Hoe koop je eigenlijk een nieuwe wagen ?

heeft u suggesties of vragen met betrekking op dit forum stel ze hier
Plaats reactie
Gast

Hoe koop je eigenlijk een nieuwe wagen ?

Bericht door Gast » 08-08-2010 21:46

Voor sommigen misschien een rare vraag maar aangezien ik altijd met occasie wagens gereden heb die nooit duurder waren dan 2500 Euro stel ik mij de vraag hoe verloopt een verkoop van een nieuwe wagen.
Betaal je eerst een voorschot , of volledig en wat gebruik je overschrijving , bankkaart (limiet ?) bankcheque ?

Gert
Member
Member
Berichten: 178
Lid geworden op: 11-08-2010 13:27

Bericht door Gert » 13-08-2010 00:45

Bij mij gaf de dealer gewoon zijn bankrekening waarop ik het geld moest storten. Voorschot was bij mij niet nodig (misschien wel omdat dit de 3de nieuwe auto was die ik bij hem kocht).
Je ondertekend wel vooraf een bestelbon natuurlijk.
2010 Galaxy White Cruze LT , 150hp automatic.

CruzerLT
Webmaster
Webmaster
Berichten: 3394
Lid geworden op: 29-05-2010 18:59

Bericht door CruzerLT » 18-08-2010 13:40

om een nieuwe auto te kopen moet jeop diverse dingen letten:
zorg dat je een goede offerte krijgt , onderteken die niet zomaar ,vraag nog wat bedenktijd
loop alles wat je hebt afgesproken goed na
vraag jezelf af of je alles wat je wilde in het koop contract staat
heb je eenmaal beslist spreek een duidelijke aflever datum af, liefst op papier
ben je met alles rond dan is het wachten op de levering
wil je contant betalen via de bank dan kun je bij de bank een afspraak maken dat je die dag je gehele auto kunt pinnen bv. 20.000 euro, DIT IS BIJ IEDERE BANK MOGELIJK

als iemand hier nog een aanvulling op heeft graag!!!!

grtz Rinus
Grtz Rinus
welkom op het Chevrolet Cruze forum!!!
Chevrolet Cruze 1.8 LT 141pk - Maroccan-bleu

arrivinghere
Master member
Master member
Berichten: 2350
Lid geworden op: 07-09-2010 18:20

Bericht door arrivinghere » 15-09-2010 21:55

Heb niet veel moeten onderhandelen, direct mooie prijs gekregen (18300 € voor LT diesel 150 handgeschakeld metallic) Wel bestelbon getekend natuurlijk Vanaf het moment dat de officiele documenten van de wagen bij de dealer lagen (mogen niet meer samen op transport), ben ik ze gaan afhalen zodat ik verzekering en inschrijving in orde kon maken. Enkele dagen later ben ik de wagen gaan afhalen en heb betaald met bankcheque op naam. Deze kan je op voorhand aanvragen bij je bank.

Dower
Newby
Newby
Berichten: 11
Lid geworden op: 27-04-2013 11:13

Bericht door Dower » 27-04-2013 11:25

Meestal moet je wel een voorschot betalen hoor, tenzij je de dealer echt goed kent...

gewoon Sven
Member Senior
Member Senior
Berichten: 254
Lid geworden op: 05-06-2012 13:26

Bericht door gewoon Sven » 27-04-2013 15:10

Ik heb een bestelbon ondertekend, en een papier i.v.m. de overname van mijn vorige wagen, ik heb geen voorschot betaald, nadat de wagen geleverd was, de papieren binnen waren, de verzekering in orde was, en de platen erop stonden (in Belgie zijn het nu Europese nummerplaten, dus mijn vorige moesten binnen worden gebracht), heb ik gewoon mijn vorige wagen binnengebracht, en dan het resterende bedrag betaald. Kon er daarna dan direct mee buiten rijden.
Chevrolet Orlando 1.8 Black Edition

twoofive
Member
Member
Berichten: 152
Lid geworden op: 24-09-2012 17:54

Bericht door twoofive » 27-04-2013 22:40

hier is een offerte gemaakt , en een nieuwe offerte voor een andere, en dan beslist om te kopen, en dus besteld.
de overname van de vorige wagen is toen ook al geregeld en vastgelegd.
na de levering van de orlando een afspraak gemaakt, oude auto gewassen, bankcheque gehaald en onze verse orlando afgehaald;-)

Plaats reactie

Terug naar “Suggesties of vragen”