winterbanden

hier kunt u alles wat niet past in de andere rubrieken kwijt
Plaats reactie
arrivinghere
Master member
Master member
Berichten: 2350
Lid geworden op: 07-09-2010 18:20

winterbanden

Bericht door arrivinghere » 25-09-2010 22:09

Het is wel nog wat vroeg om winterbanden te monteren nu maar ik wilde toch even mijn bevindingen hierover met jullie delen.
Vorig jaar heb ik Bridgestone Blizzak's laten monteren op m'n Cruze.Ik reed voor het eerst met winterbanden. En ik ben nu echt wel overtuigd van het nut hiervan.
Men had me wel aangeraden een maatje kleiner te nemen : 205/60 R16
Dus heb ik me ook ineens een setje velgen aangeschaft.
Zoals gezegd viel rijden in de sneeuw goed mee. Paar keer geprobeerd een noodstop te doen zodat ABS moest tussenkomen maar de remweg viel verrassend goed mee. Ook grip was goed: vlot vertrekken vanuit stilstand zonder probleem.
Heeft iemand ervaring met het "Cruzen" in de sneew op de "zomer-Kumho's" ?
Ik kan niet vergelijken want ik heb enkel in de sneeuw gereden met m'n Cruze op de Bridgestone's.
Met mijn vorige wagens reed ik in de winter wel gewoon verder op zomerbanden en hiermee was het verschil wel heel groot.
Ik kan het dus wel iedereen aanraden. Ik ga nu voor de Kalos van vrouwlief ook winterbanden aanschaffen ;)

CruzerLT
Webmaster
Webmaster
Berichten: 3394
Lid geworden op: 29-05-2010 18:59

Bericht door CruzerLT » 26-09-2010 08:10

op mijn huidige heb ik ook winterbanden merk semperit
vorig jaar voor het eerst met winterbanden gereden ,ik rijd eigenlijk alleen in nederland, maar ik vind het een aanrader voor iedereen
dus op mijn cruze komen zeker ook winterbanden ;)
Grtz Rinus
welkom op het Chevrolet Cruze forum!!!
Chevrolet Cruze 1.8 LT 141pk - Maroccan-bleu

Erwin
Member
Member
Berichten: 154
Lid geworden op: 30-08-2010 15:53

Bericht door Erwin » 29-09-2010 22:32

Ik heb Kumho's onder mijn Cruze liggen en vind ze prima grip hebben (ze piepn echt niet als je belachelijk hard een bocht doorgaat :lol:
Maar het nadeel vind ik toch echt het rolgeluid :cry:
Als ze vervangen moeten worden dan gaan er bij mij iig geen Kumho's meer onder.
--- Chevrolet Cruze 1.8 LT Misty Lake ---

arrivinghere
Master member
Master member
Berichten: 2350
Lid geworden op: 07-09-2010 18:20

Bericht door arrivinghere » 30-09-2010 21:29

Erwin schreef:Ik heb Kumho's onder mijn Cruze liggen en vind ze prima grip hebben (ze piepn echt niet als je belachelijk hard een bocht doorgaat :lol:
Maar het nadeel vind ik toch echt het rolgeluid :cry:
Als ze vervangen moeten worden dan gaan er bij mij iig geen Kumho's meer onder.
De Kumho's zijn geen slechte zomerbanden maar je hebt gelijk wat het rolgeluid betreft. En zelf val ik ook niet bepaald achterover van de grip op natte ondergrond. Het koppel van de diesel vraagt toch om wat meer grip. Bij vervanging komen er dus wel andere op. Continental SportContact 3 scoren zowel bij droog als nat weer goed wat grip en remeigenschappen betreft. Uniroyal Rainsport 2 scoren zelfs nog beter bij nat weer maar iets minder bij droog en comfort is iets minder. Denk dat ik toch voor de Conti's zal gaan. :)

Gast

Bericht door Gast » 27-11-2010 11:16

Winterbanden zin of onzin http://auto-en-vervoer.infonu.nl/auto/5 ... onzin.html. Persoonlijk vind ik het hier in de lage landen een verloren kost . Als je natuurlijk met de wagen naar wintervakantie oorden in Oostenrijk of naar de Alpen trekt zou ik het nog kunnen begrijpen.

CruzerLT
Webmaster
Webmaster
Berichten: 3394
Lid geworden op: 29-05-2010 18:59

Bericht door CruzerLT » 27-11-2010 15:55

Even ter info.

Sinds vorige maand heeft de duitse overheid de vrijblijvendheid van het gebruik van winterbanden laten vervallen.

Voorheen moest men "voor de omstandigheden geschikte banden" hebben, nu moet men echt M+S banden gemonteerd hebben.

Boete voor het rijden zonder winterbanden: €40
Boete voor het hinderen van verkeer door niet gebruik van winterbanden: €80 + punt .
Wat er verandert is dat wanneer de omstandigheden op de weg, zoals sneeuw, ijzel, sneeuwprut of rijp/aanvriezend mist, gladheid veroorzaken winterbanden verplicht zijn. Er hoeft dus nog geen ongeluk gebeurd te zijn.

Dat was eerst niet zo. Tot nu toe was het zo dat wanneer je onder die omstandigheden een ongeluk veroorzaakte of kreeg je pas een boete kreeg.

Heb je dus bij gladheid geen winterbanden onder je auto dan krijg je nu wel een boete.

Bron:
http://www.welt.de/print/die_welt/wirts ... -gilt-die-...
http://www.warum-winterreifen.de/winter ... terreifenp...
Grtz Rinus
welkom op het Chevrolet Cruze forum!!!
Chevrolet Cruze 1.8 LT 141pk - Maroccan-bleu

Gast

Bericht door Gast » 27-11-2010 20:22

CruzerLT schreef:Even ter info.

Sinds vorige maand heeft de duitse overheid de vrijblijvendheid van het gebruik van winterbanden laten vervallen.

Voorheen moest men "voor de omstandigheden geschikte banden" hebben, nu moet men echt M+S banden gemonteerd hebben.

Boete voor het rijden zonder winterbanden: €40
Boete voor het hinderen van verkeer door niet gebruik van winterbanden: €80 + punt .
Wat er verandert is dat wanneer de omstandigheden op de weg, zoals sneeuw, ijzel, sneeuwprut of rijp/aanvriezend mist, gladheid veroorzaken winterbanden verplicht zijn. Er hoeft dus nog geen ongeluk gebeurd te zijn.

Dat was eerst niet zo. Tot nu toe was het zo dat wanneer je onder die omstandigheden een ongeluk veroorzaakte of kreeg je pas een boete kreeg.

Heb je dus bij gladheid geen winterbanden onder je auto dan krijg je nu wel een boete.

Bron:
http://www.welt.de/print/die_welt/wirts ... -gilt-die-...
http://www.warum-winterreifen.de/winter ... terreifenp...
Gelukkig ga ik niet naar Duitsland , ach ...op ijzel kan je zovieso niet rijden met of zonder winterbanden of je zou moeten spijkerbanden leggen.
Trouwens M + S banden zijn eigenlijk geen winterbanden en daar mag je dan wel mee rond tuffen ook all weather is toegestaan en dit zijn ook geen winterbanden . ( http://www.abendblatt.de/ratgeber/auto- ... ahrer.html ) . In onze contreien vind ik het niet nodig voor die twee dagen op een jaar dat het sneeuwd . Wel altijd zorgen dat er profiel op uw banden zit en "swinters duf ik mijn banden ook wat minder hard op te blazen ipv 2.2 Mbar 2.0 Mbar dit heeft mij ook wat meer baanvastigheid op een goedkope manier...........

Plaats reactie

Terug naar “Off topic”