Mijn Cruze

hier kunt u uw Cruze voorstellen met alle gegevens ,type, fotos ,enz.
Plaats reactie
WaKoCrZr
Newby
Newby
Berichten: 30
Lid geworden op: 10-03-2014 22:04

Bericht door WaKoCrZr » 18-08-2014 22:20

Onno schreef:Er is nog een update aan de Cruze gebeurd

- Voor en achter jbl speakers (achter zat niks)
- Kicker suboowfer 400 RMS
- Rockford Fosgate versterker 900 RMS gebrugd

Zeker een aanrader :D
Hey Onno,

Heb je hier misschien enkele foto's van? En heb je dat allemaal aangesloten op de originele radio of heb je een andere gestoken?
Kun je me misschien (via PB) de prijzen van dit allemaal doorgeven?
Ben ook al even aan het uitkijken voor een leuke installatie, maar kan moeilijk kiezen :)

Grtz

Chevy
moderator
moderator
Berichten: 860
Lid geworden op: 04-11-2012 16:41

Bericht door Chevy » 19-08-2014 10:24

Ben ook wel benieuwd naar foto's Onno :lol:
Watvoor installatie heb je nu WaKoCrZr? met navigatie?
Ik heb pas een nieuwe radio ingebouwd maar er is veel ''bocht'' te koop!

Ben momenteel ook met een leuke JBL! update bezig 8)
Welkom op het Chevrolet Cruze forum!
Chevrolet Cruze Black Edition

WaKoCrZr
Newby
Newby
Berichten: 30
Lid geworden op: 10-03-2014 22:04

Bericht door WaKoCrZr » 19-08-2014 19:56

Chevy schreef:Ben ook wel benieuwd naar foto's Onno :lol:
Watvoor installatie heb je nu WaKoCrZr? met navigatie?
Ik heb pas een nieuwe radio ingebouwd maar er is veel ''bocht'' te koop!

Ben momenteel ook met een leuke JBL! update bezig 8)
Ik heb voorlopig nog alles origineel steken. Om eerlijk te zijn vind ik het audiosysteem redelijk tegenvallen. Daarom dus even uitkijken naar iets beter, als me dat natuurlijk nie teveel breekwerk in de auto oplevert.

Suggesties en tips zijn altijd welkom natuurlijk ;)

@ Onno: Veel werk en tijd ingestoken om de audio ombouw te doen?

Grtz

bjornoz
Member Senior
Member Senior
Berichten: 496
Lid geworden op: 26-05-2012 13:53

Bericht door bjornoz » 20-08-2014 17:05

Sam schreef:Ik ben nog redelijk tevreden van de originele veren, kan de meeste vluchtheuvels vlot nemen. En dat schuren valt goed mee bij mij bjornoz. Het is enkel de oprit hier dat me tegenwerkt :P


Ben ook aan het uitkijken voor een woofer en versterker, zal het zeker eens bekijken wat jij hebt geïnstalleerd ;) De ltz heeft er zowel van voor als vanachter, kan dit apart regelen.
bij mij elke serieuze put en elke scheve oprit en de meeste vluchtheuvels --'

Gast

Bericht door Gast » 21-08-2014 11:11

Ik wil nog wel even een paar foto's maken, maar ik heb alles vrij simpel gehouden hoor :) Heb de kist achterin met daarop de versterker.

- Je kunt je radio gewoon standaard houden, heb ik ook gedaan.
- Vanaf de speakers in de achterdeuren de speakerdraden aan beide kanten doorgelust en achter de dorpelkappen door naar de achterbak gebracht.
- In de achterbak een high/low converter aansluiten op deze draden. Aan de andere kant komt er dan een tulp uit voor op je versterker.
- Voeding en remote heb ik aan de linker kant liggen
- Remote aansluiten middels een zekering hijack. Hier kun je het draadje aansluiten en vervolgens in je zekeringkast in de auto steken voor een signaal.
- De zekering tussen de voeding heb ik op de accukap bevestigd middels dubbelzijdig tape. Was even een test maar werkt perfect. Hierdoor hoef je geen gaatjes te boren of te kitten :)
- In de koffer een Kicker 400 RMS suwoofer geplaatst
- Achter op de subwoofer een oude Amerikaans handgemaakte Rockford Fosgate versterker geplaatst (Deze schijnen van geweldige makelarij te zijn)


De kosten zijn zeer beperkt gebleven aangezien ik de subwoofer en versterker tweedehands heb gekocht.

Subwoofer: 150,-
Versterker: 100 ,-
High/low converter: 10,- a 20,- bij autozaak
Zekering hijack: paar euro bij autozaak
Complete set met draden, zekering enz van Rockford Fosgate: 40,- a 50,-

Trouwens, de hoedeplank is voorzien van een dubbele laag geluidsisilatie. Ik ben nog van plan ter plaatse van de twee ovale sparingen in het metaal (tbv eventuele speakers) deze isolatie te verwijderen om van de hele kofferbak een soort 'bass reflex box' te maken :)

Gast

Bericht door Gast » 21-08-2014 11:15

WaKoCrZr schreef:
Chevy schreef:Ben ook wel benieuwd naar foto's Onno :lol:
Watvoor installatie heb je nu WaKoCrZr? met navigatie?
Ik heb pas een nieuwe radio ingebouwd maar er is veel ''bocht'' te koop!

Ben momenteel ook met een leuke JBL! update bezig 8)
Ik heb voorlopig nog alles origineel steken. Om eerlijk te zijn vind ik het audiosysteem redelijk tegenvallen. Daarom dus even uitkijken naar iets beter, als me dat natuurlijk nie teveel breekwerk in de auto oplevert.

Suggesties en tips zijn altijd welkom natuurlijk ;)

@ Onno: Veel werk en tijd ingestoken om de audio ombouw te doen?

Grtz
Het standaard systeem is niet geweldig nee. Ik zou persoonlijk adviseren om de radio standaard te laten. Je haalt meer plezier uit een subwoofer. Over de keuze van JBL speakers. Als je ze nog niet besteld hebt zou ik toch nog even overwegen of je niet liever wat betere wilt ;) Ik heb zelf JBL geplaatst maar ben er niet zo denderend blij mee. Ik wil ze misschien nogmaals vervangen en dan voor Rockfords..

Op zich valt het met de tijd ook wel mee. Ik zou zeggen, neem een weekendje tijd ervoor, dan kan het altijd nog mee vallen ;)

Chevy
moderator
moderator
Berichten: 860
Lid geworden op: 04-11-2012 16:41

Bericht door Chevy » 21-08-2014 11:53

Zoals jij het nu hebt gedaan heb ik het ook een tijdje gehad, nu heb ik een nieuwe radio met tulp aansluitingen dus rechtstreeks een kabel naar versterker, is makkelijker te regelen allemaal via de radio.

Welke speakers en waar heb je de JBL gemonteerd?

Ik heb de ovale T969S uit mn hoofd, dat is een special edition, 150W RMS, 600W peak, heb ze pas net ingebouwd en nog niet echt kunnen testen want ben nog niet klaar met de afwerking. Ze zullen wellicht beter presteren dan m'n gescheurde Pioneer speakers van 80W RMS en 330W Peak. Met Rockford heb ik persoonlijk geen ervaring maar veel positieve reacties gehoord :P , ach ieder z'n smaak he ;)
Welkom op het Chevrolet Cruze forum!
Chevrolet Cruze Black Edition

Gast

Bericht door Gast » 23-08-2014 11:58

Ja oké dan heb jij hele andere speakers dan ik heb gebruikt. En ook op een radio die er misschien meer uithaalt dan de originele die ik nu gebruik :P

Ik weet zo niet meer welke JBL's ik heb maar het zijn ronde voor in de deur met een max Wattage die in ieder geval lager liggen dan die van jou.

Plaats reactie

Terug naar “Voorstelling Cruze/project/jezelf”