Nieuw hier!
-
- moderator
- Berichten: 860
- Lid geworden op: 04-11-2012 16:41
-
- Webmaster
- Berichten: 3394
- Lid geworden op: 29-05-2010 18:59
-
- Member
- Berichten: 136
- Lid geworden op: 06-05-2014 16:47
ik vraag me overigens af, of het toegestaan is in Nederland, dat je met "4" achterlichten rijdt.
De achterlichten van de 5e generatie Camaro waren ook aangepast voor de Europese regelgeving.
Amerikaans:
Europees:
De Ford Mustang die hier in Europa vanaf volgend jaar officieel te koop is, heeft ook diverse aanpassingen moeten ondergaan, zoals aanpassing spiegels (moeten inklapbaar zijn), koplampen zijn gewijzigd (Amerikaanse dagrij verlichting is hier niet toegestaan, de GT Mustang heeft roosters in de motorkap, die zijn voor Europa ook verwijderd ivm gevaar voetgangers
De achterlichten van de 5e generatie Camaro waren ook aangepast voor de Europese regelgeving.
Amerikaans:
Europees:
De Ford Mustang die hier in Europa vanaf volgend jaar officieel te koop is, heeft ook diverse aanpassingen moeten ondergaan, zoals aanpassing spiegels (moeten inklapbaar zijn), koplampen zijn gewijzigd (Amerikaanse dagrij verlichting is hier niet toegestaan, de GT Mustang heeft roosters in de motorkap, die zijn voor Europa ook verwijderd ivm gevaar voetgangers
-
- Webmaster
- Berichten: 3394
- Lid geworden op: 29-05-2010 18:59
-
- Member
- Berichten: 136
- Lid geworden op: 06-05-2014 16:47
-
- Webmaster
- Berichten: 3394
- Lid geworden op: 29-05-2010 18:59
-
- Member
- Berichten: 136
- Lid geworden op: 06-05-2014 16:47
Tegenwoordig mag het blijkbaar wel,CruzerLT schreef:maar de rode knipperlichten zijn ook in Nederland gewoon toegestaan
Maar aLs een nieuw model auto in Europa verkocht gaat worden, moet deze een Europese type goedkeuring krijgen, daarin staat o.a. oranje knipperlichten, inklapbare spiegels, verstelbare hoofdsteunen (wat oudere Camaro's niet hebben, die hadden bucketseats), mist achterlichten (wat ze in USA ook niet kennen) enz.
Als een auto (gebruikte) via de grijze import vanuit de USA komt, hoeft deze minder aanpassingen te krijgen, alleen de verlichting aan de voorzijde moet aangepast worden, reflectoren op de achterbumper, en ook over de spiegels (die zijn o.a. bij de oudere Camaro's vast, dus niet inklapbaar) zeggen ze niets, en er komt op het kenteken codering 18.2 te staan, dat wil zeggen dat je met kleine kentekenplaatjes mag rijden.
Ik heb zelf al veel echte Amerikanen (niet negatief bedoeld) gehad, waaronder 2 Camaro's, waarvan ik o.a. bij mijn 71er Camaro altijd reflectors op de achterbumper moest plakken voor de APK, omdat amerikaanse achterlichten geen ingebouwde reflector hebben.
de 2001 Camaro die ik ook heb gehad, was een officieel verkochte Camaro voor de Europese markt, en die week op alle bovengenoemde punten af van de Amerikaanse versie.
Als je graag de verschillen wilt zien kan ik wel wat foto's posten.
-
- Webmaster
- Berichten: 3394
- Lid geworden op: 29-05-2010 18:59
-
- Member VIP
- Berichten: 611
- Lid geworden op: 23-08-2010 20:05
handig
Als ik zie hoe jullie bezig zijn met jullie auto,s prachtig maar bij mij ontbreek de kennis en de handigheid dus begin ik er niet aan vrg Bert
ik hoop nog lang te mogen genieten van Chevrolet cruze & captiva