mijn auto's tot nu toe
-
- Member VIP
- Berichten: 501
- Lid geworden op: 25-04-2012 20:54
Mijn eerste was een Ford Taunus 1.6 van 25/10/1978 (ik ben geboren op 24/10/1978 ) Nog altijd spijt van dat ik die niet meer heb...
2 : Seat Ibiza 1.5 SXI . 100 pk in een koekendoos , dat knalde serieus lol
3 : Opel Ascona 1.6
4 : Opel Kadett 1.3
5 : Citroen BX 1.9D (reed op frituurolie van de Colruyt)
6 : Ford orion 1.4
7 : Renault Safrane 2.5 5 Cyl . Knallen maar zuipen...
8 : Ford Mondeo 2.0 TDCi 115 PK , getuned naar iets van een 160 PK .
Beste auto die ik tot nu toe heb gehad .
9 : De Cruze 2.0 VCDI 150 PK maar getuned naar 196 PK . Niet slecht
maar links en rechts wat minpunten , en ik val eigenlijk een beetje
buiten de doelgroep denk ik .
10: Nog even wachten tot ik de Cruze mag verkopen van de belastingen
( mei 2014 ) en dan gaan we ofwel de Ford S-Max of de Mondeo
kopen . Deze keer terug benzine , de 2.5t van 220 PK en dan
mappen naar een 280 . Zelfde blok als in de Focus RS 350 PK
uitbraakt dus met 280 PK doe je hem zeker geen pijn . En
Uiteraard komt er wel LPG in . Is anders niet te betalen met mijn
rijstijl .
2 : Seat Ibiza 1.5 SXI . 100 pk in een koekendoos , dat knalde serieus lol
3 : Opel Ascona 1.6
4 : Opel Kadett 1.3
5 : Citroen BX 1.9D (reed op frituurolie van de Colruyt)
6 : Ford orion 1.4
7 : Renault Safrane 2.5 5 Cyl . Knallen maar zuipen...
8 : Ford Mondeo 2.0 TDCi 115 PK , getuned naar iets van een 160 PK .
Beste auto die ik tot nu toe heb gehad .
9 : De Cruze 2.0 VCDI 150 PK maar getuned naar 196 PK . Niet slecht
maar links en rechts wat minpunten , en ik val eigenlijk een beetje
buiten de doelgroep denk ik .
10: Nog even wachten tot ik de Cruze mag verkopen van de belastingen
( mei 2014 ) en dan gaan we ofwel de Ford S-Max of de Mondeo
kopen . Deze keer terug benzine , de 2.5t van 220 PK en dan
mappen naar een 280 . Zelfde blok als in de Focus RS 350 PK
uitbraakt dus met 280 PK doe je hem zeker geen pijn . En
Uiteraard komt er wel LPG in . Is anders niet te betalen met mijn
rijstijl .
-
- Master member
- Berichten: 1893
- Lid geworden op: 13-02-2011 20:03
-
- Member VIP
- Berichten: 501
- Lid geworden op: 25-04-2012 20:54
Niet bevallen is veel gezegd , op zich is het geen slechte auto voor zijn prijs en al zeker niet op gebied van looks . Maar het verschil in prijs met bvb een mondeo moet ergens zitten en dat is hier in de kwaliteit van de gebruikte materialen . Even een optelsommetje van zaken die ik tot nu toe heb voorgehad / vastgesteld :
Laklaag is van lage kwaliteit , spiegels bladeren af en minste dat je met iets tegen carosserie komt zit je op de grondlaag .
Pinkers aan de zijkant vallen er met grote regelmaat uit .
Stofkappen aan de voorste remschijven zijn te klein gekozen , bij over bultjes rijden kletsen ze tegen de schijven wat vooral op een kasseiweg een zeer irriterend geluid geeft , te vergelijken met een rammelend spatbord van een oude fiets .
Kabelboom was aangetast door schuren tegen buis EGR . (gekend probleem , zelfs bij de Opels die voorheen met deze motor reden , eigenlijk onbegrijpelijk dat ze daar dan niks aan hebben gedaan.
Bumper aan achterzijde komt geregeld beetje opzij aan de zijkant.
Zoemend geluid bij achteruit rijden (opgelost met steken van sport schijven en blokken)
Knop achterklep werkt niet altijd.
Toerenteller liegt , actuele waarde is 300 t/min hoger dan wat de teller aangeeft.
Het comfort op lange ritten is niet echt goed , vooral hier valt de kwaliteit van de gebruikte materialen op , te harde leuning aan deurlijst waardoor ellenboog pijn begint te doen op den duur bvb.
Drukmeting inlaatspruitstuk is ingebouwd NA het punt waar de EGR klep is aangebouwd . Dit gaat gegarandeerd problemen geven omdat deze helemaal vol roet komt (heb al eens foto's geplaatst van sensor op 30.000 km die volledig vol zit) .
Verbruik is wat aan de hoge kant vind ik , voor een EURO 4 toch , maar dat heeft wss te maken met het ontbreken van een zesde versnelling.
Mistlampen liepen vol water dat dan bleef staan . (opgelost door klein gaatje te boren in onderzijde)
Zo dat was het zo wat . Ik weet het , allemaal kleine dingetjes maar vele kleintjes maken een groot .
Laklaag is van lage kwaliteit , spiegels bladeren af en minste dat je met iets tegen carosserie komt zit je op de grondlaag .
Pinkers aan de zijkant vallen er met grote regelmaat uit .
Stofkappen aan de voorste remschijven zijn te klein gekozen , bij over bultjes rijden kletsen ze tegen de schijven wat vooral op een kasseiweg een zeer irriterend geluid geeft , te vergelijken met een rammelend spatbord van een oude fiets .
Kabelboom was aangetast door schuren tegen buis EGR . (gekend probleem , zelfs bij de Opels die voorheen met deze motor reden , eigenlijk onbegrijpelijk dat ze daar dan niks aan hebben gedaan.
Bumper aan achterzijde komt geregeld beetje opzij aan de zijkant.
Zoemend geluid bij achteruit rijden (opgelost met steken van sport schijven en blokken)
Knop achterklep werkt niet altijd.
Toerenteller liegt , actuele waarde is 300 t/min hoger dan wat de teller aangeeft.
Het comfort op lange ritten is niet echt goed , vooral hier valt de kwaliteit van de gebruikte materialen op , te harde leuning aan deurlijst waardoor ellenboog pijn begint te doen op den duur bvb.
Drukmeting inlaatspruitstuk is ingebouwd NA het punt waar de EGR klep is aangebouwd . Dit gaat gegarandeerd problemen geven omdat deze helemaal vol roet komt (heb al eens foto's geplaatst van sensor op 30.000 km die volledig vol zit) .
Verbruik is wat aan de hoge kant vind ik , voor een EURO 4 toch , maar dat heeft wss te maken met het ontbreken van een zesde versnelling.
Mistlampen liepen vol water dat dan bleef staan . (opgelost door klein gaatje te boren in onderzijde)
Zo dat was het zo wat . Ik weet het , allemaal kleine dingetjes maar vele kleintjes maken een groot .
-
- Member VIP
- Berichten: 501
- Lid geworden op: 25-04-2012 20:54
-
- Master member
- Berichten: 1893
- Lid geworden op: 13-02-2011 20:03
-
- Webmaster
- Berichten: 3394
- Lid geworden op: 29-05-2010 18:59