phv: 2.0LS diesel-sedan 125PK carbon-flash-black
-
- Member VIP
- Berichten: 501
- Lid geworden op: 25-04-2012 20:54
-
- Member
- Berichten: 222
- Lid geworden op: 17-02-2011 17:03
Rustig rijden, zelden boven 2,100 toeren, dadelijk van het gas af als het rood wordt, ... .
Vandaag dus mijn 90k onderhoud. Blijkbaar moeten de remblokken voor vervangen worden. Ik heb originele anti diefstal schroeven ( 1 per wiel ) van chevrolet, en einde maart heb ik mijn zomerbanden terug laten opleggen ( dus alle schroeven los en daarna terug erop ) en vandaag krijgen ze die ene schroef per wiel niet los. Dus donderdag nieuwe afspraak om die anti diefstal schroeven los te krijgen. Maar eigenlijk vind ik dit toch maar zwak, niet ?
Vandaag dus mijn 90k onderhoud. Blijkbaar moeten de remblokken voor vervangen worden. Ik heb originele anti diefstal schroeven ( 1 per wiel ) van chevrolet, en einde maart heb ik mijn zomerbanden terug laten opleggen ( dus alle schroeven los en daarna terug erop ) en vandaag krijgen ze die ene schroef per wiel niet los. Dus donderdag nieuwe afspraak om die anti diefstal schroeven los te krijgen. Maar eigenlijk vind ik dit toch maar zwak, niet ?
Philip - Chevrolet Cruze 2.0 VDCi LS 125pk Carbon Flash Centennial
-
- Member Senior
- Berichten: 496
- Lid geworden op: 26-05-2012 13:53
ahja ik trek altijd naar 3000-3500 toeren :Dphv schreef:Rustig rijden, zelden boven 2,100 toeren, dadelijk van het gas af als het rood wordt, ... .
Vandaag dus mijn 90k onderhoud. Blijkbaar moeten de remblokken voor vervangen worden. Ik heb originele anti diefstal schroeven ( 1 per wiel ) van chevrolet, en einde maart heb ik mijn zomerbanden terug laten opleggen ( dus alle schroeven los en daarna terug erop ) en vandaag krijgen ze die ene schroef per wiel niet los. Dus donderdag nieuwe afspraak om die anti diefstal schroeven los te krijgen. Maar eigenlijk vind ik dit toch maar zwak, niet ?
-
- Member VIP
- Berichten: 501
- Lid geworden op: 25-04-2012 20:54
Daar kan het mee te maken hebben . ;-)bjornoz schreef:ahja ik trek altijd naar 3000-3500 toeren :Dphv schreef:Rustig rijden, zelden boven 2,100 toeren, dadelijk van het gas af als het rood wordt, ... .
Vandaag dus mijn 90k onderhoud. Blijkbaar moeten de remblokken voor vervangen worden. Ik heb originele anti diefstal schroeven ( 1 per wiel ) van chevrolet, en einde maart heb ik mijn zomerbanden terug laten opleggen ( dus alle schroeven los en daarna terug erop ) en vandaag krijgen ze die ene schroef per wiel niet los. Dus donderdag nieuwe afspraak om die anti diefstal schroeven los te krijgen. Maar eigenlijk vind ik dit toch maar zwak, niet ?
Ik heb voor mezelf een regeltje opgelegd . Ik reset bc elke tankbeurt . Zolang ik gemiddeld onder 6 l zit kan ik mij eens laten gaan . Vanaf ik 6 haal gaan we terug in bompa mode . ;-) Ik verbruik nu een 70 euro minder per maand tegen mijn vorige rijstijl . :-)
-
- Member Senior
- Berichten: 496
- Lid geworden op: 26-05-2012 13:53
bij mij is het een combinatie van bijna nooit snelweg te doen, altijd korte afstanden enzo + roetfilter die er niet voor gemaakt is om altijd korte afstanden te rijden + ik geef graag gas :Dhangterisaan schreef:Daar kan het mee te maken hebben . ;-)bjornoz schreef:ahja ik trek altijd naar 3000-3500 toeren :Dphv schreef:Rustig rijden, zelden boven 2,100 toeren, dadelijk van het gas af als het rood wordt, ... .
Vandaag dus mijn 90k onderhoud. Blijkbaar moeten de remblokken voor vervangen worden. Ik heb originele anti diefstal schroeven ( 1 per wiel ) van chevrolet, en einde maart heb ik mijn zomerbanden terug laten opleggen ( dus alle schroeven los en daarna terug erop ) en vandaag krijgen ze die ene schroef per wiel niet los. Dus donderdag nieuwe afspraak om die anti diefstal schroeven los te krijgen. Maar eigenlijk vind ik dit toch maar zwak, niet ?
Ik heb voor mezelf een regeltje opgelegd . Ik reset bc elke tankbeurt . Zolang ik gemiddeld onder 6 l zit kan ik mij eens laten gaan . Vanaf ik 6 haal gaan we terug in bompa mode . ;-) Ik verbruik nu een 70 euro minder per maand tegen mijn vorige rijstijl . :-)
zal al een groot stuk beteren als die roetfilter weg is vanaf 28 augustus
-
- Member VIP
- Berichten: 501
- Lid geworden op: 25-04-2012 20:54
-
- Member Senior
- Berichten: 496
- Lid geworden op: 26-05-2012 13:53
-
- Member VIP
- Berichten: 501
- Lid geworden op: 25-04-2012 20:54
-
- Member Senior
- Berichten: 496
- Lid geworden op: 26-05-2012 13:53
-
- Member VIP
- Berichten: 501
- Lid geworden op: 25-04-2012 20:54
Zeer goede keuze . Mijne is daar ook gedaan . Tip : Vraag om het koppel niet te vroeg te laten opkomen maar te spreiden . Spaart je koppeling en vliegwiel wat . En laat gelijk je EGR dicht programmeren . Bij mij komt koppel gestaag op om te pieken rond 2600 t/min en dan pakken de pk's over . Gevolg is een mooie lineaire trekkracht tot 4500 t/min .