phv: 2.0LS diesel-sedan 125PK carbon-flash-black

hier kunt u uw Cruze voorstellen met alle gegevens ,type, fotos ,enz.
hangterisaan
Member VIP
Member VIP
Berichten: 501
Lid geworden op: 25-04-2012 20:54

Bericht door hangterisaan » 26-07-2014 18:34

Oh ja . Ik doe iets van een 1100 km met 1 tank . ;-)
2.0 VCDI 197/440Nm pk-zwarte ruiten,led nrplaat en standlichten-xenonPipercross filter-11Wmistlamp-DVD kopsteunen EBC grooved discs Afbeelding

phv
Member
Member
Berichten: 222
Lid geworden op: 17-02-2011 17:03

Bericht door phv » 28-07-2014 12:44

Rustig rijden, zelden boven 2,100 toeren, dadelijk van het gas af als het rood wordt, ... .
Vandaag dus mijn 90k onderhoud. Blijkbaar moeten de remblokken voor vervangen worden. Ik heb originele anti diefstal schroeven ( 1 per wiel ) van chevrolet, en einde maart heb ik mijn zomerbanden terug laten opleggen ( dus alle schroeven los en daarna terug erop ) en vandaag krijgen ze die ene schroef per wiel niet los. Dus donderdag nieuwe afspraak om die anti diefstal schroeven los te krijgen. Maar eigenlijk vind ik dit toch maar zwak, niet ?
Philip - Chevrolet Cruze 2.0 VDCi LS 125pk Carbon Flash Centennial

bjornoz
Member Senior
Member Senior
Berichten: 496
Lid geworden op: 26-05-2012 13:53

Bericht door bjornoz » 28-07-2014 12:50

phv schreef:Rustig rijden, zelden boven 2,100 toeren, dadelijk van het gas af als het rood wordt, ... .
Vandaag dus mijn 90k onderhoud. Blijkbaar moeten de remblokken voor vervangen worden. Ik heb originele anti diefstal schroeven ( 1 per wiel ) van chevrolet, en einde maart heb ik mijn zomerbanden terug laten opleggen ( dus alle schroeven los en daarna terug erop ) en vandaag krijgen ze die ene schroef per wiel niet los. Dus donderdag nieuwe afspraak om die anti diefstal schroeven los te krijgen. Maar eigenlijk vind ik dit toch maar zwak, niet ?
ahja ik trek altijd naar 3000-3500 toeren :D

hangterisaan
Member VIP
Member VIP
Berichten: 501
Lid geworden op: 25-04-2012 20:54

Bericht door hangterisaan » 28-07-2014 15:51

bjornoz schreef:
phv schreef:Rustig rijden, zelden boven 2,100 toeren, dadelijk van het gas af als het rood wordt, ... .
Vandaag dus mijn 90k onderhoud. Blijkbaar moeten de remblokken voor vervangen worden. Ik heb originele anti diefstal schroeven ( 1 per wiel ) van chevrolet, en einde maart heb ik mijn zomerbanden terug laten opleggen ( dus alle schroeven los en daarna terug erop ) en vandaag krijgen ze die ene schroef per wiel niet los. Dus donderdag nieuwe afspraak om die anti diefstal schroeven los te krijgen. Maar eigenlijk vind ik dit toch maar zwak, niet ?
ahja ik trek altijd naar 3000-3500 toeren :D
Daar kan het mee te maken hebben . ;-)
Ik heb voor mezelf een regeltje opgelegd . Ik reset bc elke tankbeurt . Zolang ik gemiddeld onder 6 l zit kan ik mij eens laten gaan . Vanaf ik 6 haal gaan we terug in bompa mode . ;-) Ik verbruik nu een 70 euro minder per maand tegen mijn vorige rijstijl . :-)
2.0 VCDI 197/440Nm pk-zwarte ruiten,led nrplaat en standlichten-xenonPipercross filter-11Wmistlamp-DVD kopsteunen EBC grooved discs Afbeelding

bjornoz
Member Senior
Member Senior
Berichten: 496
Lid geworden op: 26-05-2012 13:53

Bericht door bjornoz » 28-07-2014 16:45

hangterisaan schreef:
bjornoz schreef:
phv schreef:Rustig rijden, zelden boven 2,100 toeren, dadelijk van het gas af als het rood wordt, ... .
Vandaag dus mijn 90k onderhoud. Blijkbaar moeten de remblokken voor vervangen worden. Ik heb originele anti diefstal schroeven ( 1 per wiel ) van chevrolet, en einde maart heb ik mijn zomerbanden terug laten opleggen ( dus alle schroeven los en daarna terug erop ) en vandaag krijgen ze die ene schroef per wiel niet los. Dus donderdag nieuwe afspraak om die anti diefstal schroeven los te krijgen. Maar eigenlijk vind ik dit toch maar zwak, niet ?
ahja ik trek altijd naar 3000-3500 toeren :D
Daar kan het mee te maken hebben . ;-)
Ik heb voor mezelf een regeltje opgelegd . Ik reset bc elke tankbeurt . Zolang ik gemiddeld onder 6 l zit kan ik mij eens laten gaan . Vanaf ik 6 haal gaan we terug in bompa mode . ;-) Ik verbruik nu een 70 euro minder per maand tegen mijn vorige rijstijl . :-)
bij mij is het een combinatie van bijna nooit snelweg te doen, altijd korte afstanden enzo + roetfilter die er niet voor gemaakt is om altijd korte afstanden te rijden + ik geef graag gas :D
zal al een groot stuk beteren als die roetfilter weg is vanaf 28 augustus

hangterisaan
Member VIP
Member VIP
Berichten: 501
Lid geworden op: 25-04-2012 20:54

Bericht door hangterisaan » 28-07-2014 17:28

Ik doe ook vooral korte stukken . Roetfilter verwijderen helpt idd . Langs de andere kant heb je dan wel 10 pk en 20 Nm extra . Kan contraproductief zijn lol . ;-)
2.0 VCDI 197/440Nm pk-zwarte ruiten,led nrplaat en standlichten-xenonPipercross filter-11Wmistlamp-DVD kopsteunen EBC grooved discs Afbeelding

bjornoz
Member Senior
Member Senior
Berichten: 496
Lid geworden op: 26-05-2012 13:53

Bericht door bjornoz » 28-07-2014 17:44

hangterisaan schreef:Ik doe ook vooral korte stukken . Roetfilter verwijderen helpt idd . Langs de andere kant heb je dan wel 10 pk en 20 Nm extra . Kan contraproductief zijn lol . ;-)
ga van 163pk naar 215-225pk dus zal groter verschil zijn :D omdat er ook nog normale chiptuning word gedaan

hangterisaan
Member VIP
Member VIP
Berichten: 501
Lid geworden op: 25-04-2012 20:54

Bericht door hangterisaan » 28-07-2014 17:57

Ah ik dacht dat m al gemapt was . Gaat ge u niet beklagen . Waar gaat ge het laten doen ?
2.0 VCDI 197/440Nm pk-zwarte ruiten,led nrplaat en standlichten-xenonPipercross filter-11Wmistlamp-DVD kopsteunen EBC grooved discs Afbeelding

bjornoz
Member Senior
Member Senior
Berichten: 496
Lid geworden op: 26-05-2012 13:53

Bericht door bjornoz » 28-07-2014 18:01

hangterisaan schreef:Ah ik dacht dat m al gemapt was . Gaat ge u niet beklagen . Waar gaat ge het laten doen ?
BR performance in willebroek is me aangeraden door mensen van het forum die daar al meerdere wagens laten chippen hebben

hangterisaan
Member VIP
Member VIP
Berichten: 501
Lid geworden op: 25-04-2012 20:54

Bericht door hangterisaan » 28-07-2014 19:15

Zeer goede keuze . Mijne is daar ook gedaan . Tip : Vraag om het koppel niet te vroeg te laten opkomen maar te spreiden . Spaart je koppeling en vliegwiel wat . En laat gelijk je EGR dicht programmeren . Bij mij komt koppel gestaag op om te pieken rond 2600 t/min en dan pakken de pk's over . Gevolg is een mooie lineaire trekkracht tot 4500 t/min . ;-)
2.0 VCDI 197/440Nm pk-zwarte ruiten,led nrplaat en standlichten-xenonPipercross filter-11Wmistlamp-DVD kopsteunen EBC grooved discs Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Voorstelling Cruze/project/jezelf”