Plaatsen HID bi-xenon conversiekit

heb je iets aan je Cruze gedaan, doe hier dan verslag van met duidelijke omschrijving en als het kan met fotos
Gast

Bericht door Gast » 02-01-2012 20:37

Set is nu al toegekomen , van als ik de tijd vind zal ik ze monteren , alleen hoop ik dat ze werken want nadat ik ze besteld had , merkte ik dat ze de niet canbus compatibele versie waren die ik besteld had. Maar ik denk dat enkel de richtingaanwijzers volgens het canbus systeem werken want anders zou je ook moeten canbus compatibele parkeer LED lichten hebben en een fout melding bij kapotte voorlicht (achterlicht) krijg je niet .

Dus volgens mij zouden ze moeten werken. Allez hoop ik toch.

Ik had dus een posting gestart op het internationaal forum daarover en ben in discussie gekomen met een Pool die Xenons echt niet kunnen vind en op een zeker moment zelfs kinderlijk noemt .

Hij denkt zelfs dat de Xenons de binnenkant van de lichten zullen weg smelten en dat de tegenliggers er zeker last van ondervinden....

http://www.chevroletcruzeforum.com/inde ... ge__st__20

chevy1979
Master member
Master member
Berichten: 1893
Lid geworden op: 13-02-2011 20:03

Bericht door chevy1979 » 02-01-2012 20:40

Heb er geen persoonlijke ervaring mee met xenon

CruzerLT
Webmaster
Webmaster
Berichten: 3394
Lid geworden op: 29-05-2010 18:59

Bericht door CruzerLT » 02-01-2012 21:40

c3ltic rijd al een half jaar met bi-xenon, heeft ook nog geen enkel probleem ondervonden ;)
ik heb ze nu ook enige weken en bevalt prima ;)
Grtz Rinus
welkom op het Chevrolet Cruze forum!!!
Chevrolet Cruze 1.8 LT 141pk - Maroccan-bleu

Gast

Bericht door Gast » 02-01-2012 22:02

Zit je dan ook nog met een correct spiegel reflectie ?
Want hier en daar lees ik ook dat de orginele spiegels niet goed zijn en dat je eigenlijk een soort lens ervoor met hebben.
Afbeelding
Foto met Philips Night Vision halogeen.

CruzerLT
Webmaster
Webmaster
Berichten: 3394
Lid geworden op: 29-05-2010 18:59

Bericht door CruzerLT » 03-01-2012 06:39

de spiegeling is gewoon goed hoef je niets voor te veranderen ;)
auto's die een lens hebben ,hebben ook een apart groot licht lamp
Grtz Rinus
welkom op het Chevrolet Cruze forum!!!
Chevrolet Cruze 1.8 LT 141pk - Maroccan-bleu

arrivinghere
Master member
Master member
Berichten: 2350
Lid geworden op: 07-09-2010 18:20

Bericht door arrivinghere » 03-01-2012 13:20

Ik ben geen Xenon expert. Maar ik heb er wel al veel tegenstrijdige meningen over gehoord. Dat de Xenons de lichten zullen wegsmelten, lijkt me wel zeer straf. Ik weet niet waar die veronderstelling op rust. Ik zou net veronderstellen dat de Xenons minder warmte produceren want ze verbruiken ten eerste minder stroom (vandaar de balast die er tussen moet) en ten tweede produceren ze meer licht. Dan lijkt het me logisch dat er minder warmte ontwikkeling is. Want meer energie wordt in licht omgezet. Ik kan mis zijn hierin maar ik probeer enkel logisch na te denken.

Wat die lenzen betreft. Die doen uiteindelijk hetzelfde als een spiegel. Ze zorgen ervoor dat het licht op de juiste plaats terecht komt. Misschien dat lenzen dit iets geconcentreerder doen en dat er hierdoor minder strooilicht is. Een bedenking hierbij: het kan zijn dat als je je hand voor deze lenzen houdt, dat dit zeer warm aanvoelt doordat de lichtstraal hier geconcentreerd is.(als bij een vergrootglas) Hierdoor zouden sommigen kunnen denken dat Xenon meer warmte ontwikkelt.

Aftermarket lichten met lenzen zijn trouwens ook verkrijgbaar voor de Cruze. Een voorbeeld: http://cruzeimports.com/index.php?main_ ... z1iOc4gZRp

Zoals eerder gezegd moeten er wettelijk gezien ook sproeiers en hoogteregeling voorzien zijn. Door de politie worden hiervoor totnogtoe geen boetes uitgeschreven. Enkel indien de lichten echt verblinden (ongeacht Xenon of hallogeen).

Kevin zijn ondervinding met Xenon t.o.v. upgrades van hallogeen (vb Nightbreakers, Exreme Vision...): Ze schijnen niet verder maar vlak voor de wagen heb je wel extreem veel licht. En het oogt mooier.

Mijn ondervinding met upgrades van hallogeen: Osram Nightbreakers schijnen wel extreem ver (super zicht) maar ogen niet zo mooi als Xenon(minder wit). Philips Extreme Vision hebben minder lichtopbrengst dan Nightbreakers en ogen ook geler. Maar geven wel nog meer licht dan standaard H4. Mtec Super White ogen zeer mooi (blauwachtig wit als Xenon) maar hebben nog minder lichtopbrengst als Philips.

K_evin91
Member
Member
Berichten: 145
Lid geworden op: 23-08-2011 20:21

Bericht door K_evin91 » 17-02-2012 19:28

Ik was gisteren aan het rijden naar geel toen er plots een verbrande geur in de wagen kwam.Niet teveel aandacht aan geschonken was waarschijnlijk van andere wagen dacht ik aangezien alles nog perfect werkte en er geen foutmeldingen kwamen.Kort hierna valt mijn xenon lamp links voor uit.Aangezien ik dit liever niet heb toch maar aan de kant gegaan en tussen de kabelboom van de xenons en de ballast zit een "opstart/ignitter kabel" geklikt.Deze was rechts al eens kapot gegaan en toen begon de lamp te flikkeren,na dat heb ik zo een reserve kabel in de wagen liggen.Ik doe de motorkap open en de verbrande geur is hier sterk aanwezig,ik klik de kabel er tussen uit en deze voelt heel warm aan.Nieuwe kabel tussen en de lamp ging weer dus probleem opgelost aangezien het donker was heb ik de oude niet bekeken.Nu haal ik de oude kabel uit de wagen en blijkt deze zo uit te zien lijk op de fotos de onderste is hoe hij zoe moete zijn,de bovenste is de defecte kabel.Ik ben toch eens benieuwd wat ze bij Pilot hierover gaan zeggen aangezien deze kabel nog geen week oud is en ongv 150km heeft meegegaan.

Ik had dus voor de duidelijkheid 2 nieuwe kabels gehaald en gemonteerd toen de rechtse defect was en de oude wat links zat als reserve meegepakt.Ik persoonlijk vind dit zeer straf.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
[/img]

chevy1979
Master member
Master member
Berichten: 1893
Lid geworden op: 13-02-2011 20:03

Bericht door chevy1979 » 17-02-2012 20:11

gevaarlijk !
kzou het niet meer vertrouwen :roll:

K_evin91
Member
Member
Berichten: 145
Lid geworden op: 23-08-2011 20:21

Bericht door K_evin91 » 17-02-2012 20:13

Het lijkt alsof er binnenin die blok kortsluiting is ontstaan en daardoor veel te heet geworden is

Gast

Bericht door Gast » 18-02-2012 14:55

'Kheb ineens geen zin meer om mijn Xenons te monteren (had nog geen tijd gehad) maar nu ik dit zie , 'kzou niet graag hebben dat de Cruze in de fik komt de staan.
Hopelijk blijft dit een alleenstaand feit. Maar het zou zeker niet mogen.

Plaats reactie

Terug naar “How tos”