Autonieuws | Chevrolet Cruze hatchback

hier vind je alle uitvoeringen van de Cruze
Benzine en diesel
bertvaneck
Member VIP
Member VIP
Berichten: 611
Lid geworden op: 23-08-2010 20:05

Autonieuws | Chevrolet Cruze hatchback

Bericht door bertvaneck » 28-11-2010 10:59

Alle modellenAleroAveoBlazerCamaroCaptivaCorvetteCruzeEpicaEvandaHHRKalosLacettiMatizNubiraSparkTacuma Alle informatie Specificaties Occasions Autotests Gebruikers-reviews Nieuws Zoek
Zoek op trefwoord Kenteken
Zoek Zoek



Autonieuws | Chevrolet Cruze hatchback klaargestoomd


28 november 2010 | Tekst: Stéphan Vermeulen

Chevrolet komt tegen de zomer van 2011 met de Cruze hatchback. De productieversie van deze vijfdeurs verwachten we in maart op de Salon van Genève te kunnen aanschouwen, op de foto’s is te zien hoe de auto wordt klaargestoomd.
Met alleen een C-segmentsedan red je het niet op de Europese markt. Daarom komt Chevrolet ook met een vijfdeursversie van de Cruze. Die Cruze hatchback was al als concept te zien op de autoshow in Parijs, toen verwachtte de Nederlandse importeur de productieversie in mei 2011 in de showrooms.
Het studiemodel zag er al rijp uit. Denk de blauwe koplampen weg en de funky achterlichten en je weet hoe de definitieve versie wordt. Op de beelden van de gecamoufleerde Cruze hatchback zien we ook minder grote wielen. Want op een showauto monteer je natuurlijk niet 17 inch maar vul je de wielkasten zo ver mogelijk op. Op foto 3 zien we nog het kontje van een Opel Astra, waarmee de Cruze onderhuids veel componenten deelt.
Het motorengamma van de Cruze bestaat vooralsnog uit een 1.6 en een 1.8 benzine, en de 2.0 diesel is er in twee versies. Op termijn zal echter ook het 1.4 turboblok van GM, dat met 120 en 140 pk wordt geleverd, onder de stoere neus van de Cruze te vinden zijn.
ik hoop nog lang te mogen genieten van Chevrolet cruze & captiva

CruzerLT
Webmaster
Webmaster
Berichten: 3394
Lid geworden op: 29-05-2010 18:59

Bericht door CruzerLT » 01-02-2011 16:34

laatste persbericht over de hatchback


Een belangrijke primeur van Chevrolet op de Autosalon van Genève is de productieversie van de Cruze Hatchback. Voordat het Amerikaanse merk het wilde, is een afbeelding van de auto op het internet beland.

De inhoud van de bagageruimte is 400 liter, verdere details hebben we helaas nog niet. Maar het is natuurlijk zeer waarschijnlijk dat de auto dezelfde blokken tot z’n beschikking krijgt als de sedan. Dat betekent dat keuze uit 1,6-liter (124 pk) en 1,8-liter (141 pk) benzinemotoren. Voor de dieselliefhebbers heeft Chevrolet dan een 2,0-liter viercilinder (163 pk) in de pijplijn zitten.
De hatchbackversie van de Cruze is uitermate belangrijk voor Chevrolet, omdat 65 procent van de in Europa verkochte auto’s uit het C-segment een hatchback is. Chevrolet toonde een concept-car (foto's 2, 3 en 4) op de Autosalon van Parijs. De productieversie staat op de Autosalon van Genève. Rond de zomer verschijnt de auto bij de dealers. Eventueel volgt er daarna ook nog een Cruze Stationwagon, maar die heeft nog niet het definitieve groene licht gekregen.

deze zijn de concept foto's nog even
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

en dit is zoals de hatchback word
Afbeelding

eerlijk gezegd vind ik de sedan een mooiere uitstraling hebben dan de hatch
vind de hatch gelijk meer een 100 in een dozijn ;)

bron :autoweek
Grtz Rinus
welkom op het Chevrolet Cruze forum!!!
Chevrolet Cruze 1.8 LT 141pk - Maroccan-bleu

bertvaneck
Member VIP
Member VIP
Berichten: 611
Lid geworden op: 23-08-2010 20:05

Bericht door bertvaneck » 01-02-2011 16:47

nee dat ben ik niet met je eens als hij er was geweest in oktober had ik hem gekocht :D vind hem mooi
ik hoop nog lang te mogen genieten van Chevrolet cruze & captiva

Flashworks
Member Senior
Member Senior
Berichten: 265
Lid geworden op: 31-01-2011 17:13

Bericht door Flashworks » 01-02-2011 17:16

Ik vind het een beetje Mitsubishi achterna lopen.
Als je de wagens op papier vergelijkt zijn de lancer en de cruze zeker concurrenten van elkaar.
Mitsubishi kwam onlangs met hun hatch versie van de lancer en nu doet Chevrolet dit ook.

Ik kan er totaal naast zitten, maar het viel me op. ;)
Afbeelding
Life is great in my cruze.

bertvaneck
Member VIP
Member VIP
Berichten: 611
Lid geworden op: 23-08-2010 20:05

Bericht door bertvaneck » 01-02-2011 17:26

Flashworks schreef:Ik vind het een beetje Mitsubishi achterna lopen.
Als je de wagens op papier vergelijkt zijn de lancer en de cruze zeker concurrenten van elkaar.
Mitsubishi kwam onlangs met hun hatch versie van de lancer en nu doet Chevrolet dit ook.

Ik kan er totaal naast zitten, maar het viel me op. ;)
ik vind toch dat veel auto,s op elkaar lijken en veel onder delen gebruiken van elkaar voor mijn geen probleem het gaat mijn er om een auto te hebben die mooi is en betaalbaar
ik hoop nog lang te mogen genieten van Chevrolet cruze & captiva

Flashworks
Member Senior
Member Senior
Berichten: 265
Lid geworden op: 31-01-2011 17:13

Bericht door Flashworks » 01-02-2011 18:03

Geef ik je gelijk want de lancer rijd zo bv op een VW motorblok.
Langs een kant vind ik het wel zonde dat alles steeds harder op elkaar gaat lijken,
Zo gaan unieke kenmerken van een automerk verloren.
Afbeelding
Life is great in my cruze.

arrivinghere
Master member
Master member
Berichten: 2350
Lid geworden op: 07-09-2010 18:20

Bericht door arrivinghere » 01-02-2011 19:25

Ben het eens met CruzerLT. Vind de sedan ook veel mooier.

bertvaneck
Member VIP
Member VIP
Berichten: 611
Lid geworden op: 23-08-2010 20:05

Bericht door bertvaneck » 01-02-2011 19:41

arrivinghere schreef:Ben het eens met CruzerLT. Vind de sedan ook veel mooier.
laten we gauw zeggen ik vind ze alle twee mooi maar ik denkt dat er voor dit model meer markt is als voor de sedan :?:
ik hoop nog lang te mogen genieten van Chevrolet cruze & captiva

CruzerLT
Webmaster
Webmaster
Berichten: 3394
Lid geworden op: 29-05-2010 18:59

Bericht door CruzerLT » 01-02-2011 21:02

bertvaneck schreef:
arrivinghere schreef:Ben het eens met CruzerLT. Vind de sedan ook veel mooier.
laten we gauw zeggen ik vind ze alle twee mooi maar ik denkt dat er voor dit model meer markt is als voor de sedan :?:
ik moet het nog zien, we zullen eens kijken als ie een jaar op de markt is wat de verkoop resultaten zijn 8)
Grtz Rinus
welkom op het Chevrolet Cruze forum!!!
Chevrolet Cruze 1.8 LT 141pk - Maroccan-bleu

bertvaneck
Member VIP
Member VIP
Berichten: 611
Lid geworden op: 23-08-2010 20:05

Bericht door bertvaneck » 01-02-2011 21:10

CruzerLT schreef:
bertvaneck schreef:
arrivinghere schreef:Ben het eens met CruzerLT. Vind de sedan ook veel mooier.
laten we gauw zeggen ik vind ze alle twee mooi maar ik denkt dat er voor dit model meer markt is als voor de sedan :?:
ik moet het nog zien, we zullen eens kijken als ie een jaar op de markt is wat de verkoop resultaten zijn 8)
rinus ik leest auto bladen en dan word er vaak gezegt jammer dat chevrolet geen hatchback hebt ???wat moet je soms met reactie van lezers kijk maar eens naar deze link

http://www.autoweek.nl/autonieuws/15919 ... ruze-hatch
ik hoop nog lang te mogen genieten van Chevrolet cruze & captiva

Plaats reactie

Terug naar “Uitvoeringen Cruze”