voor de liefhebbers!!!!! corvette stingray!!!!!
Geplaatst: 14-01-2013 15:22
voor wie hem nog niet in zijn garage heeft staan , een van de mooiste chevy's
We zaten al weken te watertanden maar aan het wachten is eindelijk een eind gekomen: Chevrolet trekt het doek van de nieuwe Corvette C7 en doopt hem zelfs Stingray!
Na een teasercampagne die enige maanden heeft geduurd is het nu dan echt zo ver: dít is de nieuwe 'Vette. De zevende generatie van een van de meest iconische bandenrokers uit de Verenigde Staten krijgt bovendien de historisch verantwoorde naam Stingray op zich gedrukt. In Detroit zal hij zijn uiterlijk voor het eerst in levende lijve tonen.
De Corvette C7 is de krachtigste standaard-'Vette die het Amerikaanse merk op het asfalt heeft gezet. Onder de kap ligt een splinternieuwe 6,2-liter V8 die een vermogen van zo'n 450 pk naar, hoe kan het ook anders, de achterwielen stuurt. Met 610 Nm aan koppel moet een sprintje naar de 100 km/h in minder dan 4 seconden gedaan zijn. Doorsprinten doet 'ie vast als een bezetene, al geeft Chevy daar nog geen cijfers over vrij. Bovendien melden de ingenieurs van Chevrolet trots dat de krachtpatser de meest zuinige 'Vette is tot nu toe. Graag de wind in de haren? Dat komt goed uit, want de splinternieuwe Corvette is, jawel, een targa!
Legende
Volgens General Motors' president Mark Reuss is de nieuwe bruut van het concern vergelijkbaar met de legendarische Stingray uit de jaren zestig. "Net als de Stingray uit 1963 is de Corvette de belichaming van de beste prestaties gecombineerd met een fantastisch design en hightech technieken. We weten dat we de naam Stingray alleen terug kunnen halen als we zeker weten dat het model de naam kan waarmaken." Mooie marketingpraat natuurlijk, maar het klinkt wel erg leuk in de oren.
We hebben hier een volledig nieuw model voor ons. De zevende generatie van het apparaat deelt slechts twee onderdelen met zijn voorganger, welke dat zijn meldt Chevrolet ze er voor het gemak even niet bij. Het interieur bestaat voor het grootste deel uit koolstofvezel, aluminium en een aantal vierkante meter leer. Het frame van de stoelen is van lichtgewicht magnesium en een aantal informatie- en mediaschermen zorgen voor een hoog gadgetgehalte. Nieuw is de Drive Mode Selector, waarmee de nieuwe Chevy is af te stellen naar eigen smaak. Schakelen gaat via een handgeschakelde zeven(!)-bak met Active Rev Matching, een systeem dat voor extra korte schakeltijden moet zorgen.
Verlichtend
De 6,2-liter metende LT1 V8 in de neus moet met zijn 450 pk voor behoorlijke mokerslagen in de rug kunnen zorgen. Active Fuel Management moet het brandstofverbruik dan weer in de gaten houden. Een fijne toevoeging, maar dat is natuurlijk niet waar je een 'Vette voor op je oprit zet. Het gewicht wordt laag gehouden door veelvuldig gebruik van koolstofvezel. Zo zijn de motorkap, het uitneembaar targadakje, deuren en achterpanelen uit dit fijne goedje samengesteld. Het slim indelen van de sportieveling zorgt voor een precieze 50/50-gewichtsverdeling. Op de weegschaal moet hij flink wat minder kilo's in de schaal leggen. Bovendien belooft Chevrolet dat hij zo'n 45 procent stijver is dan zijn voorganger.
Spijkerhard design
Wat direct opvalt is dat het uiterlijk van de nieuwe American Dream behoorlijk onder handen is genomen. De ronde achterlichtunits hebben het veld moeten ruimen en de nieuwe exemplaren hebben wel iets weg van die van zijn kleinere broertje, de Camaro. Met zijn nieuwe neus kijkt de bijtgrage beul agressief de wereld in. Schreeuwerige luchtinlaten zorgen voor een extra gepeperde uitstraling. Vergeleken met eerdere nieuwe generaties van de Corvette hebben de ontwerpers zich voor deze C7 absoluut niet ingehouden.
Voor wie écht een spijkerharde Amerikaan in zijn garagebox wil rollen kan bij Chevrolet aankloppen voor het Z51-pakket. Daarmee wordt de supercar geschikt gemaakt voor het circuit. Een limited slip differentieel, een aangepast remsysteem, en een nieuwe setje spoilers moeten er voor zorgen dat je Corvette heer en meester wordt op het circuit. De Corvette zal het hier moeten opnemen tegen een eveneens pasgeboren aartsrivaal: de SRT Viper.
In het derde kwartaal van dit jaar moeten de eerste exemplaren bij de Amerikaanse dealers staan. Een introductiedatum voor ons land is nog niet bekend.
ook nog even een fotootje van de echte corvette stingray uit 1963
bron: autoweek
We zaten al weken te watertanden maar aan het wachten is eindelijk een eind gekomen: Chevrolet trekt het doek van de nieuwe Corvette C7 en doopt hem zelfs Stingray!
Na een teasercampagne die enige maanden heeft geduurd is het nu dan echt zo ver: dít is de nieuwe 'Vette. De zevende generatie van een van de meest iconische bandenrokers uit de Verenigde Staten krijgt bovendien de historisch verantwoorde naam Stingray op zich gedrukt. In Detroit zal hij zijn uiterlijk voor het eerst in levende lijve tonen.
De Corvette C7 is de krachtigste standaard-'Vette die het Amerikaanse merk op het asfalt heeft gezet. Onder de kap ligt een splinternieuwe 6,2-liter V8 die een vermogen van zo'n 450 pk naar, hoe kan het ook anders, de achterwielen stuurt. Met 610 Nm aan koppel moet een sprintje naar de 100 km/h in minder dan 4 seconden gedaan zijn. Doorsprinten doet 'ie vast als een bezetene, al geeft Chevy daar nog geen cijfers over vrij. Bovendien melden de ingenieurs van Chevrolet trots dat de krachtpatser de meest zuinige 'Vette is tot nu toe. Graag de wind in de haren? Dat komt goed uit, want de splinternieuwe Corvette is, jawel, een targa!
Legende
Volgens General Motors' president Mark Reuss is de nieuwe bruut van het concern vergelijkbaar met de legendarische Stingray uit de jaren zestig. "Net als de Stingray uit 1963 is de Corvette de belichaming van de beste prestaties gecombineerd met een fantastisch design en hightech technieken. We weten dat we de naam Stingray alleen terug kunnen halen als we zeker weten dat het model de naam kan waarmaken." Mooie marketingpraat natuurlijk, maar het klinkt wel erg leuk in de oren.
We hebben hier een volledig nieuw model voor ons. De zevende generatie van het apparaat deelt slechts twee onderdelen met zijn voorganger, welke dat zijn meldt Chevrolet ze er voor het gemak even niet bij. Het interieur bestaat voor het grootste deel uit koolstofvezel, aluminium en een aantal vierkante meter leer. Het frame van de stoelen is van lichtgewicht magnesium en een aantal informatie- en mediaschermen zorgen voor een hoog gadgetgehalte. Nieuw is de Drive Mode Selector, waarmee de nieuwe Chevy is af te stellen naar eigen smaak. Schakelen gaat via een handgeschakelde zeven(!)-bak met Active Rev Matching, een systeem dat voor extra korte schakeltijden moet zorgen.
Verlichtend
De 6,2-liter metende LT1 V8 in de neus moet met zijn 450 pk voor behoorlijke mokerslagen in de rug kunnen zorgen. Active Fuel Management moet het brandstofverbruik dan weer in de gaten houden. Een fijne toevoeging, maar dat is natuurlijk niet waar je een 'Vette voor op je oprit zet. Het gewicht wordt laag gehouden door veelvuldig gebruik van koolstofvezel. Zo zijn de motorkap, het uitneembaar targadakje, deuren en achterpanelen uit dit fijne goedje samengesteld. Het slim indelen van de sportieveling zorgt voor een precieze 50/50-gewichtsverdeling. Op de weegschaal moet hij flink wat minder kilo's in de schaal leggen. Bovendien belooft Chevrolet dat hij zo'n 45 procent stijver is dan zijn voorganger.
Spijkerhard design
Wat direct opvalt is dat het uiterlijk van de nieuwe American Dream behoorlijk onder handen is genomen. De ronde achterlichtunits hebben het veld moeten ruimen en de nieuwe exemplaren hebben wel iets weg van die van zijn kleinere broertje, de Camaro. Met zijn nieuwe neus kijkt de bijtgrage beul agressief de wereld in. Schreeuwerige luchtinlaten zorgen voor een extra gepeperde uitstraling. Vergeleken met eerdere nieuwe generaties van de Corvette hebben de ontwerpers zich voor deze C7 absoluut niet ingehouden.
Voor wie écht een spijkerharde Amerikaan in zijn garagebox wil rollen kan bij Chevrolet aankloppen voor het Z51-pakket. Daarmee wordt de supercar geschikt gemaakt voor het circuit. Een limited slip differentieel, een aangepast remsysteem, en een nieuwe setje spoilers moeten er voor zorgen dat je Corvette heer en meester wordt op het circuit. De Corvette zal het hier moeten opnemen tegen een eveneens pasgeboren aartsrivaal: de SRT Viper.
In het derde kwartaal van dit jaar moeten de eerste exemplaren bij de Amerikaanse dealers staan. Een introductiedatum voor ons land is nog niet bekend.
ook nog even een fotootje van de echte corvette stingray uit 1963
bron: autoweek