Binnenverlichting dimt bij inschakelen verlichting

hier kun je de echt technische vragen en weetjes kwijt
Plaats reactie
niels86
Newby
Newby
Berichten: 2
Lid geworden op: 15-08-2016 10:29

Binnenverlichting dimt bij inschakelen verlichting

Bericht door niels86 » 15-08-2016 10:43

Beste Cruze liefhebbers,

Sinds zaterdag ben ik in het bezig van een prachtige antraciet grijze Chevrolet Cruze 1.6 LS uit 2011. Een heerlijke auto om te rijden, prima uitgerust en lekker sportief uiterlijk.

Tijdens de eerste rit viel mij echter meteen op dat wanneer ik de verlichting van de auto aan zet, alle binnenverlichting (dashboard, radio etc.) dimt tot een niveau waarop voornamelijk de radio en knoppen op het middenconsole niet meer leesbaar/zichtbaar zijn. Als ik de verlichting uitschakel, brandt alle binnenverlichting weer helder.

Ik ben al aan het Google'n geslagen, maar verder dan vage verwijzingen naar DRL kom ik niet. Omdat ik gewend ben om altijd met verlichting aan te rijden (wel zo veilig) vind ik dit niet zo handig. Het lijkt me ook vreemd dat ik dit dimmen niet kan uitschakelen, maar ik kan nergens vinden hoe dit te doen.

Heeft er iemand een oplossing voor dit probleem? Het lijkt mij dat meer mensen dit als storend ervaren.

- Niels

velden1
lid
lid
Berichten: 51
Lid geworden op: 11-03-2015 14:01

Bericht door velden1 » 15-08-2016 14:09

Hoi Niels,

die helderheid kun je regelen met het rechter knopje direct naast de schakelaar van je verlichting.


Gr. Mark

corensan
Member
Member
Berichten: 128
Lid geworden op: 10-02-2011 22:55

Bericht door corensan » 15-08-2016 20:48

velden1 schreef:Hoi Niels,

die helderheid kun je regelen met het rechter knopje direct naast de schakelaar van je verlichting.


Gr. Mark
Maaaaarrrrrr, bij het inschakelen van je verlichting zal de dashboardverlichting altijd dimmen.
There is intelligent life on earth.....
......But i'am just visiting

velden1
lid
lid
Berichten: 51
Lid geworden op: 11-03-2015 14:01

Bericht door velden1 » 15-08-2016 21:32

Dat is heel raarrrrr :D
Bij mijn Cruze blijft hij gewoon de laatst ingestelde helderheid vasthouden..
Anders blijf je toch aan de gang met die 'schakelaar'?

Groetjes, Mark

Bart
Member
Member
Berichten: 167
Lid geworden op: 22-01-2015 22:05

Bericht door Bart » 15-08-2016 21:59

Dat onthoud de Cruze ook wel, maar wellicht heeft de vorige eigenaar het zo ingesteld gehad. Bij het (automatisch) aanspringen dimt de dashboardverlichting altijd inderdaad. Dit verbetert je zicht naar buiten in het donker.

velden1
lid
lid
Berichten: 51
Lid geworden op: 11-03-2015 14:01

Bericht door velden1 » 16-08-2016 10:58

Aha,

dat zou kunnen ja..
Mijn LS heeft geen automatische verlichting, maar wat je zegt zou goed kunnen ja

Groetjes, Mark

niels86
Newby
Newby
Berichten: 2
Lid geworden op: 15-08-2016 10:29

Bericht door niels86 » 31-08-2016 17:12

Als ik de schakelaar op maximaal zet, en ik zet mijn verlichting aan dan dimt alles gewoon tot zo'n 50%. Daarna kan ik met de schakelaar de helderheid niet meer verhogen.

Als er maar een beetje zon schijnt dan zie ik mijn radio display of lichtjes van de middenconsole dus al niet meer. Gelukkig voel ik de koude lucht, anders zou ik niet zien of de airco aan staat of niet ;)

Maar er is dus niets aan te doen blijkbaar? Heel vreemd, want op een bewolkte dag rijd ik normaal gesproken met verlichting aan, maar nu niet omdat ik dan niets meer zie. Lijkt me niet handig in het kader van de veiligheid?

Ik heb overigens ook geen automatische verlichting.

velden1
lid
lid
Berichten: 51
Lid geworden op: 11-03-2015 14:01

Bericht door velden1 » 31-08-2016 21:06

Dat is niet handig nee..
Vreemd dat dat bij mijn Cruze wel te regelen is met de verlichting aan, terwijl de mijne zelfs 2 jaar ouder is.. Je zou dus verwachten dat het bij de jouwe ook moet kunnen.

Je zou eens bij een Chevrolet service dealer kunnen navragen of er misschien een software update voorhanden is hiervoor.

Je kunt ook ff rondneuzen op onderstaand forum, dit is een heel actief forum.

http://www.cruzetalk.com/

Gr. Mark

Plaats reactie

Terug naar “Technische hoek”