Parkeer sensors op automaat.

hier kun je de echt technische vragen en weetjes kwijt
Plaats reactie
Gast

Parkeer sensors op automaat.

Bericht door Gast » 08-12-2010 00:58

Als je de automaat van P direct naar R zet dan brand het geel/oranje parkeerhulp ikoontje dit wil zeggen dat je parkeerhulp niet werkt op dit moment . Dit kan je verhelpen door van P eerst in N te zetten en daarna naar R.

CruzerLT
Webmaster
Webmaster
Berichten: 3394
Lid geworden op: 29-05-2010 18:59

Re: Parkeer sensors op automaat.

Bericht door CruzerLT » 08-12-2010 09:35

Stone schreef:Als je de automaat van P direct naar R zet dan brand het geel/oranje parkeerhulp ikoontje dit wil zeggen dat je parkeerhulp niet werkt op dit moment . Dit kan je verhelpen door van P eerst in N te zetten en daarna naar R.
ik zet dit stukje bij handigheidjes ;)
Grtz Rinus
welkom op het Chevrolet Cruze forum!!!
Chevrolet Cruze 1.8 LT 141pk - Maroccan-bleu

Gert
Member
Member
Berichten: 178
Lid geworden op: 11-08-2010 13:27

Bericht door Gert » 08-12-2010 11:29

bij mij werkt de parkeerhulp wel als ik van P rechtstreeks naar R schakel !
2010 Galaxy White Cruze LT , 150hp automatic.

Gast

Bericht door Gast » 09-12-2010 00:14

Er is blijkbaar iets mis met de de sensoren van mijne Cruze ik heb vandaag eens de test gedaan door een kartonnen bord achter de wagen te zetten en achterwaarts te rijden en ik hoorde geen signaal. Ik krijg ook geen foutmelding nadat ik de automaat vanuit N naar R zet . de sensoren liggen aan dit heb ik al nagekeken in het infotainment scherm .
Raar , morgen moet ik toch naar de Chevrolet Garage om de nieuwe nummerplaten aan de Cruze te vijzen dan zal ik eens vragen dat hij eens kijkt wat er loos is. Ik hoop dat dit niet komt door de vaste trekhaak , normaal gezien moeten die sensoren daarvan geen last hebben en moest dit wel zo zijn zou ik continu een alarmsignaal moeten horen.

Gast

Bericht door Gast » 09-12-2010 12:01

Volgens dealer werkt alles naar behoren , raar ik zal dit van het weekend eens wat beter testen.

Gast

Bericht door Gast » 09-12-2010 12:05

Gert schreef:bij mij werkt de parkeerhulp wel als ik van P rechtstreeks naar R schakel !
Als je de wagen start en je zet de automaat van P in R hoor je dan een ping en zie je dit ikoontje met de P van de parkeer hulp ? Bij mij wel als ik dan naar N ga en terug op R zet dan is het ikoontje weg.

Gert
Member
Member
Berichten: 178
Lid geworden op: 11-08-2010 13:27

Bericht door Gert » 09-12-2010 16:42

Stone schreef:
Gert schreef:bij mij werkt de parkeerhulp wel als ik van P rechtstreeks naar R schakel !
Als je de wagen start en je zet de automaat van P in R hoor je dan een ping en zie je dit ikoontje met de P van de parkeer hulp ? Bij mij wel als ik dan naar N ga en terug op R zet dan is het ikoontje weg.
Ik zal er eens op letten, de ping hoor ik in elk geval wel, maar een ikoontje verschijnt er niet als ik het goed voorheb.
2010 Galaxy White Cruze LT , 150hp automatic.

arrivinghere
Master member
Master member
Berichten: 2350
Lid geworden op: 07-09-2010 18:20

Bericht door arrivinghere » 09-12-2010 18:21

Inderdaad Stone, aan de trekhaak kan het niet liggen want dan zou je zoals je zelf al zei continu een signaal moeten horen. Dit is trouwens ook zo als een of meerdere sensoren vuil zijn of als er sneeuw of ijs over ligt.
Ik had dit vorige week aan de hand toen er sneeuw op lag.

Plaats reactie

Terug naar “Technische hoek”