Hallo,nieuwe Cruzer ! :)

hier kunt u uw Cruze voorstellen met alle gegevens ,type, fotos ,enz.
Plaats reactie
hangterisaan
Member VIP
Member VIP
Berichten: 501
Lid geworden op: 25-04-2012 20:54

Bericht door hangterisaan » 02-08-2014 15:58

Onderaan moet je echt mee uitkijken . Voor je het weet zit je met water in je intercooler . Ik heb de filter zo gemonteerd dat hij boven de air feed van de oem box hangt om toch nig wat frisse lucht te hebben . Vergeet niet dat je door de turbo echt wel hard zuigt . Zijn redelijke debieten lucht die er door gaan hoor .
2.0 VCDI 197/440Nm pk-zwarte ruiten,led nrplaat en standlichten-xenonPipercross filter-11Wmistlamp-DVD kopsteunen EBC grooved discs Afbeelding

hangterisaan
Member VIP
Member VIP
Berichten: 501
Lid geworden op: 25-04-2012 20:54

Bericht door hangterisaan » 02-08-2014 16:00

bjornoz schreef:
hangterisaan schreef:En aangezien de ecu de inspuiting van diesel regelt door de hoeveelheid lucht en de temperatuur in je inlaatspruitstuk in een formule te gooien om zo te zien hoeveel zuurstof je hebt zal hij dus bij hogere temperaturen minder inspuiten . ( ijlere lucht ) . Maar hij is nog snel genoeg hoor . ;-) 0 naar 100 zit nog rond de 7 seconden ;-)
ik zal wss iets sneller zijn denk ik of gelijk. heb er eigenlijk geen gedacht van
Nu nig niet . Na uw bezoek bij br performance gaat het een ander verhaal worden . :-D
2.0 VCDI 197/440Nm pk-zwarte ruiten,led nrplaat en standlichten-xenonPipercross filter-11Wmistlamp-DVD kopsteunen EBC grooved discs Afbeelding

bjornoz
Member Senior
Member Senior
Berichten: 496
Lid geworden op: 26-05-2012 13:53

Bericht door bjornoz » 02-08-2014 16:01

hangterisaan schreef:
bjornoz schreef:
hangterisaan schreef:En aangezien de ecu de inspuiting van diesel regelt door de hoeveelheid lucht en de temperatuur in je inlaatspruitstuk in een formule te gooien om zo te zien hoeveel zuurstof je hebt zal hij dus bij hogere temperaturen minder inspuiten . ( ijlere lucht ) . Maar hij is nog snel genoeg hoor . ;-) 0 naar 100 zit nog rond de 7 seconden ;-)
ik zal wss iets sneller zijn denk ik of gelijk. heb er eigenlijk geen gedacht van
Nu nig niet . Na uw bezoek bij br performance gaat het een ander verhaal worden . :-D
dat bedoelde ik dan ook haha :p ik weet dat br van die speciale carbon airfilters heeft denk dat dit wel goed gerief is

hangterisaan
Member VIP
Member VIP
Berichten: 501
Lid geworden op: 25-04-2012 20:54

Bericht door hangterisaan » 02-08-2014 16:02

Ja die heeft er goede . Weet het merk niet meer waar hij mee werkt maar was wel 1 van de grote .
2.0 VCDI 197/440Nm pk-zwarte ruiten,led nrplaat en standlichten-xenonPipercross filter-11Wmistlamp-DVD kopsteunen EBC grooved discs Afbeelding

bjornoz
Member Senior
Member Senior
Berichten: 496
Lid geworden op: 26-05-2012 13:53

Bericht door bjornoz » 02-08-2014 16:03

hangterisaan schreef:Ja die heeft er goede . Weet het merk niet meer waar hij mee werkt maar was wel 1 van de grote .
wel effe de prijs afwachten ;p

hangterisaan
Member VIP
Member VIP
Berichten: 501
Lid geworden op: 25-04-2012 20:54

Bericht door hangterisaan » 02-08-2014 16:05

Volgende stap bij mij is open uitlaat . Dus gewoon een buis zonder dempers en katalysator en troep . Geeft een zalige sound hoor . En niet overdreven bij een diesel
2.0 VCDI 197/440Nm pk-zwarte ruiten,led nrplaat en standlichten-xenonPipercross filter-11Wmistlamp-DVD kopsteunen EBC grooved discs Afbeelding

hangterisaan
Member VIP
Member VIP
Berichten: 501
Lid geworden op: 25-04-2012 20:54

Bericht door hangterisaan » 02-08-2014 16:13

2.0 VCDI 197/440Nm pk-zwarte ruiten,led nrplaat en standlichten-xenonPipercross filter-11Wmistlamp-DVD kopsteunen EBC grooved discs Afbeelding

bjornoz
Member Senior
Member Senior
Berichten: 496
Lid geworden op: 26-05-2012 13:53

Bericht door bjornoz » 12-08-2014 12:34

BR performance gaat eens bekijken of ze gaan speciale open lucht filter kunnen installeren achter de bumper of aan de zijkant zodat de negatieve kanten verminderen door het aantrekken van koudere lucht ^^

dit was zen eerste reactie:
Dag Bjorn,

Dit kunnen wij voor je bestellen, maar dit soort filter heeft 2 nadelen :

1) minder vermogen wegens aanzuigen van warme lucht in de motorruimte

2) hoger verbruik

Ik ben er dan ook geen voorstander van.

hangterisaan
Member VIP
Member VIP
Berichten: 501
Lid geworden op: 25-04-2012 20:54

Bericht door hangterisaan » 20-08-2014 18:55

bjornoz schreef:BR performance gaat eens bekijken of ze gaan speciale open lucht filter kunnen installeren achter de bumper of aan de zijkant zodat de negatieve kanten verminderen door het aantrekken van koudere lucht ^^

dit was zen eerste reactie:
Dag Bjorn,

Dit kunnen wij voor je bestellen, maar dit soort filter heeft 2 nadelen :

1) minder vermogen wegens aanzuigen van warme lucht in de motorruimte

2) hoger verbruik

Ik ben er dan ook geen voorstander van.
Vermogensverlies klopt , en is ook voelbaar . Dat had ik al aangebracht maar zoals ik al had gezegd is het nog steeds voldoende (730d is geen probleem ) . Ik doe het enkel voor het geluid . ;-)
Verbruik daarentegen durf ik tegen te spreken , dit is een van de verkoopsarsgumenten van een tuner , meer vermogen = minder moeite om op snelheid te komen = minder verbruik . Dit klopt ten dele ALS je het vermogen niet ten volle benut want dan ga je meer verbruiken dan standaard , logisch ook want je kan niet meer brandstof inspuiten en minder verbruiken , ik kan dit ook bewijzen adh van mijn effectieve verbruiksgegevens ingegeven op spritmonitor , verbruik is met elke stage omhoog gegaan .
Nu , heeft de openluchtfilter een negatief effect op verbruik ?
Neen , en wel om de volgende reden : De ECU regelt brandstofinspuiting adh van verschillende parameters . Voornaamste zijn druk , temperatuur in het inlaatspruitstuk en massa aan lucht dat word opgezogen . als uw massa lucht en druk gelijk blijven maar temperatuur in het inlaatspruitstuk stijgt ( wat dus het geval is door het binnentrekken van de warme lucht ) zal de hoeveelheid zuurstof in die massa minder zijn omdat koudere lucht nu eenmaal meer zuurstof bevat . De ECU zal zijn inspuiting daar dus naar aanpassen en minder brandstof inspuiten om een goede verbranding te behouden ( ziehier het vermogensverlies ) .
Zijn dat gigantische verschillen ? Koppel is voelbaar minder bij lage snelheden ( eens op snelheid is dit minder merkbaar omdat de rijwind de intercooler dan beter koelt ) dus dat zal wel iets schelen , topsnelheid ( pk's dus ) is onveranderd . Verbruik is echter niet gigantisch gestegen of gedaald en ben nog steeds heel zuinig bezig . Het verschil in extra verbruik na mapping was groter . Nog even 2 fotootjes , gemiddeld verbruik en reikwijdte met minder dan een halve bak . ;-)
2.0 VCDI 197/440Nm pk-zwarte ruiten,led nrplaat en standlichten-xenonPipercross filter-11Wmistlamp-DVD kopsteunen EBC grooved discs Afbeelding

hangterisaan
Member VIP
Member VIP
Berichten: 501
Lid geworden op: 25-04-2012 20:54

Bericht door hangterisaan » 20-08-2014 18:58

Afbeelding


Afbeelding
2.0 VCDI 197/440Nm pk-zwarte ruiten,led nrplaat en standlichten-xenonPipercross filter-11Wmistlamp-DVD kopsteunen EBC grooved discs Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Voorstelling Cruze/project/jezelf”