leve de tractiecontrole .... maar wat doet dat beestje ...

hierin kunnen verbruik registraties , km. registraties en andere nuttige info ingezet worden
Plaats reactie
Paul(B)
Newby
Newby
Berichten: 30
Lid geworden op: 06-08-2011 21:54

leve de tractiecontrole .... maar wat doet dat beestje ...

Bericht door Paul(B) » 14-03-2013 13:28

dag allen, net een "gladde" periode achter de rug, op een veilige plaats eens wat "gespeeld" tot het lichtje van het ESP meerdere keren ging knipperen, kan je niet echt voelen hoeveel dat het exact ingrijpt natuurlijk.
Maar ... ik denken dat tractiecontrole verhinderde dat je wielen zouden doorspinnen op ijs bvb, toch had ik de indruk dat er vrolijk te veel wielspin was voor wat ik van tractiecontrole verwacht ... wie heeft ervaring ????
Cruze 2.0 LT diesel 150 - Olympic White

GJ
Member
Member
Berichten: 108
Lid geworden op: 04-02-2013 19:19

Bericht door GJ » 14-03-2013 14:18

Mijn wielen slipten ook af en toe nog door, denk dat je dat niet kan vermijden. Maar als ik het vergelijk met mijn vorige Peugeot 207 en velen op de baan naast of voor mij deed de auto het niet slecht^^ (geen winterbanden). Ik heb wel totaal niet gelet op melding via dashboard, maar ik weet niet of mijn weggedrag op de gewone weg voldoende was om het te laten activeren?

bjornoz
Member Senior
Member Senior
Berichten: 496
Lid geworden op: 26-05-2012 13:53

Bericht door bjornoz » 14-03-2013 23:27

je moet die tractie controle eens afleggen dan pas zal je een groot verschil merken.

bij vol optrekken op sneeuw en ijs ( heb ik getest deze week)

tractie aan: je auto gaat niet vlug in toeren en je vertrekt goed met een beetje wiel spin natuurlijk. en je gaat nog steeds recht vooruit ipv dat je echt afwijkt door het slippen
- als je slipt heb je zo weer de nodige beheersing over de wagen om te kunnen doorgaan

tractie uit: auto schiet direct hoog in toeren omdat de banden vrolijk doorslippen, auto is moeilijker te controleren en wijkt af van zijn baan.
- tijdens slippen in bocht alles uit de kast moeten halen om de botsing met borduur te vermijden. heb dit aan men oude school getest en ze stonden nogal te kijken van deze goed gecontroleerde slip xD de kont van de wagen zat in een mooi drift

dit getest met mijn Pirelli winterbanden eronder.

Chavke
Member
Member
Berichten: 149
Lid geworden op: 27-01-2013 13:59

Bericht door Chavke » 15-03-2013 07:44

Het doel van ESP is Idd om de auto recht te trekken bij een slip. Door de software kan de auto de snelheid van de aangedreven wielen afzonderlijk regelen.
De eerste auto's met ESP hadden ook altijd ABS. Zonder dat konden de wielen blokkeren als de ESP ingreep.

gewoon Sven
Member Senior
Member Senior
Berichten: 254
Lid geworden op: 05-06-2012 13:26

Bericht door gewoon Sven » 15-03-2013 09:47

Velen denken dat tractiecontrole wielspin voorkomt, maar dit is dus niet helemaal juist, tractiecontrole zorgt er enkel voor dat de wagen niet ongecontroleert begint te schuiven naar alle kanten.
Chevrolet Orlando 1.8 Black Edition

hangterisaan
Member VIP
Member VIP
Berichten: 501
Lid geworden op: 25-04-2012 20:54

Bericht door hangterisaan » 23-03-2013 04:24

gewoon Sven schreef:Velen denken dat tractiecontrole wielspin voorkomt, maar dit is dus niet helemaal juist, tractiecontrole zorgt er enkel voor dat de wagen niet ongecontroleert begint te schuiven naar alle kanten.
Ik denk dat je het verward met esp . Tractiecontrole is wel degelijk om de wielen niet te doen doordraaien . De naam zegt het tractie controle = zorgen dat de aandrijfwielen trekkracht op de weg behouden .
2.0 VCDI 197/440Nm pk-zwarte ruiten,led nrplaat en standlichten-xenonPipercross filter-11Wmistlamp-DVD kopsteunen EBC grooved discs Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Het gebruik van uw Cruze”