dubbele achterlichten met mistlampfunctie

heb je iets aan je Cruze gedaan, doe hier dan verslag van met duidelijke omschrijving en als het kan met fotos
Plaats reactie
Cruze-1
Newby
Newby
Berichten: 14
Lid geworden op: 10-02-2014 16:43

dubbele achterlichten met mistlampfunctie

Bericht door Cruze-1 » 14-02-2014 22:55

Als je graag alle achterlichten laat branden (ook die in de kofferklep) en ook de functie van je achtermistlichten wil behouden, kan je dit vrij gemakkelijk aanpassen.

Dit ziet er zo uit: https://www.dropbox.com/s/85eh0sug7ins788/cruze-na7.jpg

Wat ik heb gedaan, is de lamphouders (socket) van de mistlichten (in de kofferklep) vervangen. Je gebruikt hiervoor hetzelfde type socket als in je achterlichten, type BAY15D, deze hebben 2 positieve en één negatieve aansluiting. ziet er ongeveer zo uit: https://www.dropbox.com/s/pr9pmuy3qou8n ... QKJ5PU.jpg
Deze zijn gemaakt voor de lampen met dubbele gloeidraad zoals in je achterlichten: https://www.dropbox.com/s/sq7aqjwhfxnbg ... f94c91.jpg
De negatieve en positieve kabel naar je achtermistlicht sluit je weer aan op de juiste plaats (zoals bij de originele lamphouder, negatieve naar het metalen omhulsel en de positieve naar 1 van de 2 contactjes in de bodem van de lamphouder)
Dan rest je alleen nog het 2e positieve contact van de lamphouder van stroom te voorzien. Uiteraard mag deze alleen stroom geven als je je lichten aanzet. Ik heb hiervoor stroom afgetapt van de kentekenplaatverlichting. De kabels hiervan liggen vlakbij, makkelijker kan niet. Omdat ik mijn bedrading niet wou overbelasten, en omdat het mooi is, heb ik de gloeilampjes van de kentekenplaatverlichting vervangen door leds zoals deze: https://www.dropbox.com/s/zjj7m143vubycy8/T10.jpg
Om te weten welke positieve kabel naar welk positief contact moet, test je dit gewoon even voor je alles vast soldeert/klemt, de positieve kabel van je kentekenplaat moet de lamp zwak laten branden, als je je mistlicht opzet, moet de lamp even fel branden als origineel.
Leuk detail: als ik mijn koffer open met de afstandsbediening, ging vroeger ook al de kentekenplaatverlichting branden, dus nu branden de achterlichten in de klep ook mee.

Mills
Member
Member
Berichten: 120
Lid geworden op: 07-12-2013 21:08

Bericht door Mills » 15-02-2014 05:21

Super :!:

Chevy
moderator
moderator
Berichten: 860
Lid geworden op: 04-11-2012 16:41

Bericht door Chevy » 15-02-2014 10:26

Het ziet er goed uit!
Zo zie je maar weer, mogelijkheden genoeg, ik heb van me mistlichten de remlichten gemaakt :D
Maar met zulke achterlichten ga je hier niet door de keuring komen.

Heb je er folie opzitten of gespoten?
Welkom op het Chevrolet Cruze forum!
Chevrolet Cruze Black Edition

Cruze-1
Newby
Newby
Berichten: 14
Lid geworden op: 10-02-2014 16:43

Bericht door Cruze-1 » 15-02-2014 14:05

Chevy schreef:Het ziet er goed uit!
Zo zie je maar weer, mogelijkheden genoeg, ik heb van me mistlichten de remlichten gemaakt :D
Maar met zulke achterlichten ga je hier niet door de keuring komen.

Heb je er folie opzitten of gespoten?
Ik moet de eerste jaren toch niet naar de keuring, maar zou t wel flauw vinden als ik daarvoor afgekeurd werd, heb er op gelet dat de laag zo dun is gespoten dat de lichtopbrengst amper verminderd is... wat kunnen ze er dan op tegen hebben?

Sam
Member
Member
Berichten: 131
Lid geworden op: 18-11-2012 20:14

Bericht door Sam » 07-10-2014 11:01

Hé Chevy, dan ga jij zo toch ook niet door de keuring geraken? Of heb je de mistlichten dan gewoon op de plaats van u "originele" remlichten geplaatst?

Chevy
moderator
moderator
Berichten: 860
Lid geworden op: 04-11-2012 16:41

Bericht door Chevy » 07-10-2014 17:55

Nee men mistlicht is nu me knipperlicht maar ik heb wel het oranje bolletje vervangen voor rode. Ga dit binnenkort denk wel weer terug draaien naar originele oranje, als ik dan mistlicht opsteek is het oranje maar ik gebruik het toch niet :P . Als ik dan voor de keuring moet hoef ik alleen 5 stekkertjes om te wisselen en dan is alles weer origineel!
Welkom op het Chevrolet Cruze forum!
Chevrolet Cruze Black Edition

Plaats reactie

Terug naar “How tos”