ramen gaan vanzelf open

hier kun je de echt technische vragen en weetjes kwijt
Cruzer89
Newby
Newby
Berichten: 19
Lid geworden op: 19-01-2018 17:24

Bericht door Cruzer89 » 21-01-2018 20:01

Dag Mark,
bedankt voor je antwoord.
Ik ben zoiets tegengekomen maar weet dan nog niet hoe en waar aan te sluiten.
Ik ga er eens achteraan.
bedankt!
groet, Rien

velden1
lid
lid
Berichten: 51
Lid geworden op: 11-03-2015 14:01

Bericht door velden1 » 21-01-2018 20:19

Hoi Rien,
het mooie is dat je niks aan hoeft te sluiten, links onderin je dashboard zit de ODB2 socket,
daar klik je dat ding gewoon in, een kind kan de was doen.

http://www.wikiobd.co.uk/images/photos/ ... e_2012.jpg

Je kunt ook altijd rondneuzen op het forum van Cruzetalk.com, dat is een heel actief forum.

Gr.
Mark

Cruzer89
Newby
Newby
Berichten: 19
Lid geworden op: 19-01-2018 17:24

Bericht door Cruzer89 » 21-01-2018 23:35

Dag Mark,
een kind kan dus de was doen.
voor het geld hoef ik het in ieder geval niet te laten!
Ik ga het bestellen en kijken of de problemen daarmee opgelost zijn.
mijn dank!
groet, Rien

Andy
Newby
Newby
Berichten: 2
Lid geworden op: 22-01-2018 18:18

Bericht door Andy » 22-01-2018 18:26

Hallo allemaal, ook Cruze rijder, station uit 2013. Ga dit even volgen want soortgelijke problemen bij mij.
Eerst raam bestuurder, na vervangen schakelaar unit en raammotor is dit opgelost. Maar nu gelijksoortig probleem met raam passagier.
Doet het soms wel soms niet, automatisch omhoog ook soms wel-niet. Dan weer helemaal niet of niet omhoog met passagier schakelaar. Ook het klikken, heel vreemd.
Wellicht de accu loshalen voor een reset of kan je op een andere manier de raambediening resetten?

Groet

Cruzer89
Newby
Newby
Berichten: 19
Lid geworden op: 19-01-2018 17:24

Bericht door Cruzer89 » 22-01-2018 21:15

Dag Andy,
fijn je reactie!
Ik vraag mij af waar dat klikken van het betreffende portier vandaan komt (lekstroom etc.) gedurende 20-30 seconden ná contact aan én na contact af.............
En hoe komt het dat gedurende die "tik" periode de andere schakelaar van betreffend portier niet functioneert??.
en ná de "tik" periode weer wel??
Het gaat vooral om het open gaan van het raam ná contact (en starten) want dan gaat het raam open tijdens het rijden.
Ik heb nog niet getest of het raam na 20-30 seconden weer wel te bedienen is.
ga het uitzoeken.
groet, Rien

PS. in de zomer er geen last van gehad dus wellicht toch een vocht (lek) stroom??

Cruzer89
Newby
Newby
Berichten: 19
Lid geworden op: 19-01-2018 17:24

Bericht door Cruzer89 » 24-01-2018 19:47

beste mensen,
Ik heb de accu losgekoppeld en 15 min. zo gelaten.
Na aansluiten had ik geen bericht meer dat: of mijn linker- dan wel mijn rechterportier nog niet goed gesloten was én de binnenverlichting ging weer vanzelf uit na instappen (bleef nl. branden en moest ik handmatig uitdoen).
Het rechter portierraam klikte nog een keer maar na calibreren: (omlaag-omhoog en 15-20 sec schakelaar omhoog houden) was het probleem met het zelf openende raam (voorlopig) opgelost.....
het bestelde artikel om de ramen na verlaten auto te laten sluiten is onderweg en zal ik plaatsen als ik het binnen heb.
Waarschijnlijk toch een boordcomputer defect???
groet, Rien : images/smiles/icon_razz.gif

velden1
lid
lid
Berichten: 51
Lid geworden op: 11-03-2015 14:01

Bericht door velden1 » 24-01-2018 20:16

Hoi Rien,
duimen dat het zo blijft :)
Boordcomputer defect lijkt me sterk, dat automotiv spul moet aan zulke strenge eisen voldoen, dat gaat niet gauw kapot..
Het zou ook een slechte massa kunnen zijn, dan krijg je de meest vreemde storingen.
Bij mijn Cruze, een sedan, ging een poos terug de achterklep wel eens vanzelf open :)
Ik weet niet of ik misschien per ongeluk de knop op mijn sleutel ingedrukt had, maar dat euvel komt ook vaker voor.
Als bij jou de storing weer terug zou komen kun je misschien de auto uit laten lezen, mijn ervaring is dat de storing dan duidelijk weergegeven wordt.

Maar goed, we gaan er van uit dat het probleem, evt. in combinatie met die obd2 stekker is opgelost :)

Gr.
Mark

Cruzer89
Newby
Newby
Berichten: 19
Lid geworden op: 19-01-2018 17:24

Bericht door Cruzer89 » 25-01-2018 00:23

Dag Mark,
leuk én fijn de reacties!
we kijken het even aan.
Het idee van een slecht functionerende massa was ook al bij me opgekomen, want dan zoekt de stroom zijn eigen weg en gaan er dingen onverwachts hun eigen leven leiden.
Ik heb helaas nog niet kunnen vinden (internet en forums) waar de generale (als die al bestaat) aarding zit.
iemand een idee???
zou zeeeeerr welkom zijn want dan kan dat gedeelte ook afgestreept worden!!
groet, Rien

P.S. de wagen rijdt heerlijk!

Cruzer89
Newby
Newby
Berichten: 19
Lid geworden op: 19-01-2018 17:24

Bericht door Cruzer89 » 29-01-2018 17:19

nog een aardigheid:
Tijdens de "storing" van de ramen en binnenverlichting hoorde ik ook de clignoteur nier alhoewel de knipperlichten het wel deden. nu, na het loskoppelen van de accu, hoor ik hem weer.
toch iets met de boordcomputer???

groet, Rien
nog steeds blij met z'n chevrolet cruze

velden1
lid
lid
Berichten: 51
Lid geworden op: 11-03-2015 14:01

Bericht door velden1 » 31-01-2018 21:53

Hoi Rien,

ik vraag me wel eens af of de Cruze wel zo'n 'ouderwetse' clignoteur heeft..
Het geluid van het knipperlicht dat ik hoor klinkt harder als ik harder rijd, bv op de snelweg.
Lijkt of dat geluid via een speaker komt ipv uit een relais.
In jouw geval; als het een relais zou zijn dan zou het knipperlicht niet knipperen zonder dat tikkende geluid zou ik denken dan..
Was in ieder geval bij mijn vorige auto wel zo..

Als ik een aanhanger achter mijn Cruze heb en ik geef het hendeltje een tikje, dan knippert hij 6 keer ipv de normale 3 keer. Ook dat zou er op kunnen wijzen dat het knipperlicht via de boordcomputer aangestuurd wordt ipv een relais..
Een storing in je boordcomputer zou dan niet ondenkbaar zijn..
Maar goed, ik ben natuurlijk geen automonteur :)

Gr.
Mark

Plaats reactie

Terug naar “Technische hoek”