Cruze 1.8 Benzine White

hier kunt u uw Cruze voorstellen met alle gegevens ,type, fotos ,enz.
Plaats reactie
GJ
Member
Member
Berichten: 108
Lid geworden op: 04-02-2013 19:19

Bericht door GJ » 08-04-2013 21:41

Merci Sven, arrivinghere en cruzer LT!!

Ik kijk ook wel erg uit naar die verlaging, vlgnd week afspraak proberen maken ;)

Ik had eerst wel wat schrik voor deze velgen. Ze waren los niet 100% mijn stijl/ding. Maar de originaliteit (je kan ze enkel kopen in de USA of Australië) aan die prijs hebben me toch doen plooien :P

En met de verlaging en het wrappen nog in de wachtrij kan het resultaat alleen maar beter worden denk ik. ;)

Chavke
Member
Member
Berichten: 149
Lid geworden op: 27-01-2013 13:59

Bericht door Chavke » 08-04-2013 21:46

Stoere velgen GJ. Ik weet zeker dat het met de verlaging er goed uit komt te zien. :D

arrivinghere
Master member
Master member
Berichten: 2350
Lid geworden op: 07-09-2010 18:20

Bericht door arrivinghere » 08-04-2013 21:59

Ik zou ook twijfelen denk ik. Maar als je dan het resultaat ziet is die twijfel meteen weg. Echt mooi, stijlvol en sportief. Mooie Cruze man! En zal nog mooier worden met verlagen.

GJ
Member
Member
Berichten: 108
Lid geworden op: 04-02-2013 19:19

Bericht door GJ » 08-04-2013 22:48

Chavke schreef:Stoere velgen GJ. Ik weet zeker dat het met de verlaging er goed uit komt te zien. :D
Dank je!

GJ
Member
Member
Berichten: 108
Lid geworden op: 04-02-2013 19:19

Bericht door GJ » 09-04-2013 10:31

Vandaag voor het eerst op de baan moeten gaan met de nieuwe velgen en banden. Toen ik in Aalter de E40 wou oprijden slipte ik serieus door :?
Zo schokkend de bocht door en goed breed moeten gaan. Ik had daar nog nooit gereden en moet er wel bij zeggen dat ik de bocht had onderschat en er te snel door ging. Maar dan nog; ik heb dat nog nooit eerder meegemaakt.

Mijn stuur trilde ook opeens veel op bepaalde stukken. Aangezien ik die route nooit moet doen weet ik niet of dit ook te wijten is aan asfalt of niet...

Soit, ik vond het alvast keiraar en was niet 100% op mijn gemak. Iemand die weet of dit kan liggen aan het feit dat het nieuwe banden/velgen zijn?

Patje
Member Senior
Member Senior
Berichten: 439
Lid geworden op: 04-01-2012 20:52

Bericht door Patje » 09-04-2013 11:34

Als het inderdaad spliksplinternieuwe banden zijn kan het wel eens zijn dat ze nog wat aan de gladde kant zijn maar dat kan niet verklaren waarom het stuur trilt.
Best even bekijken of het altijd bij bepaalde snelheden of situaties is en in dat geval even terug langs de bandenboer om de balancering na te kijken.
1 wiel dat niet goed gebalanceerd is kan al genoeg zijn voor trillingen, en het klinkt misschien dom maar ga eerst eens met de wielsleutel rond ge weet maar nooit.

Chevy
moderator
moderator
Berichten: 860
Lid geworden op: 04-11-2012 16:41

Bericht door Chevy » 09-04-2013 19:24

Dit is normaal, mijn velgen heb ik er ook gebalanceerd op gezet en mijn stuurt trilt ook met +- 110 km p/u. ga hem binnenkort toch nog laten uitlijnen en vraag dan meteen of ze m willen uitbalanceren!
Welkom op het Chevrolet Cruze forum!
Chevrolet Cruze Black Edition

Patje
Member Senior
Member Senior
Berichten: 439
Lid geworden op: 04-01-2012 20:52

Bericht door Patje » 09-04-2013 22:04

Normaal is het niet he als ge nieuwe wielen steekt die gebalanceerd zijn mag u stuur niet trillen anders is er slecht gebalanceerd.
Ik heb voor de winter op het werk mijn winterbanden op velgen getrokken en gebalanceerd en daar trilt niks op geen enkele snelheid en zo moet het in feite zijn.
Slechte uitlijning geeft meestal geen trillingen wel ongelijk afslijten wat kan voorkomen als ge verlaagde vering steekt en niet laat uitlijnen.
Trillingen kunnen buiten slecht gebalanceerde wielen ook voor komen door een ongelijke band (bandbreuk wat slecht te zien is) maar het zou raar zijn met nieuwe banden.

CruzerLT
Webmaster
Webmaster
Berichten: 3394
Lid geworden op: 29-05-2010 18:59

Bericht door CruzerLT » 10-04-2013 06:42

als je wagen trilt als er nieuwe velgen/banden op liggen moet hij echt opnieuw gebalanceerd worden
je mag bij geen enkele snelheid trilling hebben ;)
Grtz Rinus
welkom op het Chevrolet Cruze forum!!!
Chevrolet Cruze 1.8 LT 141pk - Maroccan-bleu

GJ
Member
Member
Berichten: 108
Lid geworden op: 04-02-2013 19:19

Bericht door GJ » 10-04-2013 14:00

Patje schreef:Als het inderdaad spliksplinternieuwe banden zijn kan het wel eens zijn dat ze nog wat aan de gladde kant zijn maar dat kan niet verklaren waarom het stuur trilt.
Best even bekijken of het altijd bij bepaalde snelheden of situaties is en in dat geval even terug langs de bandenboer om de balancering na te kijken.
1 wiel dat niet goed gebalanceerd is kan al genoeg zijn voor trillingen, en het klinkt misschien dom maar ga eerst eens met de wielsleutel rond ge weet maar nooit.
Ik dacht ook eerst dat de banden mss wat ingereden moesten worden (het was op die moment toch goed aan het regenen en banden nog glad wss).

Voor de stuurtrillingen ben ik deze nacht E40 eens op gegaan en eens goed doorgetrokken. Het was al een groot stuk minder en meeste trilling was er rond de 130 - 140km/u. Bij 170km/u trilt het bv minder.

Ik ga straks eens bellen naar garage voor veringen onder te laten zetten en ga daarna hem volledig laten uitlijnen/uitbalanceren! Op veilig spelen ;)

Plaats reactie

Terug naar “Voorstelling Cruze/project/jezelf”