Mijn Cruze

hier kunt u uw Cruze voorstellen met alle gegevens ,type, fotos ,enz.
Gast

Bericht door Gast » 02-08-2014 20:16

Ik sta nu op een scheef stuk en daar past de sleutel er net ondrr. Denk dat ik normaal 9cm heb ongeveer. Dan zou ik als ik jou was niet te dunne bandjes om die 19" leggen. Dan vult hij hem net goed op als je zo'n 5cm lager gaat denk ik.

Zeker voor inox gaan als je het mij vraagt :)

Gast

Bericht door Gast » 02-08-2014 20:19

Tip: reken via zo'n online rekentool uit hoe groot de omtrek van je nieuwe set wordt tov deze velgen + banden. Deel het door twee en je weet hoeveel hoger de nieuwe velgen komen. Dan kun je precies uitrekenen als je 5cm lager gaat hoeveel ruimte er nog tussen wielkast en band zit.

Sam
Member
Member
Berichten: 131
Lid geworden op: 18-11-2012 20:14

Bericht door Sam » 03-08-2014 17:39

Inderdaad handig zo'n programma :) Ik ga 245/35 banden erop leggen, dus qua hoogte en omtrek komt dit bijna op hetzelfde neer, zelfs nog iets kleiner zo te zien. Misschien toch nog nadenken om 245/40 of 235/40 te nemen, dan komt hij zo'n 1 - 2 cm hoger, dus moet hij minder diep zakken om de wielkasten te vullen. Maar dan zit je over dat het maximale verschil, kan dat veel kwaad?

Heb er nu 225/50R17 en zou dan naar 245/35R19 gaan. Gaat dat lukken denk je? Of 235/35R19 Zoveel weet ik daar niet van :P

Die van u staat mooi tegen de grond zo :D Heb nog geen enkele cruze zien rijden met een schroefkit :D

Het worden trouwens deze velgen
Afbeelding

Chevy
moderator
moderator
Berichten: 860
Lid geworden op: 04-11-2012 16:41

Bericht door Chevy » 03-08-2014 17:56

Hoe zit jij nu met je rij comfort Onno?
Ik heb de weitec veren eronder en bandenspanning van 3.0 rondom, nou op klinkerweggetjes krijg je alles door!
Als bij me de veren of dempers versleten zijn schaf ik ook een setje aan denk! Duur grapje maar de looks.... 8)

Sam: ik rij met 235/35/19 en nog ruimte zat in wielkast.
Omtrek scheelt idd niet veel t.o.v. std dus met je km teller ook geen gezeur.

Mooie velgen moet ik zeggen, hebben wel wat van de mijne weg!
Welkom op het Chevrolet Cruze forum!
Chevrolet Cruze Black Edition

Gast

Bericht door Gast » 03-08-2014 19:06

@ Sam

Persoonlijk zou ik voor 235/40 gaan dan. Dan heb je iets meer vulling voor de wielkast en niet te vergeten, komt je bumper in verhouding iets meer van de grond dan bij de 35. Want daar ging je eerste vraag volgens mij over. Over de maximale tollerantie kan ik niet veel zeggen. Ik weet dat de APK keurmeester pas gaan checken zodra hij echt denkt dat het er buiten valt. Dat is hetzelfde met bodemvrije ruimte en spoorbreedte. Evt zou je je 'oude' velgen achter de hand kunnen houden en die voor de keuring even omruilen.

Mooie velgen trouwens! :D

@ Chevy

Een schroefset voel je goed op een klinkerweg natuurlijk. Die verwachting had ik ook toen ik hem plaatste. Het viel me echter ongelooflijk mee hoeveel comfort ik nog heb. Ik denk dat jouw discomfort vooral met de dikte van je banden te maken heeft.

Sam
Member
Member
Berichten: 131
Lid geworden op: 18-11-2012 20:14

Bericht door Sam » 10-08-2014 20:15

Het zal jammer genoeg nog even wachten zijn op de schroefset :( Hier thuis geraak ik nu nog maar amper op de oprit, heb al geprobeerd om er wat onder te leggen in de goot, maar 3 cm lager haalt hij niet. Ben van plan om binnen het jaar samen te gaan wonen met mijn vriendin, dus uitkijken naar een huis met een platte oprit :P

Heb de velgen niet van u afgekeken ze chevy :P

Ga het nog niet uit mijn hoofd zetten :D

bjornoz
Member Senior
Member Senior
Berichten: 496
Lid geworden op: 26-05-2012 13:53

Bericht door bjornoz » 11-08-2014 12:48

Sam schreef:Het zal jammer genoeg nog even wachten zijn op de schroefset :( Hier thuis geraak ik nu nog maar amper op de oprit, heb al geprobeerd om er wat onder te leggen in de goot, maar 3 cm lager haalt hij niet. Ben van plan om binnen het jaar samen te gaan wonen met mijn vriendin, dus uitkijken naar een huis met een platte oprit :P

Heb de velgen niet van u afgekeken ze chevy :P

Ga het nog niet uit mijn hoofd zetten :D
heb zelf ook de wtcc kit en dit schuurt idd veel maar dit is enkel door de slappe veren en schokdempers normaal met schroefkit zou het beter moeten gaan

Gast

Bericht door Gast » 11-08-2014 12:51

Zo, dan heb jij wel een rot oprit zeg! :?

Balen is dat

Gast

Bericht door Gast » 14-08-2014 14:56

Er is nog een update aan de Cruze gebeurd

- Voor en achter jbl speakers (achter zat niks)
- Kicker suboowfer 400 RMS
- Rockford Fosgate versterker 900 RMS gebrugd

Zeker een aanrader :D

Sam
Member
Member
Berichten: 131
Lid geworden op: 18-11-2012 20:14

Bericht door Sam » 18-08-2014 14:27

Ik ben nog redelijk tevreden van de originele veren, kan de meeste vluchtheuvels vlot nemen. En dat schuren valt goed mee bij mij bjornoz. Het is enkel de oprit hier dat me tegenwerkt :P


Ben ook aan het uitkijken voor een woofer en versterker, zal het zeker eens bekijken wat jij hebt geïnstalleerd ;) De ltz heeft er zowel van voor als vanachter, kan dit apart regelen.

Plaats reactie

Terug naar “Voorstelling Cruze/project/jezelf”