Klimaat regeling werkt niet meer

hier kun je de echt technische vragen en weetjes kwijt
arrivinghere
Master member
Master member
Berichten: 2350
Lid geworden op: 07-09-2010 18:20

Bericht door arrivinghere » 02-01-2011 11:36

Ah ik zie dat het al opgelost is. Ben toch benieuwd of ze nog kunnen achterhalen wat het probleem geweest is. :roll:

CruzerLT
Webmaster
Webmaster
Berichten: 3394
Lid geworden op: 29-05-2010 18:59

Bericht door CruzerLT » 02-01-2011 11:55

CruzerLT schreef:
ik vind zelf dat de cc niet correct reageert op de temperatuur
hij blaast behoorlijk fors zodat het eerst veel te warm word en daarna koelt het weer te hard af
misschien dat de cc ook eerst nog een leerproces heeft?
wat zijn jullie bevindingen met de cc??
Grtz Rinus
welkom op het Chevrolet Cruze forum!!!
Chevrolet Cruze 1.8 LT 141pk - Maroccan-bleu

bertvaneck
Member VIP
Member VIP
Berichten: 611
Lid geworden op: 23-08-2010 20:05

Bericht door bertvaneck » 02-01-2011 12:09

CruzerLT schreef:
CruzerLT schreef:
ik vind zelf dat de cc niet correct reageert op de temperatuur
hij blaast behoorlijk fors zodat het eerst veel te warm word en daarna koelt het weer te hard af
misschien dat de cc ook eerst nog een leerproces heeft?
wat zijn jullie bevindingen met de cc??
op dit moment werkt hij goed hebt geen klagen
ik hoop nog lang te mogen genieten van Chevrolet cruze & captiva

staf
Newby
Newby
Berichten: 11
Lid geworden op: 25-08-2010 18:46

Bericht door staf » 02-01-2011 12:09

Rinus,

Ik vind net als u dat de klimaatregeling te "ijverig" is.Blaast in begin voluit warm,en daarna te hard koude lucht om de temp te regelen.Maar ik vind dit niet iets om over te struikelen.Over het algemeen ben ik uitermate tevreden over de Cruze.Het blijft fantastische waar voor zijn geld.

Gast

Bericht door Gast » 02-01-2011 13:16

staf schreef:Rinus,

Ik vind net als u dat de klimaatregeling te "ijverig" is.Blaast in begin voluit warm,en daarna te hard koude lucht om de temp te regelen.Maar ik vind dit niet iets om over te struikelen.Over het algemeen ben ik uitermate tevreden over de Cruze.Het blijft fantastische waar voor zijn geld.
Oké maar het heen gisteravond mij overkwam is niet meer normaal , er moet blijkbaar toch "iets" niet volledig in orde zijn.

Het is natuurlijk mooi dat alles met elektronica gestuurd word en zolang het werkt is het leuk , maar als er iets mankeert , kan je er verdomt weinig eraan doen. En je zal nooit anders zien dat zoiets net in het weekend gebeurt of s'nachts en voor zoiets kan je de wegenhulp niet opbellen die staan toch ook machteloos.

Gast

Bericht door Gast » 05-01-2011 00:26

Volgens iemand uit Frankrijk op het Engelstalig forum die hetzelfde voor had een maand geleden kan dit verholpen worden door zekering 17 een 5 tot 10 seconden te verwijderen en terug te plaatsen.

Volgende week moet de Cruze toch binnen , ik zal dit toch melden aan de garagist misschien is het een gekend fenomeen.....

arrivinghere
Master member
Master member
Berichten: 2350
Lid geworden op: 07-09-2010 18:20

Bericht door arrivinghere » 05-01-2011 01:03

Ik heb de indruk dat de klimaatregeling meestal goed werkt maar soms gebeurt het toch dat de temperatuur warmer of kouder lijkt dan de ingestelde temperatuur. Dit kan natuurlijk gevoelsmatig zijn. Daarom heb ik vandaag een digitale thermometer aangeschaft en in de auto gelegd. Ik ga het nu een tijd in het oog houden. Bij kortere ritten zal ik er niet veel wijzer uit worden waarschijnlijk. Dus ik zal eerst de nodige langere ritten moeten gedaan hebben om bruikbare conclusies te trekken.
Als nog iemand dit kan doen, zijn die bevindingen ook welkom natuurlijk.

CruzerLT
Webmaster
Webmaster
Berichten: 3394
Lid geworden op: 29-05-2010 18:59

Bericht door CruzerLT » 05-01-2011 06:43

ik wil het wel doen maar ik rijd alleen maar korte ritten tot 10km.
dus ben ik niet objectief
maar ik ga het ook meten
Grtz Rinus
welkom op het Chevrolet Cruze forum!!!
Chevrolet Cruze 1.8 LT 141pk - Maroccan-bleu

bertvaneck
Member VIP
Member VIP
Berichten: 611
Lid geworden op: 23-08-2010 20:05

Bericht door bertvaneck » 05-01-2011 09:03

ik zal het ook doen als ik terug rijd naar Nederland om streeks 17 januari dan kan ik het bij houden :?:
ik hoop nog lang te mogen genieten van Chevrolet cruze & captiva

albert
Newby
Newby
Berichten: 3
Lid geworden op: 10-02-2011 20:53

Klimaatregeling

Bericht door albert » 13-02-2011 21:27

Ik heb ook problemen met de klimaatregeling van mijn 1.8 lt .Al staat mijn Airco volledig uit dan nog komt deze bij en wordt het zeer koud in de auto .Ben bij de dealer geweest en heeft alles gereset dat hielp niet .Deze heeft contact gezocht met de importeur en kwamen tot de conclusie dat het in orde is.Daar was ik niet tevreden mee en heb toen zelf gebeld naar de importeur maar daar kreeg ik het antwoord ga naar je dealer terug .Het probleem heb ik maar opgelost door een extra schakelaar er tussen te zetten nu blijft de temperatuur in de auto goed maar het is natuurlijk niet de manier.

Plaats reactie

Terug naar “Technische hoek”