autosleutel cruze

hier kun je de echt technische vragen en weetjes kwijt
Plaats reactie
chevy1979
Master member
Master member
Berichten: 1893
Lid geworden op: 13-02-2011 20:03

autosleutel cruze

Bericht door chevy1979 » 24-05-2016 19:01


Beste,

Vorig jaar heb ik u een mail gestuurd omdat ik vond dat mijn gebroken sleutel onder garantie moest vallen.
Die was gewoon in 2 gebroken bij het normaal uitklappen van de sleutel onder normaal gebruik en dit al bij 43000 km.
U weigerde en ik rij sinds dien met mijn reserve sleutel omdat een nieuwe sleutel nogal prijzig is.
Gisteren weigerde de Chevrolet cruze ineens om te starten met mijn sleutel, na een 10 tal keer proberen en 2 min tijd tussen te laten starte de cruze dan ineens wel.
U kan wel verstaan dat ik nu vrees dat mijn reserve sleutel het ook zal gaan begeven en dit pas bij 61000 km !
Al mijn onderhoud laat ik doen bij de voormalige Chevrolet garage Decocars .
Graag had ik dan ook van u een reactie gehoord op deze voor mij ongewone ervaringen met de autosleutels van Chevrolet.

Met vriendelijke groet


Geachte heer ,

Naar aanleiding van uw email van 18 mei jongstleden betreffende de sleutel van uw Chevrolet Cruz, berichten wij u voor de goede orde als volgt.

Wij hebben hierover contact opgenomen met uw Chevrolet dealer Decocars te Kuurne. Deze wist ons te vertellen dat de originele sleutel inderdaad niet onder de garantie viel. Jammer genoeg moeten wij u mededelen dat het vervangen van uw reservesleutel ook niet onder de garantie valt.

Wij raden u aan met uw sleutel naar de Chevrolet dealer te gaan, zodat deze een diagnose kan stellen over het euvel dat u heeft ondervonden met het starten van uw wagen. Aangezien wij de wagen vanop afstand niet kunnen beoordelen, kunnen wij ook niet de diagnose niet stellen.

Vertrouwende erop u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd.


Met vriendelijke groeten,
Evelien Verheyen

GENERAL MOTORS BELGIUM NV



Beste,

U kunt dit onmogelijk een normale slijtage vinden en dus niet verwachten dat ik daarvoor terug in kosten kom.
Daarom ga ik mij dan ook eens laten informeren via de ombudsdienst.

Met vriendelijke groet,



Geachte heer ,

Wij hebben u op heden enkel geïnformeerd over de garantievoorwaarden die verbonden zijn aan uw Chevrolet Cruze.

Wij kunnen vanop afstand de sleutel niet zien en dus ook geen diagnose stellen over de huidige staat van de sleutel. Het is om deze reden dat wij u hebben aangegeven naar de Chevrolet dealer te gaan.

Zij kunnen bekijken wat er aan de hand is met de sleutel en hier, indien nodig, de gepaste actie aan geven.

Vertrouwende erop u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd.


Met vriendelijke groeten,
Evelien Verheyen

GENERAL MOTORS BELGIUM NV

chevy1979
Master member
Master member
Berichten: 1893
Lid geworden op: 13-02-2011 20:03

Bericht door chevy1979 » 24-05-2016 19:01

Nog mensen met een soortgelijk probleem??

Chevy
moderator
moderator
Berichten: 860
Lid geworden op: 04-11-2012 16:41

Bericht door Chevy » 24-05-2016 20:31

Uberhaupt nog nooit van een gebroken autosleutel gehoord :shock:
Welkom op het Chevrolet Cruze forum!
Chevrolet Cruze Black Edition

matrafan
lid
lid
Berichten: 77
Lid geworden op: 25-04-2014 23:26

Bericht door matrafan » 24-05-2016 22:55

Een kleine twee maanden geleden is ook bij mij de sleutel afgebroken van de afstandsbediening.

Km stand 100.000 km.

Oorzaak waarschijnlijk eigen schuld: sleutel opengeklapt in m'n zakken tijdens werkzaamheden.

Hersteld door een boutje M3 in combinatie met Loctite 495.

Tot op heden nog steeds in prima conditie.

chevy1979
Master member
Master member
Berichten: 1893
Lid geworden op: 13-02-2011 20:03

sleutel

Bericht door chevy1979 » 21-06-2016 10:53

Heb voor 2,55€ een lege sleutel besteld op alie express en mijn sleutel zelf kunnen herstellen. :lol:

cruzeboz
Newby
Newby
Berichten: 7
Lid geworden op: 10-09-2016 15:55

Bericht door cruzeboz » 10-09-2016 16:09

onlangs van die lederen hoesjes besteld bij aliexpres de sleutels waren maar 7 euro inc verzenden,zien er best gaaf uit en scheelt ook weer wat tegen schade :)

Bart
Member
Member
Berichten: 167
Lid geworden op: 22-01-2015 22:05

Bericht door Bart » 10-09-2016 16:16

Klopt! Ik en mijn vriendin hebben ze ook.

Voor mijn sleutel om hem te beschermen (is nog als nieuw)
en voor mijn vriendin om de slijtage en missend Chevy-logo te verbergen ;)

cruzer
Member
Member
Berichten: 160
Lid geworden op: 23-08-2013 12:37

Bericht door cruzer » 11-09-2016 10:57

Een nieuwe behuizing kopen kan ook altijd. Heb vorige week de behuizing vernieuwd van een seat sleutel. Onze kinderen hadden er wat nagellak over gemorst,stond vol met krassen en het onderste lipje ontbrak om hem aan een sleutelbos te hangen. Niet van origineel te onderscheiden en heeft me nog geen 10 euro gekost bij aliexpress.


Afbeelding

Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Technische hoek”