Bediening A/C - Klimaatregeling doet niks meer.. geen lucht!

hier kun je de echt technische vragen en weetjes kwijt
Plaats reactie
Fida_Pr
Newby
Newby
Berichten: 8
Lid geworden op: 21-08-2016 16:44

Bediening A/C - Klimaatregeling doet niks meer.. geen lucht!

Bericht door Fida_Pr » 21-08-2016 17:00

Hallo allemaal,

Ik ben een nieuwe lid en ook een nieuwe eigenaar van een Chevrolet Cruze.

Zeer tevreden met de auto alleen zoals in de Titel vermeld, ik heb een probleem de Klimaatregelingseenheid.

Op YouTube zijn ook video's van het zelfde probleem waarbij dus het Controle paneel uit valt en dus ook geel lucht meer blaast.

De tijdelijke oplossing is om de Min klem van de accu los te halen voor een minuutje en hij doet weer. Maar het probleem keert steeds terug om de paar dagen/weken (Spontaan).

Mijn vraag is heeft iemand hier ervaring mee en wat is de oorzaak van het probleem want dit schiet niet op zo natuurlijk elke keer de accupool los halen. Ik las dat mensen jaren lang rond hebben gereden met een 10mm sleutel bij zich maar ik wil graag weten wat de oorzaak is zo dat het eens en voorgoed opgelost is.

Alvast bedankt !
Cruze LT 1.8 LPG3

velden1
lid
lid
Berichten: 51
Lid geworden op: 11-03-2015 14:01

Bericht door velden1 » 22-08-2016 10:24

Hoi,

ik heb ff zitten google'n en kwam dit tegen:


I found a post on the internet last night from a guy who said he had an air condition problem in his. He removed the fuse from #17 under the dash for 10 seconds, put it back in and it fixed his issue. I tried that this morning and it worked.

In ieder geval minder werk als de accupool loshalen..

Gr.
Mark

Fida_Pr
Newby
Newby
Berichten: 8
Lid geworden op: 21-08-2016 16:44

Bericht door Fida_Pr » 17-04-2018 06:49

Beste mensen,

Beter laat dan nooit, het probleem was opgelost.

De climaat module was defect!

Het was een lastig op te sporen probleem omdat het sporadisch optrad en voornamelijk als het warm was. Waarschijnlijk maakte deze een kortsluiting binnen zo en dan waardoor de stroom toevoer werd uitgeschakeld, het los halen van de min pool zorgde dus dat de stroom werd gereset en zo dus weer tot leven kwam tot dat ie weer kortsluitte.
Hoe kwam ik erachter? Er brandt geen managmentlampje voor, maar aan de diagnoese aansluiten (met toegang tot Airco module) gaf aan als fout: verbinding met airco-eenheid verbroken. Dat was dus reden om deze te verdenken.
Zoiets kopen bij de dealer kost rond 180 euro en dan programeren ervan ook nog 50 a 60 euro dus rond 250 euro totaal. En kopen is echt kopen want deze kun je niet terug brengen, tenzij defect.
Gelukkig oom heeft ook de zelfde cruze en dus ermee gewisseld en probleem bevestigd. Toen ben ik een nieuwe gaan kopen en sinds dien geen problemen meer. Meer dan een jaar verder.

Deze moule zit achter de bedieningspaneel van je airco. Hiervoor moet de radio en het paneel eraf om erbij te komen, lijkt moelijk maar is erg makkelijk. Binnen 10 minuten ben je klaar. Maar voor een leek kan het wat langer duren.

Trouwens, tweedehands kan je kun dus ook nemen maar wel zorgen dat het echt van een Cruze vandaan komt want deze module zit in veel autos maar met andere software. Het moet een Cruze zijn met een of dual zone clima afhankelijk dus wat je hebt.
Nieuwe Cruze modellen hebben ook dual zone clima, vandaar.


Groetjes,
Fida_Pr
Cruze LT 1.8 LPG3

Plaats reactie

Terug naar “Technische hoek”