De minpuntjes van de Cruze

hier kunt u alles wat niet past in de andere rubrieken kwijt
Plaats reactie
Gert
Member
Member
Berichten: 178
Lid geworden op: 11-08-2010 13:27

De minpuntjes van de Cruze

Bericht door Gert » 05-11-2010 14:57

Laat het me dadelijk zeggen; ik vind de Cruze een degelijk gebouwde en prachtige auto, maar iedere auto heeft zoal zijn minpuntjes, dus ze mogen wel vermeld worden !
Liefst fatsoenlijk onderbouwde minpuntjes, geen eindeloos gezeur, dingen die je na een tijdje rijden liever anders had gezien... Wie weet leest men deze post bij Chevy wel en kan men er iets uit gebruiken ??

In mijn geval;
De GPS; je betaalt nogal flink voor een ingebouwd systeem en je krijgt alleen een kaartje van de Benelux. De mevrouw heeft duidelijk een licht spraakgebrek, wat in real-life geen probleem is, maar voor een professioneel systeem verwacht ik perfect ingesproken instructies. Ook geen mogelijkheid tot invoegen van bijv. flitslokaties , POI's en dergelijke.
kortom, een Tom-Tom doet de job beter voor (minstens) 1/5 van de prijs. Natuurlijk is het ingebouwde scherm dan wel weer heel mooi geïntegreerd in het dashboard...

Ik zag dat enkele constructeurs (oa voor de nieuwe Ford Ka) een systeem introduceren dat op een smartphone lijkt, met allerlij apps (programma's zoals een GPS, telefoonboek, verkeersinfo, weerinfo, toeristische info ,.....) die je kan downloaden. Een nieuwigheid die volgens mij binnen de 5 jaar in elke auto zal te vinden zijn.

Afbeelding
2010 Galaxy White Cruze LT , 150hp automatic.

arrivinghere
Master member
Master member
Berichten: 2350
Lid geworden op: 07-09-2010 18:20

Re: De minpuntjes van de Cruze

Bericht door arrivinghere » 06-11-2010 13:14

Gert schreef:Laat het me dadelijk zeggen; ik vind de Cruze een degelijk gebouwde en prachtige auto, maar iedere auto heeft zoal zijn minpuntjes, dus ze mogen wel vermeld worden !
Liefst fatsoenlijk onderbouwde minpuntjes, geen eindeloos gezeur, dingen die je na een tijdje rijden liever anders had gezien... Wie weet leest men deze post bij Chevy wel en kan men er iets uit gebruiken ??

In mijn geval;
De GPS; je betaalt nogal flink voor een ingebouwd systeem en je krijgt alleen een kaartje van de Benelux. De mevrouw heeft duidelijk een licht spraakgebrek, wat in real-life geen probleem is, maar voor een professioneel systeem verwacht ik perfect ingesproken instructies. Ook geen mogelijkheid tot invoegen van bijv. flitslokaties , POI's en dergelijke.
kortom, een Tom-Tom doet de job beter voor (minstens) 1/5 van de prijs. Natuurlijk is het ingebouwde scherm dan wel weer heel mooi geïntegreerd in het dashboard...

Ik zag dat enkele constructeurs (oa voor de nieuwe Ford Ka) een systeem introduceren dat op een smartphone lijkt, met allerlij apps (programma's zoals een GPS, telefoonboek, verkeersinfo, weerinfo, toeristische info ,.....) die je kan downloaden. Een nieuwigheid die volgens mij binnen de 5 jaar in elke auto zal te vinden zijn.

Afbeelding
Ik ben het voor een groot stuk met je eens Gert. Ik heb zelf niet gekozen voor de optie GPS toen ik mijn Cruze bestelde. Net omwille van die redenen die jij vermeld. Daar komt dan nog bij dat ik de CD wisselaar niet had in combinatie met GPS.
Aan de andere kant is 600 € niet zo veel in vergelijking met wat men er bij sommige andere merken voor aanrekent.
Ik heb zelf in de eerste week dat ik mijn Cruze had mijn GPS met een soort scharnier systeem ingebouwd in het opbergvakje in het dashboard.
De GPS hangt met een scharnier aan de klep. als je deze opent, klapt de GPS automatisch naar beneden. En met klitteband aan de onderzijde van de GPS en in het opbervakje blijft deze mooi op zijn plaats.
Enig nadeel is dat de oplaadkabel niet ingebouwd is tot in het opbervak.

arrivinghere
Master member
Master member
Berichten: 2350
Lid geworden op: 07-09-2010 18:20

Bericht door arrivinghere » 06-11-2010 13:31

Laat me ook beginnen met te zeggen dat ik over het algemeen zeer tevreden ben met mijn Cruze en dat ik zeker nog geen spijt heb van de aankoop.
Maar perfectie bestaat niet en er zijn zeker nog dingen die beter kunnen.
Wat mij soms stoort zijn vervelende geluiden. Sommige muziekstukken met een lage meezingende (lang gerokken/ nazinderende) bas genereren trillingen in de voorste deurpanelen. Voor een audiofiel (waartoe ik mezelf reken) is dit soms storend. Ook andere geluiden storen soms (gelukkig beperkt tot soms dus). Zoals trillingen in dashboard enz.

CruzerLT
Webmaster
Webmaster
Berichten: 3394
Lid geworden op: 29-05-2010 18:59

Bericht door CruzerLT » 07-11-2010 08:26

ik heb bij mijn dealer gevraagd welke landen , hij geeft aan west europa
dus ik ben nu wel benieuwd wat er in zit
de navigatie(gps) kost hier €995,00
Grtz Rinus
welkom op het Chevrolet Cruze forum!!!
Chevrolet Cruze 1.8 LT 141pk - Maroccan-bleu

Erwin
Member
Member
Berichten: 154
Lid geworden op: 30-08-2010 15:53

Bericht door Erwin » 07-11-2010 19:58

Ik ben inmiddels al 5 keer terug geweest bij mijn dealer ivm piepende achterremmen bij het achteruit rijden.
Mijn dealer heeft inmiddels de blokken vervangen en flink wat kopervet gebruikt echter nog steeds zonder gewenst resultaat.
Nadat mijn dealer contact had opgenomen met de importeur bleek deze gezegd te hebben dat de dealer alles goed heeft geprobeerd en het dus waarschijnlijk een (slechte) eigenschap van dit product is
Hiermee was wat de importeur betreft de kous af, echter het probleem is er nog steeds... vorige week blokkeerde zelfs mijn rechter achterrem bij het zachtjes achteruit rijden wat resulteerde in een slippend wiel
Dit was gelukkig maar heel eventjes maar ik vond het niet zo'n fijn geluid.

Ook het nogal nerveus reageren op het gaspedaal (file rijden is een soort kermisattractie geworden) kan niet worden verholpen, reden volgens de dealer: de nieuwe gaspedalen werken niet meer met een gaskabel maar met een potmeter (denk hierbij aan de volumeknop van een radio) en zodra je van het gas gaat wordt de brandstof toevoer direct afgeloten waardoor je bijna met je neus in het dashboard ligt.
Met de Climat Control aan word je in de file helemaal gek, deze staat bij mij dus constant uit.
Opmerkelijk (op z'n zachts gezegd) vond ik het dan ook dat, toen ik vorige week mijn Cruze weer bij de dealer had staan (code 95 + piepende remmen) de leenwagen die ik mee kreeg (een Opel Astra 1.6 uit 2010) dit probleem niet had
Volgens mij wordt er een loopje met mij genomen :evil:
--- Chevrolet Cruze 1.8 LT Misty Lake ---

CruzerLT
Webmaster
Webmaster
Berichten: 3394
Lid geworden op: 29-05-2010 18:59

Bericht door CruzerLT » 07-11-2010 20:38

Erwin schreef:
Met de Climat Control aan word je in de file helemaal gek, deze staat bij mij dus constant uit.
waarom als ik vragen mag??
Grtz Rinus
welkom op het Chevrolet Cruze forum!!!
Chevrolet Cruze 1.8 LT 141pk - Maroccan-bleu

Erwin
Member
Member
Berichten: 154
Lid geworden op: 30-08-2010 15:53

Bericht door Erwin » 07-11-2010 21:01

CruzerLT schreef:
Erwin schreef:
Met de Climat Control aan word je in de file helemaal gek, deze staat bij mij dus constant uit.
waarom als ik vragen mag??
Zodra de CC aangaat (en dat gaat voordurend) dan krijg je zo'n 8 PK vermogensverlies dat merkt je niet zo als je gewoon lekker vlot rijdt maar des te meer als je in de file "rijdt".
De Cruze reageert al bijzonder nerveus op het gaspedaal (ik vind dit echt bijzonder irritant en valt mij ook zwaar tegen, de Cinquecento van mij vrouw rijdt lekkerder in de file).
Om het gestuiter en gestotter tot een minimum te beperken zet ik de CC uit, dan valt het nog enigszins mee.
--- Chevrolet Cruze 1.8 LT Misty Lake ---

CruzerLT
Webmaster
Webmaster
Berichten: 3394
Lid geworden op: 29-05-2010 18:59

Bericht door CruzerLT » 07-11-2010 21:14

Erwin schreef:
CruzerLT schreef:
Erwin schreef:
Met de Climat Control aan word je in de file helemaal gek, deze staat bij mij dus constant uit.
waarom als ik vragen mag??
Zodra de CC aangaat (en dat gaat voordurend) dan krijg je zo'n 8 PK vermogensverlies dat merkt je niet zo als je gewoon lekker vlot rijdt maar des te meer als je in de file "rijdt".
De Cruze reageert al bijzonder nerveus op het gaspedaal (ik vind dit echt bijzonder irritant en valt mij ook zwaar tegen, de Cinquecento van mij vrouw rijdt lekkerder in de file).
Om het gestuiter en gestotter tot een minimum te beperken zet ik de CC uit, dan valt het nog enigszins mee.
8pk is best veel begrijp ik uit je antwoord, maar dit moet eigenlijk helemaal niet kunnen dus
Grtz Rinus
welkom op het Chevrolet Cruze forum!!!
Chevrolet Cruze 1.8 LT 141pk - Maroccan-bleu

arrivinghere
Master member
Master member
Berichten: 2350
Lid geworden op: 07-09-2010 18:20

Bericht door arrivinghere » 07-11-2010 21:56

Dit lijkt me inderdaad erg vervelend. Bij mijn vorige wagen (ook een 1.8 benzine) voelde ik ook echt wel een redelijk groot verschil met de airco aan. En hij reageerde ook erg nerveus op het gaspedaal. Ik begrijp dus wat je bedoelt. Je moet dan echt heel gedoseerd met het gaspedaal omgaan om alles een beetje "beschaafd" te houden. Het went wel een beetje na een tijd in die zin dat je met je rechtervoet wel leert doseren maar soms word je toch verrast en dan is het wel vervelend ja.
Met een benzine Cruze heb ik nooit gereden maar met m'n diesel heb ik hier geen last van want ik heb de climate control continu aan staan.

Plaats reactie

Terug naar “Off topic”