelijk met mijn vorige Peugeot 207 en velen op de baan naast of voor mij deed de auto het niet slecht^^ (geen winterbanden). Ik heb wel totaal niet gelet op melding via dashboard, maar ik weet niet of mijn weggedrag op de gewone weg voldoende was om het te laten activeren?
-
- Member Senior
- Berichten: 496
- Lid geworden op: 26-05-2012 13:53
je moet die tractie controle eens afleggen dan pas zal je een groot verschil merken.
bij vol optrekken op sneeuw en ijs ( heb ik getest deze week)
tractie aan: je auto gaat niet vlug in toeren en je vertrekt goed met een beetje wiel spin natuurlijk. en je gaat nog steeds recht vooruit ipv dat je echt afwijkt door het slippen
- als je slipt heb je zo weer de nodige beheersing over de wagen om te kunnen doorgaan
tractie uit: auto schiet direct hoog in toeren omdat de banden vrolijk doorslippen, auto is moeilijker te controleren en wijkt af van zijn baan.
- tijdens slippen in bocht alles uit de kast moeten halen om de botsing met borduur te vermijden. heb dit aan men oude school getest en ze stonden nogal te kijken van deze goed gecontroleerde slip xD de kont van de wagen zat in een mooi drift
dit getest met mijn Pirelli winterbanden eronder.
bij vol optrekken op sneeuw en ijs ( heb ik getest deze week)
tractie aan: je auto gaat niet vlug in toeren en je vertrekt goed met een beetje wiel spin natuurlijk. en je gaat nog steeds recht vooruit ipv dat je echt afwijkt door het slippen
- als je slipt heb je zo weer de nodige beheersing over de wagen om te kunnen doorgaan
tractie uit: auto schiet direct hoog in toeren omdat de banden vrolijk doorslippen, auto is moeilijker te controleren en wijkt af van zijn baan.
- tijdens slippen in bocht alles uit de kast moeten halen om de botsing met borduur te vermijden. heb dit aan men oude school getest en ze stonden nogal te kijken van deze goed gecontroleerde slip xD de kont van de wagen zat in een mooi drift
dit getest met mijn Pirelli winterbanden eronder.
-
- Member
- Berichten: 149
- Lid geworden op: 27-01-2013 13:59
-
- Member Senior
- Berichten: 254
- Lid geworden op: 05-06-2012 13:26
-
- Member VIP
- Berichten: 501
- Lid geworden op: 25-04-2012 20:54
Ik denk dat je het verward met esp . Tractiecontrole is wel degelijk om de wielen niet te doen doordraaien . De naam zegt het tractie controle = zorgen dat de aandrijfwielen trekkracht op de weg behouden .gewoon Sven schreef:Velen denken dat tractiecontrole wielspin voorkomt, maar dit is dus niet helemaal juist, tractiecontrole zorgt er enkel voor dat de wagen niet ongecontroleert begint te schuiven naar alle kanten.