dagrij verlichting schema

heb je iets aan je Cruze gedaan, doe hier dan verslag van met duidelijke omschrijving en als het kan met fotos
henkie
Newby
Newby
Berichten: 27
Lid geworden op: 29-06-2010 21:45

dagrij verlichting schema

Bericht door henkie » 18-08-2010 20:14

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit is het schema zoals ik de 'mist'lampen laat branden zonder dat er stads, dim en achterlichten branden. Deze dag rij verlichting wordt vandaag de dag veel gebruikt, maar zit helaas niet standaard op de cruze.

Ik heb een relais met een wisselcontact in de zekeringsbak in het motorcompartiment geplaatst, en heb via het verbreek contact van dit relais zekering 48 met 54 verbonden. Let op dat de spanning áchter'de zekering vandaan wordt gehaald zodat de dagrij lichten gezekerd zijn. Zekering 48 laat spanning door zodra de motor wordt gestart(tbv verlichtingsmodule), en zal door het relaiscontact via zekering 54 de mistlampen van spanning voorzien. Het relais wordt bekrachtigd door een stadslicht, dus zodra de gewone verlichting wordt aangezet (of automatisch) gaat de dagrij verlichting uit. Ook kunnen dan de mistlampen weer gewoon worden gebruikt.

Hopenlijk is het allemaal een beetje duidelijk, en anders hoor ik het wel.
[/img]

Heb net de H8 halogeen vervangen door LED, zie foto hieronder:

Afbeelding
lease cruze LT 150pk

CruzerLT
Webmaster
Webmaster
Berichten: 3394
Lid geworden op: 29-05-2010 18:59

Bericht door CruzerLT » 22-08-2010 09:09

voor mij erg duidelijk , bedankt Henkie
Grtz Rinus
welkom op het Chevrolet Cruze forum!!!
Chevrolet Cruze 1.8 LT 141pk - Maroccan-bleu

Erwin
Member
Member
Berichten: 154
Lid geworden op: 30-08-2010 15:53

Bericht door Erwin » 06-09-2010 21:05

Helemaal duidelijk alleen vraag ik mij af of het relais nu ergens in de zekeringenbak los hangt of dat deze in een relais voet zit.

Heb je een duidelijke foto van het nieuw geplaatste relais?
--- Chevrolet Cruze 1.8 LT Misty Lake ---

henkie
Newby
Newby
Berichten: 27
Lid geworden op: 29-06-2010 21:45

Bericht door henkie » 07-09-2010 15:03

Erwin schreef:Helemaal duidelijk alleen vraag ik mij af of het relais nu ergens in de zekeringenbak los hangt of dat deze in een relais voet zit.

Heb je een duidelijke foto van het nieuw geplaatste relais?

Heb bij het schema een extra foto geplaatst.

De zekering ligt wel los maar kan makkellijk vast worden gezet.
Wellicht kan alles wat netter, maar met de kap erop ziet niemand het.
lease cruze LT 150pk

Erwin
Member
Member
Berichten: 154
Lid geworden op: 30-08-2010 15:53

Bericht door Erwin » 08-09-2010 20:40

De zekering ligt wel los maar kan makkellijk vast worden gezet.
Wellicht kan alles wat netter, maar met de kap erop ziet niemand het.
Bedankt, heb je in de kabelboom geknipt of een kabel ernaast geplaatst.
--- Chevrolet Cruze 1.8 LT Misty Lake ---

henkie
Newby
Newby
Berichten: 27
Lid geworden op: 29-06-2010 21:45

Bericht door henkie » 09-09-2010 18:55

Erwin schreef:
De zekering ligt wel los maar kan makkellijk vast worden gezet.
Wellicht kan alles wat netter, maar met de kap erop ziet niemand het.
Bedankt, heb je in de kabelboom geknipt of een kabel ernaast geplaatst.
Ik heb niet de kabelboom geknipt, heb de zekering pootjes iets verlengt en daar de aders aan gesoldeerd. Op de foto zie je dus ook dat die zekeringen iets omhaag staan. De aansturing van stadslicht naar relais heb ik geknepen met zo'n blauwe knijp amp.
lease cruze LT 150pk

Gast

Bericht door Gast » 03-02-2011 20:08

Vanaf ergens deze maand moeten alle nieuwe wagens voorzien zijn van dag rij lichten hier in Belgie. Ik ben eens benieuwd hoe men dit origineel vanuit de fabriek zullen oplossen en vraag mij af of je dit kan laten inbouwen bij de officiële dealer.

CruzerLT
Webmaster
Webmaster
Berichten: 3394
Lid geworden op: 29-05-2010 18:59

Bericht door CruzerLT » 03-02-2011 20:54

Stone schreef:Vanaf ergens deze maand moeten alle nieuwe wagens voorzien zijn van dag rij lichten hier in Belgie. Ik ben eens benieuwd hoe men dit origineel vanuit de fabriek zullen oplossen en vraag mij af of je dit kan laten inbouwen bij de officiële dealer.
daar zit ik eigenlijk ook op te wachten, een originele aansluiting via de dealer
Grtz Rinus
welkom op het Chevrolet Cruze forum!!!
Chevrolet Cruze 1.8 LT 141pk - Maroccan-bleu

Erwin
Member
Member
Berichten: 154
Lid geworden op: 30-08-2010 15:53

Re: dagrij verlichting schema

Bericht door Erwin » 06-05-2011 17:34

henkie schreef:
Afbeelding

Afbeelding
Eindelijk het relais gekocht en aan de job begonnen, alleen heb ik het vermoeden dat jij zekering 48 & 54 door elkaar haalt ;)
In de deksel van mijn zekeringenkast zie ik staan dat 48 de zekering voor de mistlampen is.

Wat mij ook opvalt is dat jij een 10A zekering hebt ipv een 5A is dit met een bepaalde reden?

De draden naar de stadslicht en ground heb je die aan de onderkant van de zekeringen geplaatst?
--- Chevrolet Cruze 1.8 LT Misty Lake ---

henkie
Newby
Newby
Berichten: 27
Lid geworden op: 29-06-2010 21:45

Re: dagrij verlichting schema

Bericht door henkie » 09-05-2011 20:45

Erwin schreef:
henkie schreef:
Afbeelding

Afbeelding
Eindelijk het relais gekocht en aan de job begonnen, alleen heb ik het vermoeden dat jij zekering 48 & 54 door elkaar haalt ;)
In de deksel van mijn zekeringenkast zie ik staan dat 48 de zekering voor de mistlampen is.

Wat mij ook opvalt is dat jij een 10A zekering hebt ipv een 5A is dit met een bepaalde reden?

De draden naar de stadslicht en ground heb je die aan de onderkant van de zekeringen geplaatst?

Zou kunnen kloppen dat die 2 zijn omgedraaid :oops: maar voor de werking maakt het niet zoveel uit. Ik had even geen 5 amp zekering liggen en heb daarom aan een 10 amp de pootjes gesoldeerd. De bedrading van de stadslamp heb ik via een opening in de zekering kast naar het lampje zelf gebracht en daar met die blauwe knijp amps gemonteerd. Is even prutsen om bij die bedrading te komen, maar je kan de vulhals van het sproeiwater zo lostrekken en kun je er makkelijker bij. succes :idea:
lease cruze LT 150pk

Plaats reactie

Terug naar “How tos”