motor valt stil tijdens het rijden

hier kun je de echt technische vragen en weetjes kwijt
stefan s
Newby
Newby
Berichten: 13
Lid geworden op: 05-01-2015 18:51

Bericht door stefan s » 28-01-2015 00:08

mx81
ik denk dat je het niet goed begrijpt
de vlotternaalt gaat net op het zelfde ogenblik dat de wagen schokt raar doen dat wil zeggen dat je op één moment een half volle tank hebt en een paar sec later nog maar 1/4 van een tank volgens mij heeft de roetfilter er compleet niets mee te maken
trowens op dit forun is er nog een persoon met het zelfde probleem kijk maar


Geregistreerd op: 25 Dec 2013
Berichten: 1

BerichtGeplaatst: Wo Dec 25, 2013 5:45 pm Onderwerp: Motorstoring lampje met voorgloei lampje gaat aan Reageren met citaat
Wij hebben een Cruze 2.0D, deze doet al een paar weekjes heel raar, we zijn al meer maal naar de dealer geweest, alles uitlezen, nieuwe software, nieuwe relais.
De auto start soms en soms niet, valt stil al rijden of schokt hevig en dan komt het lampje voorverwarming en motorstoring aan, ik heb ook al de rout sensor gekuist, nu gaan ik eens zien of nieuwe gloeikaarsen zullen helpen.
Als de auto in 5 versnelling staat en hij krijgt compressie ( voor en achteruit duwen) brand het lichtje van de voor gloei
Als we de auto niet meer aan de praat krijgen lijkt het op een platte accu, klik klik
Dan is weer wachten tot hij weer wilt
Grtjes Philippe

moet de mensen hier op het forum niet onnodig de stuipen op het lijf jagen

volgens mij licht het ofwel aan de vlotter met ingebouwde opvoerpomp of aan een relais

mx81
Member
Member
Berichten: 102
Lid geworden op: 23-11-2012 23:40

Bericht door mx81 » 28-01-2015 00:24

mijn fout, ik heb wat te snel doorgelezen ;)
dat is inderdaad vreemd.. :?
vlotter is inderdaad een mogelijkheid dan..
dit is echt vreemd, en dat dit bij meerdere personen al gebeurd is zou hier toch al een antwoord voor moeten zijn :?: :?:

stefan s
Newby
Newby
Berichten: 13
Lid geworden op: 05-01-2015 18:51

Bericht door stefan s » 28-01-2015 00:28

ik heb vandaag een mail naar de hoofdverdeler gestuurd om uitleg ik heb er ook een copy van al de mensen met het zelfde probleem
met de duidelijke vraag hier een oplossing voor te vinden

PeterW
Newby
Newby
Berichten: 22
Lid geworden op: 27-01-2015 18:22

Bericht door PeterW » 28-01-2015 06:07

stefan s schreef:beste peterw

ik denk dat het ergens van de dieseltank komt omdat de vlotter raar doet en wagen valt stil dus bij een cruze zit er een opvoerponp in of kort bij de tank vandaar dat ik dit weekeinde daar eens naar ga kijken want voor het ogenblik heb ik geen vertrouwen meer in mijn wagen
groetjes stefan

als ik iets vind laat ik het onmidelijk weten
Ok Stefan. Bedankt alvast. Moest er iets uit de bus komen kunnen we misschien eens afspreken. Ik zie dat je van Helecine bent, dat is amper 40 km van hier. Ik kom daar trouwens regelmatig, maar normaal wel niet met de Cruze.
Ik betrouw de wagen ook niet meer. Altijd stil vallen in een bocht... Mijn vrouw rijdt altijd met de wagen. Wanneer de motor uit valt, valt het servostuur uit. Vrouwen zijn zo sterk niet. Het is levensgevaarlijk.

PeterW
Newby
Newby
Berichten: 22
Lid geworden op: 27-01-2015 18:22

Bericht door PeterW » 28-01-2015 06:11

mx81 schreef:dit is vreemd op 65000 km..
natuurlijk is een roetfilter op elke auto rommel..
iedereen koopt masaal diesels want dieselprijs is veel lager en verbruik ook, maar niemand houd rekening dat men minstens 2x per week toch minstens een 50km aan een stuk zou moeten rijden (en dan nog best geen 'stadsverkeer' maar hoofdweg/snelwegen), en veel mensen met diesels dit niet kunnen waarmaken..
:
Dat kan ik ook niet waarmaken. Maar het valt mij wel op dat blijkbaar vooral Chevrolet en Opel rijders sukkelen met dat probleem. Kameraden van mij hebben Mercedes of Ford met een roetfilter en die hebben niet eens door dat dat er in zit.

PeterW
Newby
Newby
Berichten: 22
Lid geworden op: 27-01-2015 18:22

Bericht door PeterW » 28-01-2015 06:16

stefan s schreef:ik heb vandaag een mail naar de hoofdverdeler gestuurd om uitleg ik heb er ook een copy van al de mensen met het zelfde probleem
met de duidelijke vraag hier een oplossing voor te vinden
Goed idee. Hou me op de hoogte aub.

stefan s
Newby
Newby
Berichten: 13
Lid geworden op: 05-01-2015 18:51

Bericht door stefan s » 28-01-2015 16:30

ik heb vandaag een antwoord van chevrolet belgium gekregen
ze gaan een dossier opstellen voor dit probleem
ik denk dat iedereen die met dit probleem zit best ook een mail stuurt naar daar zodat ze het probleem sneller oplossen
zie hier het mail adres
Chevrolet Customer Care
Tel: +32 02/620 04 91
Fax: +32 03/450.63.21
cac-chevrolet-belux@gm.com

als ze daar dan zien dat er meerdere personen zijn met dat probleem kunnen ze er hopelijk een garantie zaak van maken
want stel nu dat de stuurdoos een probleem heeft dan kunnen de kosten wel oplopen
laat mij aub iets weten als je de mail verstuurd

PeterW
Newby
Newby
Berichten: 22
Lid geworden op: 27-01-2015 18:22

Bericht door PeterW » 28-01-2015 21:47

Mail is verstuurd...

Ik weet wel nog niet wat ik ga doen voor de rest. Vandaag is de wagen getankt en valt er helemaal niet meer mee te rijden. Hij schokt, stottert, valt stil, ... lampjes gaan aan en uit, alarmbellen rinkelen en foutcodes verschijnen op het scherm....
Op het einde was de roetfilter zich aan't reinigen en toen dat gedaan was kreeg ik heel even code 84 en daarna plots het motorlampje. Dat lampje gaat nu trouwens niet meer uit. En dat is net hetzelfde als vorige keer (amper 6 maanden geleden) toen de roetfilter verstopt was.

Ik was redelijk dicht bij de garage waar ik de wagen gekocht heb en ben daar dan maar naar toe gegaan. De baas ken ik redelijk goed, het is een vriendelijke kerel. Hij wilde de wagen terug overnemen en gaf me een redelijke prijs, natuurlijk op voorwaarde dat ik bij hem een andere wagen zou kopen. Ik zou wel ongeveer 2000 euro per jaar verloren hebben op de wagen, maar ik zie het echt niet zitten om nog verder te rijden met die wagen. Binnen 6 maanden is het weer bingo.

Ik weet niet wat ik ga doen. Eerlijk gezegd zie ik niets anders dan een Cruze dat mij aan staat, maar ik denk niet dat de volgende nog een Cruze zal worden. In elk geval gaat die garagist morgen contact opnemen met een Chevrolet garage in Tessenderlo (ze zouden daar redelijk bekwaam zijn), dus morgenavond ga ik eens terug naar ginder...

De Chevrolet staat nu hier thuis, in de garage. Voor de 3de keer sinds ik die wagen heb moet ik rijden met mijn andere wagen. Een 20 jaar oude Mitsubihi pick-up. Dat ding gaat nooit kapot. Dat gaat altijd. Droevig om te zien dat een auto die 20 jaar oud en nog maar amper 2000 euro waard is, betrouwbaarder is dan een 5 jaar oude Cruze :(

PeterW
Newby
Newby
Berichten: 22
Lid geworden op: 27-01-2015 18:22

Bericht door PeterW » 29-01-2015 18:39

Vandaag de wagen binnen gedaan bij een Chevrolet dealer. Het gloeilampje dat gaat branden terwijl het rijden is... inderdaad, de roetfilter.

Dat de wagen stil viel zou volgens hun ook te maken kunnen hebben met het feit dat de wagen zijn druk niet kwijt raakt, met andere woorden, ook door de roetfilter.

Daarmee weten we het dus. Dit is de 3de keer op amper 30.000 km dat ik met de miserie zit. Ik kreeg van mijnheer de garagist daar nog 4300 euro voor mijn wagen op voorwaarde dat ik daar een andere kocht. Amper 5 jaar oud, 65.000 km, geen krasje op, geen bluts in, nooit in gerookt. De wagen ziet er uit alsof die nieuw is. Bij mij zit de moed mij echt in de schoenen momenteel. De roetfilter zuiver laten maken is weer goed voor 6 maanden en dan is het opnieuw van hetzelfde. De roetfilter er uit laten nemen ? Ik weet het niet. In Nederland hebben jullie blijkbaar weinig problemen met de APK-keuring maar ik weet niet wat hoe de keuringen in België hier mee om gaan. Volgens de ene gaat het niet, volgens de andere wel. Ik weet het niet meer.

PV-Cruze
Member
Member
Berichten: 136
Lid geworden op: 06-05-2014 16:47

Bericht door PV-Cruze » 29-01-2015 20:33

Zit er niet een andere storing in je auto, die veroorzaakt dat je roetfilter elke keer verstopt raakt.

Ik bedoel dus dat de auto bv een slechte ontbranding heeft, waardoor het roetfilter volkoekt.

Ik ga er vanuit dat je wel regelmatige lange afstanden rijdt met je Cruze.

Persoonlijk zou ik hem voor zo'n belachelijke inruilprijs niet wegdoen.
Voor een 400 tot 500 euro (even gegoogled) heb je je filter weer gereinigd, maar ik zou persoonlijk eerst de oorzaak proberen te achterhalen, als je nu al binnen 30.000km 3 keer een filter verstopt hebt, heeft alleen schoonmaken niet veel zin.

Plaats reactie

Terug naar “Technische hoek”