Tijdelijk twee gratis laadstations bij de Chevrolet Volt!

plaats hier uw zaken die niets met de Cruze te maken hebben"niet voor handelaars"
arrivinghere
Master member
Master member
Berichten: 2350
Lid geworden op: 07-09-2010 18:20

Bericht door arrivinghere » 03-02-2013 20:11

hangterisaan schreef:Als je op spritmonitor kijkt en eens vergelijkt tussen de gewone en de hybride Auris is er welgeteld maar 1 van de paar honderd die iets meer dan 1 liter onder het verbruik van de gewone zit . Op 5000 km heb je dus 50 liter benzine bespaart(en das een enkeling he voor de meesten is het verbruik vergelijkbaar met een non hybride). Meerprijs verantwoord ? Nee toch niet vind ik. Is gewoon een hype . geen oplossing zolang er een fossiele brandstof word gebruikt. In mijn ogen zijn er maar 3 mogelijkheden elk met hun pro en contra . Koolzaadolie , 100% elektrisch en waterstof (brandstofcel). Just my 2 cts :-)
De Auris die daar op staat, is nog het vorig model. Ik heb het over het nieuw model met de nieuwe technologie. En trouwens mag je de 136pk hybride 1.8 HSD benzine niet vergelijken met de 90pk 1.4 diesel he. Want als ik die 2 vergelijk zitten die alletwee inderdaad aan ongeveer 4,6l. Die benzine heeft wel 44pk meer he. En dan vind ik 4,6 liter eigenlijk niet veel voor een 1.8l benzine met 136pk. Jij wel?
Maar wat die waterstof betreft ben ik het met je eens. En koolzaadolie stinkt!

hangterisaan
Member VIP
Member VIP
Berichten: 501
Lid geworden op: 25-04-2012 20:54

Bericht door hangterisaan » 03-02-2013 20:43

Ja dat is waar . Maar koop je een hybride omdat hij voor een 1800 wel weinig verbruikt of koop je hem om zo weinig mogelijk te verbruiken ? Als je eens wat verder zoekt naar info over hybrides komt 90% van de mensen niet aan de opgegeven waardes (testen op laboschaal ipv echte baantests) en moet je vele jaren rijden om je geld er uit te halen . Slechtste leerling van de klas blijkt de civic hybrid te zijn die 12 jaar 15000 km moet rijden eer je de meerprijs hebt terugverdiend . De volt scoort zelfs een verbruik fat enkele 100en procenten hoger ligt dan de opgegeven waarde... En koolzaadolie stinken ? Ik reed met mijn bx op 100% slaolie van de colruyt (die blikken op de parking zijn goud waard als ge die flessen er in kapt lol ) en ik vond dat wel goed ruiken . Kreeg zelfs honger van die smoutebollen geur lol ;-) .
2.0 VCDI 197/440Nm pk-zwarte ruiten,led nrplaat en standlichten-xenonPipercross filter-11Wmistlamp-DVD kopsteunen EBC grooved discs Afbeelding

hangterisaan
Member VIP
Member VIP
Berichten: 501
Lid geworden op: 25-04-2012 20:54

Bericht door hangterisaan » 03-02-2013 20:59

In mijn ogen leveren die spullen maar 1 voordeel op en dat is het fiscale . Maar je weet hoe dat gaat he . Eerst kortingen en subsidies tot genoeg mensen dat hebben en dan kan je er voor betalen ;-)
2.0 VCDI 197/440Nm pk-zwarte ruiten,led nrplaat en standlichten-xenonPipercross filter-11Wmistlamp-DVD kopsteunen EBC grooved discs Afbeelding

Patje
Member Senior
Member Senior
Berichten: 439
Lid geworden op: 04-01-2012 20:52

Bericht door Patje » 03-02-2013 21:47

Er wordt wel aan één ding voobij gegaan hier een Chevrolet Volt is geen Hybride.
Een Hybride heeft een benzine of dieselmotor die het overneemt op het moment dat je een bepaalde snelheid haalt bij de Prius en de meeste Lexussen is dat 30 kmh.
Dus met de Hybride rijd je buiten de bebouwde kom altijd op de verbrandingsmotor.
De Chevrolet/Opel Volt/Ampera rijd constant elektrisch d.m.v. 4 elektrische motoren die de wielen aandrijven en de verbrandingsmotor is in feit een 1.3 cc grote generator die de batterijen oplaad, dat is ook de reden waarom je met de Volt/Ampera een autonomie hebt van meer dan 500km tegenover een 100% elektrische auto.
Trouwens ik heb laatst voor het werk met een BMW Hybrid 5 gereden dat ding is diesel met 340pk en heeft een soort kerstechniek (gelijk F1)op de batterijen waardoor de energie van de remmen wordt omgezet in elektrische lading en ik moet zeggen ze mogen hem mij geven, die auto heeft een verbruik van gemiddeld 7.5 tot 8.5ltr diesel en dat voor die power.

arrivinghere
Master member
Master member
Berichten: 2350
Lid geworden op: 07-09-2010 18:20

Bericht door arrivinghere » 04-02-2013 16:55

Het concept van zo'n hybride staat me wel aan. Het is een tussenoplossing, ok. Op lange termijn zullen we nog anders moeten rijden. Maar op dit moment is het een goede mix van rijplezier, gebruiksgemak en relatieve zuinigheid. Een puur elektrische wagen is zuiniger maar je zit met laadtijden, nog hogere aankoopprijs, beperkt rijbereik enz. Het fiskale voordeel is natuurlijk ook meegenomen.

hangterisaan
Member VIP
Member VIP
Berichten: 501
Lid geworden op: 25-04-2012 20:54

Bericht door hangterisaan » 05-02-2013 02:49

Nog eentje om het af te leren ;-) http://www.carros.nl/autonieuws/35739-l ... oene-auto/ Ok . het is een begin . Maar zolang je deze eagens niet gebruikt waar ze voor gemaakt zijn (stadsritjes,winkelen,kinderen naar school) is de winst verwaarloosbaar in vergelijking met een gewone auto . En voor zulke kleine ritjes zijn ze te duur . Tegen 2020 zouden de batterijen in prijs dalen en word het een ander verhaal . Moest hij evenveel kosten als een gewone is mijn keuze snel gemaakt iig ;-)
@patje : Dat zal idd wel een plezier geweest zijn die bmw :-)
2.0 VCDI 197/440Nm pk-zwarte ruiten,led nrplaat en standlichten-xenonPipercross filter-11Wmistlamp-DVD kopsteunen EBC grooved discs Afbeelding

arrivinghere
Master member
Master member
Berichten: 2350
Lid geworden op: 07-09-2010 18:20

Bericht door arrivinghere » 05-02-2013 16:55

hangterisaan schreef:Nog eentje om het af te leren ;-) http://www.carros.nl/autonieuws/35739-l ... oene-auto/ Ok . het is een begin . Maar zolang je deze eagens niet gebruikt waar ze voor gemaakt zijn (stadsritjes,winkelen,kinderen naar school) is de winst verwaarloosbaar in vergelijking met een gewone auto . En voor zulke kleine ritjes zijn ze te duur . Tegen 2020 zouden de batterijen in prijs dalen en word het een ander verhaal . Moest hij evenveel kosten als een gewone is mijn keuze snel gemaakt iig ;-)
@patje : Dat zal idd wel een plezier geweest zijn die bmw :-)
Dan valt de terugverdientijd voor de Lexus 250h toch goed mee met 2,4 jaar. Als je dus 10 jaar met die wagen rijdt, heb je een dikke 6000€ verdiend t.o.v. rijden met een conventionele 250. En je hebt evenveel rijplezier gehad en toch een beetje minder het milieu vervuild. Toch niet allemaal zo slecht dan he?

hangterisaan
Member VIP
Member VIP
Berichten: 501
Lid geworden op: 25-04-2012 20:54

Bericht door hangterisaan » 05-02-2013 17:23

Allez vooruit dan . Voor sommige valt het mee ;-) . Maar goed alle begin is moeilijk en in de toekomst als alles op punt staat zullen we nog knappe dingen zien want zoals je al zegde ; het is een knap staaltje techniek . Dat in ieder geval :-) .
2.0 VCDI 197/440Nm pk-zwarte ruiten,led nrplaat en standlichten-xenonPipercross filter-11Wmistlamp-DVD kopsteunen EBC grooved discs Afbeelding

arrivinghere
Master member
Master member
Berichten: 2350
Lid geworden op: 07-09-2010 18:20

Bericht door arrivinghere » 06-02-2013 09:31

Tiens, toevallig kreeg ik vandaag volgende email van een vriendin:

WAT MOET EEN MENS HIER VAN DENKEN ???



Super brandstof aan 0.25 - 0.30 euro per liter

tegengehouden door de oliemaatschappijen



Sinds 2007 onderzoekt de Engelse firma Cella Energy een soort super brandstof
die weinig tot geen koolwaterstoffen uitstoot, milieuvriendelijk kan
geproduceerd worden en kan getankt worden in conventionele
verbrandingsmotoren zonder veel aanpassingen. Na drie jaar onderzoek is de
firma klaar met de brandstof. Het is waterstof maar in een andere vorm.
Zoals u wellicht weet is waterstof alleen op te slaan en te tanken onder
hoge druk en onder extreme koeling. Cella Energy heeft dat probleem
opgelost, het kan nu gewoon gelijk benzine getankt en opgeslagen worden. En
nu komt het: De kostprijs aan de pomp zou tussen 0.25 en 0.30 euro per liter
bedragen. Dat samen met de te verwaarlozen uitstoot is te mooi om waar te
zijn maar toch is het reeds bevestigd met een patent name door Cella. Wat is
nu het probleem: de grote oliemaatschappijen voelen de bui hangen en werken
Cella tegen om de brandstof via hun netwerken aan te bieden aan klanten
zoals u en ik.

Ik vind het de moeite om hier ruchtbaarheid rond te maken en zodoende de
wereld te laten weten dat deze brandstof bestaat. Een beetje druk op alle
grote oliemaatschappijen kan geen kwaad. Daarom vraag ik je om deze mail
door te sturen naar al je contactpersonen. Misschien helpt het wel.

Meer info over deze brandstof vind je op www.cellaenergy.com

P.S. Het spreekt vanzelf dat deze vinding meteen alle problemen met komende
waterstofauto's oplost want uiteindelijk is dat de definitieve oplossing.
Hybrides en oplaadbare elektrische wagens zijn OK maar wel een
tussenoplossing.


Stuur dit zoveel mogelijk door via BCC aub.

CruzerLT
Webmaster
Webmaster
Berichten: 3394
Lid geworden op: 29-05-2010 18:59

Bericht door CruzerLT » 06-02-2013 09:37

wat denk je dat vadertje staat gaat doen, die gooit er een euro tje accijns op
zo gebeurt het bij de benzine ook al, zit meer dan 1 euro accijns op :(

in Nederland is de grootste staatskas vuller de auto met alles wat er omheen hangt, en dan vooral de brandstof :?
Grtz Rinus
welkom op het Chevrolet Cruze forum!!!
Chevrolet Cruze 1.8 LT 141pk - Maroccan-bleu

Plaats reactie

Terug naar “Te koop”