koplampen vervangen

heb je iets aan je Cruze gedaan, doe hier dan verslag van met duidelijke omschrijving en als het kan met fotos
Plaats reactie
mx81
Member
Member
Berichten: 102
Lid geworden op: 23-11-2012 23:40

koplampen vervangen

Bericht door mx81 » 27-01-2015 17:13

ik heb onlangs via AliExpress een set koplampen met angel eyes en ledstrip besteld.
om deze lampen te vervangen, moet de bumper er af..
in deze video word zeer goed uitgelegd hoe de bumper gedemonteerd word, is vrij simpel, duurt zo'n 20-30 minuutjes ==> https://www.youtube.com/watch?v=yckJz_Gs16Q

toen de bumper er bij mij af was, kwam ik tot de conclusie dat de lampen eruit kunnen zonder de onderkant van de bumper los te maken. dus de 6 Torx20 boutjes in de wielkasten, 3 per kant, en de bovenkant (2 boutjes en 4 klipjes).

zoals in de video word uitgelegd, wees zeer voorzichtig met de hoeken van de bumper...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

hierna de 4 schroeven van de koplamp los, en hij komt er zonder problemen uit. connectors allemaal afkoppelen, en doe omgekeerd met de nieuwe koplamp.
de lampen die ik heb gekocht heeft aparte rij-en grootlichten, met als gevolg dat het lampje van het rijlicht niet te vervangen is zonder de koplamp eruit te halen vanwege de beperkte ruimte :x grootlicht is wel zo bereikbaar.

Afbeelding
voor de bumper vasthangt

Afbeelding
alle lichten aan.

groot voordeel aan deze koplampen is dat ze voorzien zijn met contacten en bedrading voor HID xenons, enkel ballasten en lampen zijn er niet bij. voor gewone lampen passen hier H7 lampen in, in plaats van de H4 lampen die normaal in de cruze zitten ;)


ik hoop dat jullie hier iets aan hebben... 8)

PV-Cruze
Member
Member
Berichten: 136
Lid geworden op: 06-05-2014 16:47

Bericht door PV-Cruze » 27-01-2015 18:20

Zien er goed uit die koplampen,

Wat zijn die bumpers toch poppen spul, ik heb het filmpje bekeken, maar ik kan me haast niet voorstellen dat zo'n bumper niet wat professioneler gedemonteerd kan worden, zonder overal een schroevendraaier tussen te friemelen.

Maar ben bang dat dit tegenwoordig bij alle nieuwere auto's zo is, ik heb afgelopen zomer een trekhaak op een hyundai Getz 2005 gezet, en van die bumper brak ook van alles af.

mx81
Member
Member
Berichten: 102
Lid geworden op: 23-11-2012 23:40

Bericht door mx81 » 27-01-2015 19:15

op zich valt het nog wel mee, het is enkel wat fragile..
ik was op minder dan 2 uur klaar met alles,en ondertussen even gebruik gemaakt van de ruimte om die genepen aanzuigslang van de luchtfilter te verwijderen ;)
ik moet zeggen, deze lampen veranderen heel het front van de cruze, het was de 380eu meer dan waard :D 8)

CruzerLT
Webmaster
Webmaster
Berichten: 3394
Lid geworden op: 29-05-2010 18:59

Bericht door CruzerLT » 28-01-2015 06:40

staat hem wel heel mooi !! ;)
Grtz Rinus
welkom op het Chevrolet Cruze forum!!!
Chevrolet Cruze 1.8 LT 141pk - Maroccan-bleu

mx81
Member
Member
Berichten: 102
Lid geworden op: 23-11-2012 23:40

Bericht door mx81 » 21-04-2015 01:06

vorige week trouwens een Xenon kit geplaats (ook besteld via Aexpress)
6000K.
moet wel zeggen dat dit een heel verschil is, en gemakkelijker te installeren dan verwacht. er werd mij gezegd dat de bedrading aangepast moest worden enzo, maar xenon kit was gewoon plug&play :D

MINIBENZ
Member
Member
Berichten: 223
Lid geworden op: 22-04-2014 21:25

Bericht door MINIBENZ » 21-04-2015 22:05

Ik ook vh weekend bi-xenon ingebouwd en idd plug and play en het resultaat mag er zijn.
Groetjes Marcel.


Rijdt niet harder dan dat je beschermengel kan vliegen!

Plaats reactie

Terug naar “How tos”