ALARMEREND

hier kun je de echt technische vragen en weetjes kwijt
Cruzega
Newby
Newby
Berichten: 38
Lid geworden op: 15-08-2014 23:32

ALARMEREND

Bericht door Cruzega » 24-01-2015 10:04

Ik zit nog steeds met het probleem van het ongewilde alarm. En dan vooral de angst dat ik met een lege accu kom te staan. Op mijn bericht van 7 januari jl. heb ik geen enkele reactie ontvangen. Ik heb zelfs de starter van dat onderwerp "Ongewild alarm" namelijk Cruzer1977, 2x een persoonlijk bericht gestuurd met de vraag hoe bij hem het probleem is opgelost. Tot nu toe geen enkele reactie gehad. Ik vermoed dat veel forumleden niet meer naar het forum kijken omdat ze alles al weten of inmiddels hun Cruze hebben ingeruild voor een andere auto.
Maar een PB gaat toch rechtstreeks naar het e-mailadres van het forumlid?
Of zie ik dat verkeerd? Ik zou het op prijs stellen als er een goed "ervarings"advies zou komen.
De garage kan niets vinden.
Vriendelijke groet.

PV-Cruze
Member
Member
Berichten: 136
Lid geworden op: 06-05-2014 16:47

Bericht door PV-Cruze » 24-01-2015 15:03

hallo Cruzega,

Ik heb zelf ook een Cruze 1.8 LTZ uit 2012, maar ik heb geen problemen met het alarm, dus ik kan je daar in zoverre niet bij helpen

Kunnen ze bij de Dealer je niet helpen ?, het lijkt met dat dit toch wel uit te lezen is.
Mijn Chevrolet Camaro uit 2001 die ik 7 jaar gehad heb, zat een gecertificeerd alarm in, als deze een Alarm gegeven had, kon je aan het aantal knipperen van het LEDje zien, waarop (achterklep, interieur, motorkap enz.) deze was afgegaan.

dit schema heb ik in de Service Manual gevonden van de Cruze, ik hoop dat dit het goed schema is:

Afbeelding

Cruzega
Newby
Newby
Berichten: 38
Lid geworden op: 15-08-2014 23:32

Bericht door Cruzega » 24-01-2015 17:29

Ziet er voor mij ingewikkeld uit het schema. Maar toch bedankt voor de genomen moeite.
Mijn dealer kan niets vinden. Maar op het forum staan berichten van mensen die ook het probleem van ongewild alarm hebben gehad (Cruze1977 bijvoorbeeld) en van die mensen zou ik graag vernemen welke oplossing zij uiteindelijk hebben gevonden.
Vriendelijke groet.

da Prutser
Newby
Newby
Berichten: 37
Lid geworden op: 19-08-2013 00:08

Bericht door da Prutser » 24-01-2015 23:17

Weet het niet zeker maar is er bij de dealer niet uit te lezen waar het alarm het laatst op is af gegaan?
Zoals PV-Cruze al zegt.
Dat zou toch in de BCM of TDM te zien moeten zijn.

Chevy
moderator
moderator
Berichten: 860
Lid geworden op: 04-11-2012 16:41

Bericht door Chevy » 25-01-2015 10:26

Als het alarm is afgegaan, kijk dan eens midden op je dashboard of dat rode ledje knippert ( in dat zwarte ronde bolletje )

Ik had net als PV Cruze had ik in mijn vorige wagen ook een gecertificeerd alarm en kon aan de hand van hoeveel keer knipperen zo zien waarom het alarm was afgegaan, er zat toen een sensor in het dak die beweging detecteerde maar weet niet of de Cruze deze ook heeft. Ik weet niet of je in de buurt last van ongedierte heeft? Mijn pa had pas met zijn Meriva constant storing in het Canbus systeem wat waarschijnlijk het werk van een marter is geweest...

Succes en hou ons op de hoogte!
Welkom op het Chevrolet Cruze forum!
Chevrolet Cruze Black Edition

Cruzega
Newby
Newby
Berichten: 38
Lid geworden op: 15-08-2014 23:32

Bericht door Cruzega » 25-01-2015 13:56

Ik heb mijn probleem ook voorgelegd aan Chevrolet Nederland. Dit antwoord kreeg ik van hen.
"Uit overleg met onze Homologatie afdeling is
gebleken dat het alarmsysteem niet gecertificeerd is en er dus geen verklaring
daarvoor afgegeven kan worden. Wel deelde zij ons mede dat voor een voertuig in
de prijsklasse van de Chevrolet Cruze normaliter Klasse 1 (Startonderbreker) voldoende
hoort te zijn
" Chevrolet Nederland heeft ook contact opgenomen met mijn garage, daar ga ik binnenkort naar toe om uit te laten lezen wat het alarm heeft doen afgaan. Zoals in mijn bericht van 7 jan. onder ongewild alarm onder Technische hoek, dacht ik ook dat het door een marter o.i.d. was veroorzaakt. Als dat zo is dan doet het alarm zijn werk. Maar ik wil zeker weten dat dat de oorzaak was. Maar vervelender was dat de koplampen gingen branden en de accu 's morgens leeg was. Dat had Cruzer1977 ook, terwijl zijn auto in de garage stond. Ik durf de auto dus niet in het alarm te zetten als ik een tijdje niet in de buurt van de auto ben. Wordt vervolgd.
Vriendelijke groet.

PV-Cruze
Member
Member
Berichten: 136
Lid geworden op: 06-05-2014 16:47

Bericht door PV-Cruze » 25-01-2015 14:09

Chevy schreef:Als het alarm is afgegaan, kijk dan eens midden op je dashboard of dat rode ledje knippert ( in dat zwarte ronde bolletje )

Ik had net als PV Cruze had ik in mijn vorige wagen ook een gecertificeerd alarm en kon aan de hand van hoeveel keer knipperen zo zien waarom het alarm was afgegaan, er zat toen een sensor in het dak die beweging detecteerde maar weet niet of de Cruze deze ook heeft. Ik weet niet of je in de buurt last van ongedierte heeft? Mijn pa had pas met zijn Meriva constant storing in het Canbus systeem wat waarschijnlijk het werk van een marter is geweest...

Succes en hou ons op de hoogte!
Ik heb er even na gegoogled, de Cruze heeft geen interieur sensor, dus het alarm reageert alleen op deur contacten, er zit volgens mij ook geen schakelaar onder de motorkap.
Het is een heel simpel alarm, leuk dat het erop zit, maar je moet er niet teveel van verwachten. Maar het hoort niet onnodig af te gaan, zeker als er geen interieur sensor in zit, want die geven over het algemeen de meeste problemen.

Een goed alarm (klasse 3) heeft een interieur sensor, motorkap contact, achterklep, 3-voudige start onderbreker, hellingshoek detectie enz.

Het lijkt me als het standaard alarm alleen maar kan reageren op deurcontacten, en eventueel achterklep dat het toch niet zo moeilijk zou moeten zijn, om deze storing te vinden, een beetje dealer zou dit toch moeten kunnen oplossen.

Misschien toch eens een andere dealer bezoeken.


De camaro die ik heb gehad, daar zat een klasse 2 alarm in, daar heb ik ook een paar een ongewild alarm gehad, en alleen maar als hij in mijn garage stond, wat bleek de interieur sensor reageerde op de magnetron (als deze werd aangezet) die in mijn bijkeuken (tegen garage muur), dat duurde ook even voordat ik die link had gelegd. :lol:

Van Chevrolet (Opel) Nederland zou ik niet teveel verwachten, het woord "service" komt niet in hun woordenboek voor, en nu Chevrolet Europa heeft verlaten staan ze helemaal niet meer voor je klaar,

Het antwoord dat ze geven is complete kolder, ook al is dit alarm niet gecertificeerd, het zit erop dus het moet normaal functioneren. Dat het niet gecertificeerd is wil alleen maar zeggen dat het niet goedgekeurd is voor de verzekering.

PV-Cruze
Member
Member
Berichten: 136
Lid geworden op: 06-05-2014 16:47

Bericht door PV-Cruze » 25-01-2015 15:44

Ik heb zojuist een beetje zitten spelen met het "alarm" van de Cruze.

Alarm erop gezet met een raam open, zoals ik al zei er zit geen interieur sensor in de auto want hij reageerd niet als ik met mijn arm door de auto beweeg (via open raam).
Als ik de deur met mijn hand ontgrendel gaat het alarm af, maar mijn koplampen gaan NIET branden, alleen de knipperlichten knipperen en natuurlijk geluid.
Dat je lampen gaan branden (en hoogstwaarschijnlijk aanblijven) heeft te maken of de lichtschakelaar "via lichtsensor" of "altijd aan" staat.
Als je uit je auto stapt, en je licht uitschakeld voorkom je dat je koplampen gaan branden bij ongewild alarm.

Hopelijk kun je iets met deze info, het verhaal met de marter vindt ik persoonlijk wat plausibel, als een marter aan een kabelboom heeft zitten knagen zou je veel meer storingen moeten hebben, het is een heel simpel alarm (met weinig bedrading) en het zou wel heel toevallig dat deze marter nou juist die paar draden (in een kabelboom) heeft doorgeknaagd.

Cruzega
Newby
Newby
Berichten: 38
Lid geworden op: 15-08-2014 23:32

Bericht door Cruzega » 25-01-2015 16:05

Ik vond de klantenservice van Chevrolet juist wel snel en adequaat handelen.
Ze hebben uit zichzelf contact opgenomen met de dealer en mij ook per mail gevraagd of ik al bij de garage ben geweest en of het probleem was opgelost.
Valt niets negatiefs over te zeggen. In ieder geval niet door mij tot nu toe.
Het advies om de automatische verlichting voor het uitstappen uit te zetten, lijkt mij in ieder geval de moeite van het proberen waard. Dank daarvoor.
Vriendelijke groet.

Chevy
moderator
moderator
Berichten: 860
Lid geworden op: 04-11-2012 16:41

Bericht door Chevy » 25-01-2015 21:01

Het scheelt per dealer, niet allemaal over 1 kam scheren!

De Cruze beschikt echt over een pikkepoelie alarm systeem idd.
Ik weet zeker dat er menig Cruze eigenaren ( die niet op dit forum rond neuzen ) niet eens weten dat hun auto over 'alarm' beschikt.

Ben wel benieuwd wat eruit komt als ze de jouwe gaan uitlezen!

Succes!
Welkom op het Chevrolet Cruze forum!
Chevrolet Cruze Black Edition

Plaats reactie

Terug naar “Technische hoek”