Nog een reden om geen diesel te kopen ?
-
- Master member
- Berichten: 2350
- Lid geworden op: 07-09-2010 18:20
-
- Master member
- Berichten: 1893
- Lid geworden op: 13-02-2011 20:03
-
- Member VIP
- Berichten: 643
- Lid geworden op: 11-02-2011 15:42
het is zeker schandalig. stijgen is geen probleem, het zakken van de prijs houden ze tegen... moet het eigenlijk maar durven.
maar er moet toch iemand het gat in de begroting dichten zeker?
en de opgegeven oplossing hiervoor: koop een groene wagen, liefst elektrisch. zeker nu ze al vrezen om elektriciteit te weinig gaan hebben deze winter... dan kunde uwen auto laten staan en mee de velo rijden, of te voet gaan. En laat dat nu hun einddoel zijn: de gewone werkmens moet maar het openbaar vervoer gebruiken en ne auto heeft die niet meer nodig... maar dat is dan weer een andere discussie die hier al gevoerd geweest is
maar er moet toch iemand het gat in de begroting dichten zeker?
en de opgegeven oplossing hiervoor: koop een groene wagen, liefst elektrisch. zeker nu ze al vrezen om elektriciteit te weinig gaan hebben deze winter... dan kunde uwen auto laten staan en mee de velo rijden, of te voet gaan. En laat dat nu hun einddoel zijn: de gewone werkmens moet maar het openbaar vervoer gebruiken en ne auto heeft die niet meer nodig... maar dat is dan weer een andere discussie die hier al gevoerd geweest is
2009 Chevrolet Cruze LT 2.0L 150pk - Carbon Flash Black
-
- Member Senior
- Berichten: 439
- Lid geworden op: 04-01-2012 20:52
Misschien al een oude topic maar wou toch eens reageren, men heeft zo de mond vol over electrisch rijden, volgens mij gaat dit nooit echt de benzine of diesel vervangen.
Stel u maar eens voor ge kunt met de huidige generatie electrische auto's nauwelijks het land uit zonder te laden laat staan dat je ermee naar pakweg Zuid-Frankrijk wil.
Zolang men geen oplossing vind om in ongeveer dezelfde tijdspanne te laden als nu gewoon tanken gaan er weinigen zich geroepen voelen, als stadswagen voor een paar km ja maar dan komt een ander aspect.
Ik heb van het werk een paar keer een electrische auto meegenomen (Smart, Nissan Leaf, Citroen C 0) en als ik dat ding thuis in de stekker stak kan ik u verzekeren dat ge het effect hebt of de friteuse staat heel de nacht op men kan de meter van de electriciteit bijna gebruiken als ventilator dus goedkoper vrees ik ook een beetje.
Stel u maar eens voor ge kunt met de huidige generatie electrische auto's nauwelijks het land uit zonder te laden laat staan dat je ermee naar pakweg Zuid-Frankrijk wil.
Zolang men geen oplossing vind om in ongeveer dezelfde tijdspanne te laden als nu gewoon tanken gaan er weinigen zich geroepen voelen, als stadswagen voor een paar km ja maar dan komt een ander aspect.
Ik heb van het werk een paar keer een electrische auto meegenomen (Smart, Nissan Leaf, Citroen C 0) en als ik dat ding thuis in de stekker stak kan ik u verzekeren dat ge het effect hebt of de friteuse staat heel de nacht op men kan de meter van de electriciteit bijna gebruiken als ventilator dus goedkoper vrees ik ook een beetje.
Daarom heeft Chevrolet de Volt ontwikkeld.(Ampera bij Opel)
"Een elektrische auto zonder angst voor het gebrek aan rijbereik
De Volt Voltec® elektrische aandrijfunit drijft de auto 100% van de tijd aan en de belangrijkste bron van elektriciteit is de high-tech lithium-ion batterij. Wat de Volt uniek maakt is dat wanneer de batterij leeg is, neemt de door benzine aangedreven generator het naadloos en geruisloos over voor een rijbereik tot ruim 500 km¹."
http://www.nl.chevrolet.be/onze-wagens/volt/#module-1
"Een elektrische auto zonder angst voor het gebrek aan rijbereik
De Volt Voltec® elektrische aandrijfunit drijft de auto 100% van de tijd aan en de belangrijkste bron van elektriciteit is de high-tech lithium-ion batterij. Wat de Volt uniek maakt is dat wanneer de batterij leeg is, neemt de door benzine aangedreven generator het naadloos en geruisloos over voor een rijbereik tot ruim 500 km¹."
http://www.nl.chevrolet.be/onze-wagens/volt/#module-1
-
- Member Senior
- Berichten: 439
- Lid geworden op: 04-01-2012 20:52
Inderdaad Stone dat zijn zowat de enige auto's die een redelijk alternatief bieden maar er zit nog steeds een factor benzine in hoewel die miniem is, ik had eens gelezen om en bij de 2 liter per 100km om de electromotor op te laden gedurende een 500 km met een volle tank.
En ja natuurlijk ook de aankoopprijs ge spreekt snel over dik 40 000 euro.
In Antwerpen hebben ze verleden jaar een oplaadpunt gemaakt voor electrische wagens en voor 4 euro kan je daar u wagen opladen.
En voor die 4 euro krijg ge electriciteit voor ongeveer 50km rijden ????
Als ik dan de rekening maak dat doe ik met mijn 2ltr diesel ook makkelijk.
En ja natuurlijk ook de aankoopprijs ge spreekt snel over dik 40 000 euro.
In Antwerpen hebben ze verleden jaar een oplaadpunt gemaakt voor electrische wagens en voor 4 euro kan je daar u wagen opladen.
En voor die 4 euro krijg ge electriciteit voor ongeveer 50km rijden ????
Als ik dan de rekening maak dat doe ik met mijn 2ltr diesel ook makkelijk.
-
- Master member
- Berichten: 1893
- Lid geworden op: 13-02-2011 20:03
Nadeel is wel dit :chevy1979 schreef:Is toch positief dat ze alternatieven zoeken, het is normaal dat alles duur is in het begin anders zou ik me ook wel een volt overwegen later
"De Volt batterij en Voltec® componenten hebben een garantieperiode van 8 jaar of 160.000 km, wat het eerste bereikt wordt."
Dus na 8 jaar of 160000 is het mogelijk dat je weer met een pak kosten zit met een motor benzine of diesel kan je veel langer rijden (als je hem goed onderhoud) en kan je relatief goedkoop reviseren.