motor valt stil tijdens het rijden

hier kun je de echt technische vragen en weetjes kwijt
Sam
Member
Member
Berichten: 131
Lid geworden op: 18-11-2012 20:14

Bericht door Sam » 01-02-2015 18:34

Ik zou al beginnen met de roetfilter te verwijderen, heb je daar al geen problemen meer mee. Misschien dat je ook de EGR klep kan laten dicht zetten, Krijg je geen vuile lucht meer naar u motor wat ook voor een betere verbranding zorgt. Ook geen problemen bij controle.

Ik heb mijn cruze laten tunen bij br performance, maar weet dat zij de filter en klep in orde kunnen brengen. Misschien dat je daar eens kan gaan horen. Zo'n mensen weten meestal beter dan de garage zelf wat er mis is op motorgebied.

PeterW
Newby
Newby
Berichten: 22
Lid geworden op: 27-01-2015 18:22

Bericht door PeterW » 02-02-2015 19:32

Mag niet hé... maar er is zo veel dat niet mag. Ik heb in elk geval met het idee zitten spelen van het te doen, want momenteel kan ik geen kant op. Verkopen kan ik niet als ik zie wat ze mij nog willen geven. Verder rijden kan ook niet want dan zit ik binnen een paar maanden waarschijnlijk weer met hetzelfde probleem. De roetfilter verwijderen is een optie, maar ik moet dan wel 100% zeker zijn dat het kan en dat ik achterna geen problemen heb op de keuring. Ik heb al wat rondgehoord daarvooor en ongeveer de helft zegt dat het kan, de andere helft zegt van niet. Nogal een groot risico als je het mij vraagt.

MINIBENZ
Member
Member
Berichten: 223
Lid geworden op: 22-04-2014 21:25

Bericht door MINIBENZ » 03-02-2015 10:59

@ Matrafan, je kunt toch ook gewoon naar een Opel/GM dealer rijden.
Onderhuids is het gewoon een Astra hoor.
Groetjes Marcel.


Rijdt niet harder dan dat je beschermengel kan vliegen!

matrafan
lid
lid
Berichten: 77
Lid geworden op: 25-04-2014 23:26

Bericht door matrafan » 03-02-2015 21:19

MINIBENZ schreef:@ Matrafan, je kunt toch ook gewoon naar een Opel/GM dealer rijden.
Onderhuids is het gewoon een Astra hoor.
Zullen hier ook dezelfde voorwaarden (gratis vervanging) gelden als bij de Chevrolet dealer.

Kan het misschien toch effe navragen.

Een Opel garage ligt hier niet zover vandaan.

Thans voor de tip.

stefan s
Newby
Newby
Berichten: 13
Lid geworden op: 05-01-2015 18:51

aktie voor rechter cardanas

Bericht door stefan s » 04-02-2015 10:55

opgepast voor de aktie van de cardanas

bij mijn garaga wisten ze mij te vertellen dat mijn wagen er niet bij hoorde
en toch heb ik ook zo'n brief gehad
ik heb dan contact genomen met chevrolet belgium en daar wisten ze mij te vertellen dat mijn wagen er wel bij was
de garaga heeft niet al de lijsten van chassisnummer gehad
dus als ze je in de garage zeggen dat uw wagen er niet bij is contacteer dan chevrolet en vraag het daar

Bart
Member
Member
Berichten: 167
Lid geworden op: 22-01-2015 22:05

Bericht door Bart » 04-02-2015 23:43

Wat als je tweedehands rijd, geen brief ontvangt, maar wel graag wil weten of je Cruze "gevaar" loopt?

PV-Cruze
Member
Member
Berichten: 136
Lid geworden op: 06-05-2014 16:47

Bericht door PV-Cruze » 05-02-2015 17:50

Bart schreef:Wat als je tweedehands rijd, geen brief ontvangt, maar wel graag wil weten of je Cruze "gevaar" loopt?
Heeft er niets mee te doen, maakt helemaal niet uit of je de auto 2e hands gekocht hebt, als de fabriek een fabricage fout ontdekt heeft wordt dat gefixt.

Heb zelf een chevrolet alero (2001) gehad, 2e hands gekocht, toen ik hem voor een beurt naar de dealer bracht, zagen ze dat er een paar service calls nog niet uitgevoerd waren, en dat hebben ze ook meteen (kosteloos) uitgevoerd.

Alle auto's zijn bekend bij het RDW, dus ze weten je echt wel te vinden.

PeterW
Newby
Newby
Berichten: 22
Lid geworden op: 27-01-2015 18:22

Bericht door PeterW » 11-02-2015 19:26

stefan s schreef:peterw
nu is het afwachten of het probleem echt weg is
Nog nieuws Stefan ? Is het probleem opgelost ?

Ik ben vandaag mijn Cruze kunnen gaan halen. Inderdaad, vandaag. De auto is net geen 2 weken op garage geweest. Uiteindelijk viel het mee. De roetfilter was helemaal niet verstopt. De drukverschilsensor was kapot en volgens de chef garage zou dat er inderdaad voor kunnen zorgen dat de auto stil valt. Straf... dat zou niet mogen gebeuren maar soit. In elk geval heeft de kerel enkele dagen met de auto rond gereden en hij heeft niks gemerkt. Ik een kleine 250 euro armer maar toch tevreden dat het euvel verholpen is. De auto ging inderdaad goed, al viel mij direct op dat het probleem met de vlotter helemaal niet opgelost was. De meter schommelt tussen helemaal vol tot iets meer dan half. Het bereik op het scherm schommelt tussen 650 en 450 km. Tot ik bijna thuis was. Plots het motorlampje aan en de auto viel stil. Het verschil nu is wel dat de auto helemaal niet meer gaat. Als ik het contact op zet gaan alle lampjes aan, maar van het moment ik de sleutel verder draai gaat alles uit. De lichtjes op het dashboard, de lichten buiten, de aanjager van de verwarming, alles...

Ik heb ondertussen die stekkers van de stuurdoos er eens af gehaald. Maar daar is niets mis mee. De stekkers zaten er goed op en de fiches zijn nog mooi zuiver. Daar scheelt dus niet.
De startrelais is hier wel iets anders.... die zit blijkbaar omgewisseld met een andere relais dan jou wagen. Ik weet niet of ik die zomaar mag omwisselen met hoe ze staan in jouw wagen. Ik ga ze in elk geval morgen eens mee naar het werk nemen om door te meten.

Dit is jouw foto :
Afbeelding
Dit is de mijne :
Afbeelding
Je ziet dat relais 0246 (wat volgens jou het startrelais is) en relais 8385 bij mij omgekeerd staan. Ik zou ze omdraaien en nog eens proberen maar ik twijfel of dat zomaar mag...

PeterW
Newby
Newby
Berichten: 22
Lid geworden op: 27-01-2015 18:22

Bericht door PeterW » 11-02-2015 20:05

En dik anderhalf uur later werkt de wagen plots weer :?

stefan s
Newby
Newby
Berichten: 13
Lid geworden op: 05-01-2015 18:51

Bericht door stefan s » 12-02-2015 16:16

hallo

ik heb de relais vervangen en de stekker van de stuurdoos zuiver gemaat en weer goed gemonteerd en tot nu toe heeft mijn wagen niets meer gedaan alles werkt weer perfekt

Plaats reactie

Terug naar “Technische hoek”