arrivinghere: 2.0LT diesel-sedan 150PK switchblade-silver

hier kunt u uw Cruze voorstellen met alle gegevens ,type, fotos ,enz.
Plaats reactie
Patje
Member Senior
Member Senior
Berichten: 439
Lid geworden op: 04-01-2012 20:52

Bericht door Patje » 17-12-2012 09:42

arrivinghere schreef:
Sam schreef:Dan zal je toch al wat beter moeten opletten bij verhogingen ;)

Bij mij liggen er 17 duimers onder, dus bij u zal hij nog wel wat hoger komen.
In de winter liggen er bij mij ook de 17 duimers onder met winterbanden. Daarmee dat ik goed het verschil merk in hoogte.
Ik ga nu niet zeggen dat ik de waarheid in pacht heb maar ik spreek een beetje uit wat ik zag vroeger met mijn andere auto´s s, ik stel mij de vraag met een hoogteverschil tussen 17 , 18 of 20 duimers.
Dit kan een heel miniemverschil geven door de banden maar dat is nauwelijks merkbaar.
De velg is inderdaad groter maar daardoor wordt ook de band lager waardoor dat gecompenseerd (moet) worden om geen te grote verschillen op de snelheidsmeter te krijgen.

arrivinghere
Master member
Master member
Berichten: 2350
Lid geworden op: 07-09-2010 18:20

Bericht door arrivinghere » 17-12-2012 18:27

Patje schreef:
arrivinghere schreef:
Sam schreef:Dan zal je toch al wat beter moeten opletten bij verhogingen ;)

Bij mij liggen er 17 duimers onder, dus bij u zal hij nog wel wat hoger komen.
In de winter liggen er bij mij ook de 17 duimers onder met winterbanden. Daarmee dat ik goed het verschil merk in hoogte.
Ik ga nu niet zeggen dat ik de waarheid in pacht heb maar ik spreek een beetje uit wat ik zag vroeger met mijn andere auto´s s, ik stel mij de vraag met een hoogteverschil tussen 17 , 18 of 20 duimers.
Dit kan een heel miniemverschil geven door de banden maar dat is nauwelijks merkbaar.
De velg is inderdaad groter maar daardoor wordt ook de band lager waardoor dat gecompenseerd (moet) worden om geen te grote verschillen op de snelheidsmeter te krijgen.
In de zomer ligt er bij mij 235/40R19 op en in de winter 215/50R17. Als je wat kan rekenen, weet je dus dat de theoretische straal van het wiel in de zomer 33,15cm is en in de winter 32cm. Dat scheelt dus in theorie al 1,15 cm. In de praktijk scheelt het echter meer want 10,75cm (theoretische bandhoogte in de winter) wordt feller ingedrukt dan 9,4cm (theoretische bandhoogte in de zomer)
Het zal ongeveer een dikke 1,5cm in hoogte schelen. En dat merk je. Als de zomerbanden eenmaal versleten zijn, wordt overgeschakeld op 235/35R19 (leunt dichter aan bij originele wielgrootte en ook beter voor de portefeuille). Maar die 235/40 lagen nu eenmaal op de velgen toen ik ze kocht. En het valt binnen het wettelijk toelaatbare.

XRD
lid
lid
Berichten: 84
Lid geworden op: 27-06-2013 23:32

Bericht door XRD » 09-09-2013 07:46

Zaterdag gespot op de N76 in diepenbeek rond 9u20 :lol:

Plaats reactie

Terug naar “Voorstelling Cruze/project/jezelf”