verbruik

hierin kunnen verbruik registraties , km. registraties en andere nuttige info ingezet worden
Plaats reactie
CruzerLT
Webmaster
Webmaster
Berichten: 3394
Lid geworden op: 29-05-2010 18:59

verbruik

Bericht door CruzerLT » 31-08-2010 16:36

Stone
Geplaatst: 19 Aug 2010 11:21 am Onderwerp: Verbruik !!!

Aangezien er een hele commotie is op het Engelstalige forum over het verbruik van de Cruze begin ik hier ook met een topic over het verbruik.

Misschien ligt het gemiddeld verbruik van de Cruze wel aan de hoge kant als je deze vergelijkt met andere merken , maar op het Engelstalig is soms sprake van 11 liter per honderd km voor een 1.8 en soms ook voor de 2.0 diesel . Maar als je dan hun uitleg hoort hoe ze er mee rijden blijkt dan wel dat ze hun diesel gebruiken voor korte stadsritjes ,hoog in de toeren komen of boven de 120 op autostrades gaan en dan gaan ze gaan klagen dat ze boven de gemiddeldes zitten die GM op de advertenties zetten.

Gurpo
Geplaatst: 19 Aug 2010 02:49 pm
ik rij zelf de 1.8 benzine

de cijfers in de folder haal je nooit, maar dat is met elke wagen zo...maar als ik een lange rit op de snelweg rij (120 km) 1 op 14.5
maar ik rij voor 90 % in de stad en dan kom je op 1 op 12...
niet echt zuinig , maar is te doen



Stone
Geplaatst: 24 Aug 2010 02:54 pm Onderwerp:

Vandaag volgend bericht ontvangen van Chevrolet Belgium i.v.b. met het verbruik.

"Marc Kempe heeft mij uw mail i.v.m. uw vraag over de brandstofverbruik van de Cruze doorgezonden en mij verzocht u een antwoord te bezorgen.

Graag geven wij u meer verduidelijking over de brandstofverbruik van auto's.

Officiële cijfers voor het brandstofverbruik worden berekend op basis van strikt omschreven standaard laboratoriumtesten, die door de Europese instanties zijn voorgeschreven.
Deze laboratoriumproeven zijn uiteraard identiek voor alle merken en modellen. Dit zijn uiteraard testen die de realiteit slechts kunnen benaderen en geven slechts een indicatie van te vewachten verbruik. Door de aard van de labotesten zelf komt het dat de reële verbruikscijfers - en dat geldt voor alle merken en modellen - hoger liggen dan de officiële verbuikscijfers.

De reële verbruikscijfers worden in grote mate mede beïnvloedt door factoren zoals de staat van het wegdek, het klimaat en de weersomstandigheden, de verkeerssituatie (vlot verkeer, file, ...), het type verplaatsing ( stadverkeer, vlak land, gebergte, ...) en vooral ook de rijstijl, de kwaliteit en de staat van de banden, de kwaliteit van de benzine en de algemene staat van de wagen.

Momenteel heeft Chevrolet Belgium geen klachten ontvangen van zijn Cruzeklanten over abnormaal hoog brandstofverbruik. Uiteraard blijven wij alert voor mogelijke meldingen hierover. Voor de ingenieurs van Chevrolet blijft de vermindering van het brandstofverbruik een van de prioriteiten in hun onderzoek naar meer efficiënte motoren.

Wij hebben een korte bezoek gebracht aan de door u geciteerde site en constateren dat, zondere afbreuk te doen aan de bewereringen van de deelnemers, uiteindelijk slechts een beperkt aantal personen aan dit forum deelnemen en deze klachten uiten. Wij constateerden tevens dat zij door een aantal deelnemers zelf terecht worden gewezen (met hun eigen, goede verbruikscijfers) en dat zij ook de aandacht vestigen op een vlotte en rustige rijstijl als middel om tot een lager verbruik te komen.

Wij hopen u hiermee een afdoend antwoord te hebben gegeven voor uw bezorgdheid ivm de Chevrolet Cruze;

Inmiddels verblijven wij

Zeer Hoogachtend

Yves De Cauwer
Senior Manager Public Affairs
Chevrolet Belgium

Dit bericht werd verstuurd door Chevrolet Belgium NV
Schaliënhoevedreef 20c, B-2800 Mechelen
BTW BE 0454 345 723 - RPR Brussel
"
Eerlijk gezegd had ik niet zo vlug een antwoord verwacht en dit siert Chevrolet Belgium wel.

CruzerLT
Geplaatst: 24 Aug 2010 06:35 pm Onderwerp:

en dat ze dan ook inderdaad de moeite nemen om op het Engelstalig forum op onderzoek uit te gaan, vind ik netjes en dan ook de snelle terugkoppeling,
chapau voor chevrolet België

Gert
Geplaatst: 27 Aug 2010 11:18 pm Onderwerp:

Voor "gewoon" gebruik kom ik op circa 7.8 liter diesel. (1 op 12.8 )
Bij een lange rit naar Duitsland ongeveer 6.5 liter (1 op 15.4 ) Toch niet zó slecht voor een 2liter diesel 150Pk met automatic !

Ik heb m'n kilometers nu netjes genoteerd, bij de volgende tankbeurt kan ik een exact cijfer geven.

staf
Geplaatst: 27 Aug 2010 11:53 pm Onderwerp: Nuchtere hollanders en belgen

Als regelmatig "bezoeker" van dit forum en ook van het engelstalige valt het mij op dat wij(hollanders en belgen) veel realistischer zijn in onze verwachtingen over deze wagen,dan de mensen met een andere nationaliteit.Natuurlijk mogen we niet blind zijn voor eventuele mindere punten, en is het zeer nuttig om deze van elkaar te vernemen,maar men kan van een auto met deze prijs ook geen BMW-kwaliteit verwachten,nietwaar(zoals sommigen op andere sites wel doen)?
Ik hoop dat er zich hier nog vele mensen gaan aansluiten,zodat we de goede en mindere punten van de Cruze aan elkaar kunnen doorgeven.
Mvg

Stone
Geplaatst: 28 Aug 2010 10:51 am Onderwerp: Re: Nuchtere hollanders en belgen

staf schreef:
zodat we de goede en mindere punten van de Cruze aan elkaar kunnen doorgeven.
Mvg

Feit is wel als je een vergelijking maakt met ander merken en ik bedoel dan KIA ,Volkswagen , Toyota enz (ik heb de 1.8 Benz al vergeleken) ... dat het verbruik wel degelijk een minpuntje is , maar zoals je zegt ook zijn wij inwoners "Der Nederlanden" op dit gebied nuchterder en beseffen we ook wel dat als je een auto wil kopen voor "zuinig" te rijden dat je dan beter een een auto type Chevrolet Spark koopt .
Ik ben ervan overtuigd dat er nog wel minpuntjes zullen zijn de perfecte wagen bestaat gewoonweg niet.

CruzerLT
Geplaatst: 28 Aug 2010 11:01 am Onderwerp: Re: Nuchtere hollanders en belgen

Stone schreef:
staf schreef:

zodat we de goede en mindere punten van de Cruze aan elkaar kunnen doorgeven.
Mvg


Feit is wel als je een vergelijking maakt met ander merken en ik bedoel dan KIA ,Volkswagen , Toyota enz (ik heb de 1.8 Benz al vergeleken) ... dat het verbruik wel degelijk een minpuntje is , maar zoals je zegt ook zijn wij inwoners "Der Nederlanden" op dit gebied nuchterder en beseffen we ook wel dat als je een auto wil kopen voor "zuinig" te rijden dat je dan beter een een auto type Chevrolet Spark koopt .
Ik ben ervan overtuigd dat er nog wel minpuntjes zullen zijn de perfecte wagen bestaat gewoonweg niet.

inderdaad als je echt zuinig wilt rijden dan moet je gewoon een klein autootje kopen en niet een van boven de 1200 kl.
luxe in en aan auto's zie je namelijk ook terug in het verbruik (ecc brede banden)

bertvaneck
Geplaatst: 29 Aug 2010 12:33 am Onderwerp:

ik ben dat het helemaal met je eens maar waar praten we over als hij nou rijd i.14.5 of 1 op 15 wat is het probleem

CruzerLT
Geplaatst: 29 Aug 2010 01:47 pm Onderwerp:

bertvaneck schreef:
ik ben dat het helemaal met je eens maar waar praten we over als hij nou rijd i.14.5 of 1 op 15 wat is het probleem

als hij deze waarden haalt moet je gewoon tevreden zijn
en als een cruze met 1.8 benz. moter 1op 12 of 13 rijd zou ik al tevreden zijn
deze wagen weegt wel meer dan 1200kg.

ik ga een nieuw topic opstarten voor een registratie met km. etc.
zal in de loop van de dag gaan verschijnen

bertvaneck
Geplaatst: 29 Aug 2010 02:03 pm Onderwerp:

ja dat lijk mijn een goed idee ik rijd nu nog met een Ford mondeo 2004 ghia twee liter waar ik mee op de snelweg naar Polen rijd met een gemiddelde van 1 op 12.5 en in de stad hier in almere van 1 op 10 ook niet slecht

Stone
Geplaatst: 29 Aug 2010 02:38 pm Onderwerp:

CruzerLT schreef:
als hij deze waarden haalt moet je gewoon tevreden zijn
en als een cruze met 1.8 benz. moter 1op 12 of 13 rijd zou ik al tevreden zijn
deze wagen weegt wel meer dan 1200kg.
ik ga een nieuw topic opstarten voor een registratie met km. etc.
zal in de loop van de dag gaan verschijnen

Goed idee

Stone
Geplaatst: 29 Aug 2010 02:40 pm Onderwerp:

bertvaneck schreef:
ja dat lijk mijn een goed idee ik rijd nu nog met een Ford mondeo 2004 ghia twee liter waar ik mee op de snelweg naar Polen rijd met een gemiddelde van 1 op 12.5 en in de stad hier in almere van 1 op 10 ook niet slecht

Ik haal ook zo iets met mijn huidige Chevrolet Corsica 2.2 van 1993.
Terug naar boven

Erwin
Geplaatst: 30 Aug 2010 04:12 pm Onderwerp:

Stone schreef:
bertvaneck schreef:
ja dat lijk mijn een goed idee ik rijd nu nog met een Ford mondeo 2004 ghia twee liter waar ik mee op de snelweg naar Polen rijd met een gemiddelde van 1 op 12.5 en in de stad hier in almere van 1 op 10 ook niet slecht

Ik haal ook zo iets met mijn huidige Chevrolet Corsica 2.2 van 1993.

Ik heb er tijdens de vakantie op gelet, in de bergen met de airco aan reed ik gemiddeld 1 op 10, in Duitsland zonder airco maar wel zeer regelmatig 200+ ook 1 op 10.
Nu tijdens woon-werk verkeer zonder airco 1 op 11,7

Het betreft een 1.8 benzine.

Overigens had ik Chevrolet Nederland ook al benaderd en ik kreeg exact dezelfde mail terug (staat blijkbaar standaard in hun reply )

Stone
Geplaatst: 30 Aug 2010 06:10 pm Onderwerp:

Elke motor heeft zo zijn zuinigste punt ik heb ondervonden met mijn Corsica 2.2 motor dat deze ligt bij de 2500 toeren , op de autosnelweg wil dit zeggen tussen de 110 en 120 Km/h dan ligt mijn verbruik 1 op 16 durf ik boven de 3000 toeren rijden + 125 km/h dus dan begint hij te zuipen gelijk een Engelsman die wekenlang droog gelegen heeft.
Het is een kwestie van zoeken wanneer je het zuinigste rijd. En met een zware voet kan je niet zuinig rijden of je moet een lichter voertuig hebben.
Grtz Rinus
welkom op het Chevrolet Cruze forum!!!
Chevrolet Cruze 1.8 LT 141pk - Maroccan-bleu

CruzerLT
Webmaster
Webmaster
Berichten: 3394
Lid geworden op: 29-05-2010 18:59

Bericht door CruzerLT » 31-08-2010 16:39

ik heb per ongeluk een onderwerp gewist
ik heb alleen de tekst nog terug kunnen halen
Grtz Rinus
welkom op het Chevrolet Cruze forum!!!
Chevrolet Cruze 1.8 LT 141pk - Maroccan-bleu

Gast

Bericht door Gast » 31-08-2010 19:12

CruzerLT schreef:ik heb per ongeluk een onderwerp gewist
ik heb alleen de tekst nog terug kunnen halen
Tja missen is menselijk hé , spijtig want het is wel niet erg overzichtelijk zo .

CruzerLT
Webmaster
Webmaster
Berichten: 3394
Lid geworden op: 29-05-2010 18:59

Bericht door CruzerLT » 31-08-2010 19:39

Stone schreef:
CruzerLT schreef:ik heb per ongeluk een onderwerp gewist
ik heb alleen de tekst nog terug kunnen halen
Tja missen is menselijk hé , spijtig want het is wel niet erg overzichtelijk zo .
excuses hiervoor, bij een volgende actie gebeurt dit niet meer :(
als ik het moet verwijderen moet je het maar zeggen ,geef even jullie mening
Grtz Rinus
welkom op het Chevrolet Cruze forum!!!
Chevrolet Cruze 1.8 LT 141pk - Maroccan-bleu

Gast

Bericht door Gast » 31-08-2010 21:33

Al gelijk voor mij....

Wesley
lid
lid
Berichten: 88
Lid geworden op: 19-07-2010 05:32

Bericht door Wesley » 31-08-2010 22:10

Ik zou het persoonlijk laten staan.
Maar je kan eventueel de tekst wijzigen en met 2 kleuren werken die dan verspringen.
Dat maakt het een beetje overzichtelijker.
Groetjes
Vol spanning aan het uitkijken naar de Cruze Hatchback.

Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly

CruzerLT
Webmaster
Webmaster
Berichten: 3394
Lid geworden op: 29-05-2010 18:59

Bericht door CruzerLT » 31-08-2010 22:17

Wesley schreef:Ik zou het persoonlijk laten staan.
Maar je kan eventueel de tekst wijzigen en met 2 kleuren werken die dan verspringen.
Dat maakt het een beetje overzichtelijker.
Groetjes
ik kijk wel even wat ik doe, denk dat ik er nog wel een leuk stukje van kan maken
Grtz Rinus
welkom op het Chevrolet Cruze forum!!!
Chevrolet Cruze 1.8 LT 141pk - Maroccan-bleu

CruzerLT
Webmaster
Webmaster
Berichten: 3394
Lid geworden op: 29-05-2010 18:59

Bericht door CruzerLT » 01-09-2010 21:31

is een beetje aangepast nu, stukje duidelijker ;)
Grtz Rinus
welkom op het Chevrolet Cruze forum!!!
Chevrolet Cruze 1.8 LT 141pk - Maroccan-bleu

Wesley
lid
lid
Berichten: 88
Lid geworden op: 19-07-2010 05:32

Bericht door Wesley » 01-09-2010 22:36

inderdaad.
Ziet er al veel beter uit :D
Vol spanning aan het uitkijken naar de Cruze Hatchback.

Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly

Plaats reactie

Terug naar “Het gebruik van uw Cruze”