Waarom ik sneller dan 130 Km onverantwoord vind...

hier kunt u alles wat niet past in de andere rubrieken kwijt
Gast

Waarom ik sneller dan 130 Km onverantwoord vind...

Bericht door Gast » 24-10-2011 12:31

Ik denk dat airbags U niet meer zullen helpen aan zo een snelheid.
Van mij mogen ze snelheidsbegrenzers inbouwen en afregelen op 130 Km/hr sneller dan dit mag je toch niet op de meeste Europese wegen.

http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... dI5ewOmHPQ#!

Flashworks
Member Senior
Member Senior
Berichten: 265
Lid geworden op: 31-01-2011 17:13

Bericht door Flashworks » 24-10-2011 16:49

Het is 120 mijl per uur he,
Dat is al snel 200 km/h
Afbeelding
Life is great in my cruze.

Gast

Bericht door Gast » 24-10-2011 17:32

Flashworks schreef:Het is 120 mijl per uur he,
Dat is al snel 200 km/h
193 Km/hr om juist te zijn.

Flashworks
Member Senior
Member Senior
Berichten: 265
Lid geworden op: 31-01-2011 17:13

Bericht door Flashworks » 24-10-2011 17:34

Inderdaad, ik deed een schatting,
En begrijp me niet verkeerd, ik vind tehard rijden ook ongelooflijk nutteloos.
Wil je dan toch hardrijden ga dan op circuit. ;)
Afbeelding
Life is great in my cruze.

Gast

Bericht door Gast » 24-10-2011 19:48

Flashworks schreef:Inderdaad, ik deed een schatting,
En begrijp me niet verkeerd, ik vind tehard rijden ook ongelooflijk nutteloos.
Wil je dan toch hardrijden ga dan op circuit. ;)
Vind ik ook , en de tijd dat je wint met snel rijden is verwaarloosbaar of je moet afstanden van 100den Km overbruggen.

Als je aan 120 ergens frontaal op crasht heb je misschien nog een overlevings- kans ....

http://www.youtube.com/watch?v=2OmhxMf5oYc

chevy1979
Master member
Master member
Berichten: 1893
Lid geworden op: 13-02-2011 20:03

Bericht door chevy1979 » 24-10-2011 22:43

de meesten gaan toch nog proberen te remmen zelfs al gaan ze aan die ongelooflijke snelheid....de test is zonder remmen natuurlijk maar denk dat de meesten wel weten dat + 130 per uur de kans op leven na een ongeval veel kleiner is.

Toch wil iedereen ooit es weten wat zen auto kan maar liefst op een veilige manier.

Mijn BMW had een theoretische top van 205km/h maar heb maar 1 a 2 keer es kort 180 gereden,ook de pakkans maakt dat ik niet zo vlug te snel rij !

Als ik es op een lang stuk kalme autobahn geraak wil ik wel es de cruze testen ,al is het maar voor enkele seconden

CruzerLT
Webmaster
Webmaster
Berichten: 3394
Lid geworden op: 29-05-2010 18:59

Bericht door CruzerLT » 25-10-2011 06:47

het is wel eens leuk om even lekker door te trekken, ik heb met de cruze dit pas 1x gedaan
verder rijd ik op de snelweg meestal 110km ,ook waar ik 120 of 130 mag ,vind het hard genoeg zo
de tijdswinst is wel zo beperkt in Nederland en Belgie, bij ons kun je toch geen 500km of meer aan 1 stuk doorrijden ,het houd altijd wel even op
Grtz Rinus
welkom op het Chevrolet Cruze forum!!!
Chevrolet Cruze 1.8 LT 141pk - Maroccan-bleu

arrivinghere
Master member
Master member
Berichten: 2350
Lid geworden op: 07-09-2010 18:20

Bericht door arrivinghere » 25-10-2011 10:11

Ik zet altijd de cruise control vast op rond de 120 km/u op de autosnelweg als dat gaat. M.a.w. als het niet te druk is, want dan lukt rijden met cc of continu 120 toch niet. De kans om geflitst te worden is te groot. Op de Duitse autobahn heb ik wel eens even 215 gereden (waar dat mocht en waar de baan vrij was)

Rostie87
Member VIP
Member VIP
Berichten: 643
Lid geworden op: 11-02-2011 15:42

Bericht door Rostie87 » 25-10-2011 10:21

Of je een ongeval overleeft of nie hangt ook nog van vele andere factoren af hé. OK, de snelheid is wel de belangrijkste en hoe sneller je rijd, hoe kleiner de kans dat je het daadwerkelijk overleeft. Maar bijv. de hoek waaronder je ergens tegenaan knalt doet er ook iets aan...

Neemt niet weg dat ik het weggedrag goed keur om op onze snelwegen 160 of 180 te vlammen, zaterdagavond ben ik door zo 2 wagens bijna van de weg gereden die het nodig vonden om ff te racen. het was of opschuiven vlak voor een vrachtwagen of brokken maken... keuze is snel gemaakt. Als je wil racen, er zijn er circuits voor!

Ik geef toe: heb ook als eens 10 sec lang 180 gereden, je moet je wagen toch ook eens testen. maar doe dit dan op een moment waarop je (zo goed als) alleen op de baan zit en dus niet gewoon overdag of tijdens de piekuren.
Mocht ik met de cruze de duitse grens oversteken ga ik ook wel eens doorduwen hoor, maar je kent wel de risico's die je neemt.

Om te zeggen dat de snelheid beperkt moet worden tot 130km/u vind ik iets te drastisch (als ik dat woord mag gebruiken) ik rij nl 140 op de snelwegen... als het verkeer het toelaat. Dus je niet die snelheid kunt rijden moet je niet beginnen bumperkleven, met de lichten trekken, pinken en slalommen tussen het verkeer door.
Maar door die hardrijders wordt het verkeer wel meer opengetrokken. Als je op plaatsen komt waar een max snelheid geld die effectief gecontroleerd wordt (locatie van flitspalen, of bijv het viaduct in Gentbrugge waar je 90 (!) mag) stropt alles op in pakje auto's, eens ze weer kunnen doorrijden is er precies geen verkeer meer...

Je moet voor jezelf kunnen uitmaken hoe snel je wil rijden hé, de max snelheid hier bestaat, de pakkkans wordt alsmaar groter en je kent dus goed genoeg de risico's en gevolgen die je riskeert om zo snel te rijden. Maar het hangt veeleer af van het gezond verstand van de bestuurder. Hoe meer je de snelheid hier gaat beperken en alsmaar meer naar beneden trekt hoe sneller de mensen gaan rijden. Het zit ergens in de aard van de mens om eens door te duwen, en hier mag het niet meer, maar doet men het dan toch...

En de belangrijkste reden om 140 te rijden voor mij: dan draait de cruze mooi op 2100 toeren wat dus ideaal is voor de roetfilter om te regenereren ;) dus om het milieu te sparen moet je sneller rijden :P
2009 Chevrolet Cruze LT 2.0L 150pk - Carbon Flash Black

Gast

Bericht door Gast » 25-10-2011 17:19

Rostie87 schreef:
Om te zeggen dat de snelheid beperkt moet worden tot 130km/u vind ik iets te drastisch (als ik dat woord mag gebruiken) ik rij nl 140 op de snelwegen... als het verkeer het toelaat. Dus je niet die snelheid kunt rijden moet je niet beginnen bumperkleven, met de lichten trekken, pinken en slalommen tussen het verkeer door.
Maar door die hardrijders wordt het verkeer wel meer opengetrokken. Als je op plaatsen komt waar een max snelheid geld die effectief gecontroleerd wordt (locatie van flitspalen, of bijv het viaduct in Gentbrugge waar je 90 (!) mag) stropt alles op in pakje auto's, eens ze weer kunnen doorrijden is er precies geen verkeer meer...



En de belangrijkste reden om 140 te rijden voor mij: dan draait de cruze mooi op 2100 toeren wat dus ideaal is voor de roetfilter om te regenereren ;) dus om het milieu te sparen moet je sneller rijden :P
Ik heb het geluk gehad een paar duizend Km te rijden in de VS en iedereen houd zich daar aan de max snelheid , er zijn altijd uitzonderingen maar die worden over het algemeen van de weg geplukt en toch gaat het verkeer vlotter , waarom ? Wel ten eerste zijn er meer baanvakken ten tweede zijn ze breder , ten derde zijn de wegen heel goed onderhouden en tenslotte en voornaamste punt is er is geen snelheidsbeperking voor camions zodanig moet je niet al zigzaggend rijdend gelijk hier en dat men daar trager moet rijden dan hier is een fabeltje want op de meeste snelwegen mag je 75 mph (120,70 Kmh) of zelfs 95 mph (152 kmh)zelf gezien op een stuk autosnelweg in Tampa.

Doordat de camions aan dezelfde snelheid zich voort bewegen en iedereen zich aan de snelheid min of meer houd heb je het gevoel dat je in blok zich voort beweegt.

Natuurlijk heb je daar ook files maar dit heb je meestal aan op en afritten , hier trouwens ook .

Wat Duitsland betreft het is niet zo dat van als je de grens over bent je kan en mag plankgas geven de stukken dat je dit wel mag doen zijn heel beperkt en zitten tamelijk diep in Duitsland.
De pakkans in Duitsland is hoger dan hier dus hou je maar aan de reglementen.

Plaats reactie

Terug naar “Off topic”