Even voorstellen

hier kunt u uw Cruze voorstellen met alle gegevens ,type, fotos ,enz.
Clouddog
Newby
Newby
Berichten: 27
Lid geworden op: 03-07-2013 09:40

Even voorstellen

Bericht door Clouddog » 03-07-2013 10:14

Hallo allemaal,

ik zal mij even voorstellen. Ik ben Mike de Bruijn, 34 jaar en kom uit Zevenhuizen (Zuid-Holland). Op dit moment rij ik in een Seat Ibiza ST. Dit is een lease auto en als gevolg van een carriere move, zal ik deze op korte termijn moeten inleveren. Nu ben ik zelf op zoek naar een eigen auto. Nu was ik in eerste instantie aan het kijken naar een Seat Ibiza of Leon, aangezien Seat mij prima bevalt.

Bij een dealer zag ik opeens een Chevrolet Cruze 1.8 16V LT staan. Wat een mooie bak ging er gelijk door mij heen. Nu ga ik niet over 1 nacht ijs en ben ik dus op internet gaan zoeken naar de specificaties, verbruik en gebruikerservaringen van deze auto. Het verbruik zit zo rond de 13 / 12,5 km per liter, tenminste als ik het internet moet geloven. Bij de dealer zeggen ze dat het rond de 14,7 km per liter licht, maar dit lijkt mij wat veel. Klopt dit? De reviews op internet zijn echter louter positief. Wat mij erg aanspreekt aan deze auto is dat ie redelijk jong is (bouwjaar 2010 met weinig kilometers). Ook is ie zeer luxe uitgerust met o.a. leren bekleding, airco, boordcomputer, verwarmde buitenspiegels, etc. Voor zover ik nu heb gelezen en kan bepalen is het een zeer complete auto voor een redelijk prijs. Een Seat is toch gauw enkele duizenden euro's duurder met minder luxe. Ik heb dan ook een proefrit aangevraagd voor a.s. vrijdag dus ik ben benieuwd hoe de rij ervaring is. Hopelijk is ie natuurlijk voor die tijd nog niet verkocht :x

Het enige nadeel wat ik mij kan bedenken aan deze auto is de restwaarde. Aangezien je deze auto niet veel ziet rijden en nooit echt populair is geworden in Nederland. Nu is dat als ik eerlijk ben voor mij niet het grootste probleem, aangezien ik toch niet van plan ben om om de 2 á 3 jaar een nieuwe auto te gaan kopen.

Nu vraag ik mij af wat jullie ervaringen en beweegreden waren om een cruz aan te schaffen. Hoe zit het met het verbruik en onderhoud? Ik hoop dat jullie mij wat meer info kunnen geven en wie weet ben ik dan binnenkort de trotse eigenaar van een Chevrolet Cruze.

Bedankt alvast voor alle reacties.

bjornoz
Member Senior
Member Senior
Berichten: 496
Lid geworden op: 26-05-2012 13:53

Bericht door bjornoz » 03-07-2013 17:03

ik zelf rij met de 2l diesel ltz die ik nieuw heb gekocht en hier in België is deze auto echt goedkoop maar in Nederland een pak duurder bij aankoop als ik me niet vergis. Ik vindt het echt een droom om met te rijden qua wegligging en rij gedrag.

het enige wat mij er aan stoort is dat er bijna geen tuning stukken voor te vinden zijn, enkel voor de benzine vindt je er :(
ook als je veel korte ritten doet is de diesel niet aan te raden want dan zit je met een gemiddeld verbruik van 10 l --'

ik zelf vindt dit dus een goede wagen en hoop dat er snel meer tuning stukken voor op de markt komen

CruzerLT
Webmaster
Webmaster
Berichten: 3394
Lid geworden op: 29-05-2010 18:59

Bericht door CruzerLT » 03-07-2013 19:28

hallo Mike van harte welkom hier op het forum
ikzelf heb ook een LT uit 2010, en ben hier erg tevreden over
het verbruik is niet echt een juweeltje, met een verbruik van 1op 11,5 is niet echt zuinig ,maar ik rij alleen de korte ritjes
als ik echt alleen snelweg doe haal ik er ook 1 op 14, 15 uit en dat is dan ook echt de top
de looks is waar de meeste voor vallen, is echt een prachtige wagen om te zien
ook het rijcomfort is erg goed, dus weinig klagen ;)
Grtz Rinus
welkom op het Chevrolet Cruze forum!!!
Chevrolet Cruze 1.8 LT 141pk - Maroccan-bleu

bjornoz
Member Senior
Member Senior
Berichten: 496
Lid geworden op: 26-05-2012 13:53

Bericht door bjornoz » 03-07-2013 19:59

CruzerLT schreef:hallo Mike van harte welkom hier op het forum
ikzelf heb ook een LT uit 2010, en ben hier erg tevreden over
het verbruik is niet echt een juweeltje, met een verbruik van 1op 11,5 is niet echt zuinig ,maar ik rij alleen de korte ritjes
als ik echt alleen snelweg doe haal ik er ook 1 op 14, 15 uit en dat is dan ook echt de top
de looks is waar de meeste voor vallen, is echt een prachtige wagen om te zien
ook het rijcomfort is erg goed, dus weinig klagen ;)
enkel de koffer kan beter afgewerkt zijn vind ik

Chevy
moderator
moderator
Berichten: 860
Lid geworden op: 04-11-2012 16:41

Bericht door Chevy » 03-07-2013 20:01

Hoi Mike, welkom hier!

Je woont dicht bij mij in de buurt! Ik ben zelf van Nieuwerkerk.
Goed om te horen dat je misschien een Cruze gaat aanschaffen.
Als je 'm gereden hebt ben je verkocht!

Je ziet de Chevy misschien niet heel veel in Nederland maar dat vinden wij niet erg want je rijd er wel een exclusieve bak door.

Ik rij zelf ook een 1.8 LT uit 2009 met ruim 53.000 km op de teller en voor zover ik weet ( ben niet de eerst eigenaar ) is er nog niks kapot gegaan. Ik weet niet of je een beetje handig ben maar de meeste standaart dingen zoals remblokken + schijven kun je best makkelijk zelf doen.
Wat mij tot aankoop van deze auto heeft gebracht is: ik ben ook een Opel liefhebber, maar ik hun assortiment zat niet iets wat mij aansprak.
Tot ik de Cruze tegenkwam en ik was meteen verkocht, en je rijd 90% GM dus da''s net een Opel!

Waarschijnlijk was het je al opgevallen, en ik denk dat ik het namens iedereen kan zeggen hier, dat is dat we allemaal met heel plezier onze Cruze rijden!

En jij zal dit vrijdag gaan ondervinden.

Succes alvast en laat het maar weten!
Welkom op het Chevrolet Cruze forum!
Chevrolet Cruze Black Edition

chevy1979
Master member
Master member
Berichten: 1893
Lid geworden op: 13-02-2011 20:03

Bericht door chevy1979 » 03-07-2013 21:07

Hallo, in mijn streek rijden er intussen al een pak rond en het is een super wagen :)

Clouddog
Newby
Newby
Berichten: 27
Lid geworden op: 03-07-2013 09:40

Bericht door Clouddog » 03-07-2013 22:19

Bedankt iedereen alvast voor de reacties. Ik zal er voornamelijk korte stukken mee gaan rijden wat betreft woon werk verkeer. In mijn vrije tijd en de vakanties wel wat verder. Dus het verbruik zal zoals CruzerLT al aangaf inderdaad redelijk hoog zijn. Aan de andere kant denk ik dan rij je ook wel een in mooie wagen die je standaard ook niet veel ziet rijden hier in Nederland.

Ik heb al verschillende foto's hier op het forum bekeken en via google bekeken en het uiterlijk spreekt mij toch enorm aan. Ook de enorme luxe die hij heeft.

bjornoz het betreft een benzine uitvoering wdus mocht ik ooit gaan tunen dan heb ik geen probleem als ik jouw moet geloven :D Ben ook erg nieuwsgierig naar de wegligging. Je punt wat betreft de afwerking van de koffer bak lees ik vaker. Ik zal er eens opletten, maar het is mij vooral om de kofferbak ruimte te doen. Gezien het feit dat we vaak alle boodschappen in 1 x kopen. Kan er lekker veel in zonder dat je tassen op de achterbak hoef te zetten.

Chevy leuk om te horen dat je in de buurt woont, heb je nog niet zien rijden helaas. Ik heb je post gevonden http://chevroletcruze.forum2go.nl/cruze ... -t992.html. Mooie wagen met die velgen en je bent lekker aan het klussen. Die instaplijsten zijn ook super mooi gedaan. Mocht ik de wagen kopen dan zal ik je zeker om tips vragen.

Inderdaad geeft iedereen aan dat ze met veel plezier met de Cruze rijden, ben erg nieuwsgierig geworden nu. Hoop dat het aan mijn verwachting voldoet.

Clouddog
Newby
Newby
Berichten: 27
Lid geworden op: 03-07-2013 09:40

Bericht door Clouddog » 03-07-2013 22:35

chevy1979 schreef:Hallo, in mijn streek rijden er intussen al een pak rond en het is een super wagen :)
Welke streek is dat precies? Ik heb volgens mij ergens gelezen dat er 1900 in Nederland rond rijden, weet niet of dit getal klopt Super wagen wil ik zeker geloven alleen de looks al....

chevy1979
Master member
Master member
Berichten: 1893
Lid geworden op: 13-02-2011 20:03

Bericht door chevy1979 » 04-07-2013 20:22

Het mooie zuiden van West Vlaanderen :D 8)

Clouddog
Newby
Newby
Berichten: 27
Lid geworden op: 03-07-2013 09:40

Bericht door Clouddog » 04-07-2013 20:51

chevy1979 schreef:Het mooie zuiden van West Vlaanderen :D 8)
Ik ben ook nog een Belgisch Chevrolet Cruze forum tegen gekomen:

http://chevroletcruze.messageboard.be/forum/

Jammer alleen dat dit niet zo'n heel actief forum is. Hoe populair is deze auto in België?

Plaats reactie

Terug naar “Voorstelling Cruze/project/jezelf”