Tolbadge Frankrijk (TelePeage / Liber-T) bevestigen

hier kun je de echt technische vragen en weetjes kwijt
Plaats reactie
fflippo
lid
lid
Berichten: 56
Lid geworden op: 22-03-2014 10:23

Tolbadge Frankrijk (TelePeage / Liber-T) bevestigen

Bericht door fflippo » 10-05-2016 11:24

Ik heb een Telepeage badge voor Frankrijk aangeschaft. Hiermee kun je de speciale rijbanen nemen op de tolweg. Er wordt vanuit de badge, dat eigenlijk een RF device is, een signaal gestuurd dat door een ontvanger wordt opgevangen bij het poortje.
Volgens de instructies moet deze onder de achteruitkijkspiegel worden bevestigd. Bij ruiten met warmtewering of voorruitverwarming moet het op een speciaal gedeelte worden bevestigd.
Weet iemand hoe dit bij de Cruze hatchback uit 2012 zit? Waar moet of kan de badge geplaatst worden? Er zit een zoort plastic console om de achteruitkijkspeigel heen.
Chevrolet Cruze 1.8 LT hatchback

Cruzega
Newby
Newby
Berichten: 38
Lid geworden op: 15-08-2014 23:32

Bericht door Cruzega » 10-05-2016 12:01

Ik heb de badge niet aan de ruit geplakt. Hij kan gewoon los op het dashboard liggen of je houdt hem gewoon even omhoog. Een losse badge heeft het voordeel dat je hem ook in andere auto's kunt (laten) gebruiken. Dat ziet de tolgaarder natuurlijk niet graag maar tot nu toe geen problemen mee gehad.
Vriendelijke groet.

fflippo
lid
lid
Berichten: 56
Lid geworden op: 22-03-2014 10:23

Bericht door fflippo » 10-05-2016 12:16

Cruzega schreef:Ik heb de badge niet aan de ruit geplakt. Hij kan gewoon los op het dashboard liggen of je houdt hem gewoon even omhoog. Een losse badge heeft het voordeel dat je hem ook in andere auto's kunt (laten) gebruiken. Dat ziet de tolgaarder natuurlijk niet graag maar tot nu toe geen problemen mee gehad.
En warmtewerende ruiten? Heb je die niet in de Cruze?
Chevrolet Cruze 1.8 LT hatchback

Cruzega
Newby
Newby
Berichten: 38
Lid geworden op: 15-08-2014 23:32

Bericht door Cruzega » 10-05-2016 12:47

Naar mijn weten heeft mijn Cruze geen warmtewerende voorruit. Op internet is er aandacht besteed aan die badges mbt tot de plaatsing op de voorruit. Frankrijkforum bijvoorbeeld. Google maar eens. Succes. Het is leuk, vooral in vakantietijd, om met 30 km/uur in de meest linker baan de meute voorbij te kunnen rijden.
Vriendelijke groet.

fflippo
lid
lid
Berichten: 56
Lid geworden op: 22-03-2014 10:23

Bericht door fflippo » 10-05-2016 12:48

Cruzega schreef:Naar mijn weten heeft mijn Cruze geen warmtewerende voorruit. Op internet is er aandacht besteed aan die badges mbt tot de plaatsing op de voorruit. Frankrijkforum bijvoorbeeld. Google maar eens. Succes. Het is leuk, vooral in vakantietijd, om met 30 km/uur in de meest linkse baan de meute voorbij te kunnen rijden.
Bedankt :-)
Chevrolet Cruze 1.8 LT hatchback

Plaats reactie

Terug naar “Technische hoek”