Reclame Cruze

hier kunt u alles wat niet past in de andere rubrieken kwijt
Gast

Reclame Cruze

Bericht door Gast » 15-01-2011 11:28

Mij valt het hier in Belgie (W-VL) voornamelijk op dat er weinig of geen reclame gemaakt word voor Chevrolet auto's . Nu dat er autosalon in Brussel is krijgen we pakken reclame in bus van allerhande merken maar van Chevrolet niets ????

Zou men dit doen om Opel niet voor de voeten te lopen ?

arrivinghere
Master member
Master member
Berichten: 2350
Lid geworden op: 07-09-2010 18:20

Bericht door arrivinghere » 15-01-2011 14:25

Reclame kost geld. Veel geld. Uiteindelijk betaalt de klant toch (een gedeelte van) die reclame terug. Als Chevrolet minder reclame maakt dan Opel komt dat waarschijnlijk de rekening ten goede die we moeten betalen bij de aankoop of voor een onderhoud. Persoonlijk vind ik dat niet erg :)
Ik kan me ook wel voorstellen dat Stone wel eens gelijk zou kunnen hebben in zijn veronderstelling. Opel zou wel eens druk kunnen zetten op Chevrolet uit schrik klanten te verliezen. Nu die schrik is terecht. De kwaliteit en afwerking en value for money is er sinds de komst van de Cruze sterk op vooruit gegaan.
Nog een bedenking: Als er door minder reclame ook minder Chevrolets verkocht worden, blijft Chevrolet toch ook een exclusiever merk. En dat vind ik ook niet erg. :D

Gast

Bericht door Gast » 16-01-2011 10:53

arrivinghere schreef: Als er door minder reclame ook minder Chevrolets verkocht worden, blijft Chevrolet toch ook een exclusiever merk. En dat vind ik ook niet erg. :D
Daar heb je 100% gelijk in als morgen iedereen met een Cruze begint rond te rijden is het leuke er ook vanaf .... :lol:

CruzerLT
Webmaster
Webmaster
Berichten: 3394
Lid geworden op: 29-05-2010 18:59

Bericht door CruzerLT » 16-01-2011 11:42

Stone schreef:
arrivinghere schreef: Als er door minder reclame ook minder Chevrolets verkocht worden, blijft Chevrolet toch ook een exclusiever merk. En dat vind ik ook niet erg. :D
Daar heb je 100% gelijk in als morgen iedereen met een Cruze begint rond te rijden is het leuke er ook vanaf .... :lol:
nu blijven er bewonderende blikken op je af komen als ze je zien rijden :P
ik heb nog niet 1 negatieve reactie gehad, iedereen vind het een pracht auto
en als er net zoveel cruze zou rondrijden als de astra..... dat hoeft echt niet voor mij
een beetje exclusieve auto vind ik prima :lol:

ook hier in Nederland maar weinig reclame voor chevrolet, wel pas nog voor de orlando
Grtz Rinus
welkom op het Chevrolet Cruze forum!!!
Chevrolet Cruze 1.8 LT 141pk - Maroccan-bleu

bertvaneck
Member VIP
Member VIP
Berichten: 611
Lid geworden op: 23-08-2010 20:05

Bericht door bertvaneck » 16-01-2011 20:31

CruzerLT schreef:
Stone schreef:
arrivinghere schreef: Als er door minder reclame ook minder Chevrolets verkocht worden, blijft Chevrolet toch ook een exclusiever merk. En dat vind ik ook niet erg. :D
Daar heb je 100% gelijk in als morgen iedereen met een Cruze begint rond te rijden is het leuke er ook vanaf .... :lol:
nu blijven er bewonderende blikken op je af komen als ze je zien rijden :P
ik heb nog niet 1 negatieve reactie gehad, iedereen vind het een pracht auto
en als er net zoveel cruze zou rondrijden als de astra..... dat hoeft echt niet voor mij
een beetje exclusieve auto vind ik prima :lol:

ook hier in Nederland maar weinig reclame voor chevrolet, wel pas nog voor de orlando
ben helemaal met jullie eens dat hij maar een beetje exclusief is, ben er nog steeds erg bij mee als ik erin rond rijd nou moet ik zeggen in Polen zie je ze wel veel rijden
ik hoop nog lang te mogen genieten van Chevrolet cruze & captiva

Gast

Bericht door Gast » 19-01-2011 09:50

GM Authority meld het volgende :" Om zijn zustermerk Chevrolet niet voor de voeten te lopen zal Opel zich meer concentreren op hogere klasse en meer technologie . Dit zou al duidelijk te merken zijn met de nieuwe Corsa.
Chevrolet zou een andere soort mensen aantrekken die meer " hip " zijn.
Chevrolet zou hele goede verkoop cijfers hebben voor de Cruze en Spark hier in Europa ". (Vrije vertaling )

Ik ben content dat ik een beetje " Hip " ben.... :P





Bron : http://gmauthority.com/blog/2011/01/ope ... thority%29

bertvaneck
Member VIP
Member VIP
Berichten: 611
Lid geworden op: 23-08-2010 20:05

Bericht door bertvaneck » 19-01-2011 10:25

Afbeelding

stone vind het super zal het tegen onze kleinkinderen zeggen dat opa en oma hip zijn om in een chevrolet te rijden en zo voeld het ook na 4 maanden rond gereden te hebben in onze chevrolet :D
ik hoop nog lang te mogen genieten van Chevrolet cruze & captiva

CruzerLT
Webmaster
Webmaster
Berichten: 3394
Lid geworden op: 29-05-2010 18:59

Bericht door CruzerLT » 19-01-2011 12:37

we blijven allemaal jong van geest als we cruze blijven rijden :P
Grtz Rinus
welkom op het Chevrolet Cruze forum!!!
Chevrolet Cruze 1.8 LT 141pk - Maroccan-bleu

bertvaneck
Member VIP
Member VIP
Berichten: 611
Lid geworden op: 23-08-2010 20:05

Bericht door bertvaneck » 19-01-2011 12:40

CruzerLT schreef:we blijven allemaal jong van geest als we cruze blijven rijden :P
dat klop rinus ik ben jong van hart :D
ik hoop nog lang te mogen genieten van Chevrolet cruze & captiva

arrivinghere
Master member
Master member
Berichten: 2350
Lid geworden op: 07-09-2010 18:20

Bericht door arrivinghere » 19-01-2011 22:44

Niks mis met hip genoemd te worden natuurlijk. Aan de andere kant ruikt deze uitspraak van GM wel wat naar een vergoelijking voor het verdere bestaansrecht van Opel aan het adres van potentiele toekomstige Opel klanten.
Doordat Chevrolet immers kwalitatief gegroeid is, staat het nu als rechtstreekse concurrent naast Opel.(Cruze versus Astra, Captiva versus Antara, vanaf februari ook de Orlando versus Zafira) Maar Chevrolet biedt volgens mij wel meer value for money.
Om dit goed te praten moeten ze Opel dus wel op een (al dan niet virtueel) hoger niveau tillen.
Bij deze statement blijkt dus het begin gezet te zijn van hun marketing campagne: doelgroepen afbakenen, mensen in vakjes duwen en wat slogans lanceren: "Chevrolet is Hip" en "Opel is stiff upper lip" :P

Plaats reactie

Terug naar “Off topic”