Speakers in deur en tweeters in A stijl vervangen.

heb je iets aan je Cruze gedaan, doe hier dan verslag van met duidelijke omschrijving en als het kan met fotos
da Prutser
Newby
Newby
Berichten: 37
Lid geworden op: 19-08-2013 00:08

Bericht door da Prutser » 15-02-2014 21:10

De standaard speakers zijn écht zo slecht nog niet hoor.
Ik vond het geluid in het begin ook echt ruk!
Heel erg dof, geen echte bas en je moest het geluid bijna op z'n hardst zetten en dan was het nog niet veel.
Toen heb ik een Parrot Asteroid Tablet aangeschaft omdat ik ik mijn Cruze geen telefoon, USB navigatie had.
In de Asteroidmodule zit ook een 4x45W versterker.
Het geluid is nu echt super moet ik zeggen.
Mooi helder geluid en een goede bas.
Als je dus een mooi geluid wilt hebben zou ik eerder investeren in een versterker dan alleen in een speakerset.
Het best is natuurlijk beide.

Chevy
moderator
moderator
Berichten: 860
Lid geworden op: 04-11-2012 16:41

Bericht door Chevy » 16-02-2014 11:58

Stein: Als ik me niet vergis is het set rond de € 150.

Mills: Ik zou niet weten waar de bekabeling heen gaat van de tweeters. las laatst ergens dat in modernere auto's al vaak zo'n 2 km aan kabel zit en daar ga ik niet in zoeken! Laat me even weten als je iets gevonden hebt! Misschien ga ik dan ook het scheidingsfilter nog toepasen.

Da Prustser: Je maakt me nieuwschiering met je Parrot Asteroid Tablet! Misschien kun je toelichten hoe je dat gebruikt en installeert?[/b]
Welkom op het Chevrolet Cruze forum!
Chevrolet Cruze Black Edition

da Prutser
Newby
Newby
Berichten: 37
Lid geworden op: 19-08-2013 00:08

Bericht door da Prutser » 16-02-2014 23:49

Chevy,
het aansluiten is vrij simpel met een verloop naar ISO sluit je de Parrot aan tussen je radio en je speakers.
Je moet alleen even een plus over het contact aansluiten.

Het schermpje kun je met een zuignap aan je voorruit bevestigen of met een steuntje ergens op het dashboard.
Ik heb het zelf een beetje aangepast zodat het scherm in het klepje boven op je dashboard past.
Als het klepje dicht zit zie je het niet zitten.
Het werkt dan wel gewoon.
Dus de telefoon, navigatie e.d. hoor je wel.
Navigatie zit er trouwens niet standaard op.
Deze kun je, uiteraard tegen betaling, downloaden in de Asteroid Market.

Als je de auto start, of het contact aan zet, start de gewone autoradio op.
Je kunt met de keuzeschakelaar je Asteroid inschakelen.
Je kunt trouwens ook automatisch de Parrot in laten schakelen maar dit heb ik niet gedaan omdat ik 9 van de 10 keer het scherm ingeklapt laat zitten.
Een nadeel van de Parrot is namelijk , als deze ingeschakeld staat, dat je orginele signaalgeluiden van de auto niet hoort.
Zoals bijvoorbeeld de geluiden van de knipperlichten, gordel, en nog belangrijker de parkeersensoren.
Ik houd daar zelf wel rekening mee.
Aangezien mijn vrouw ook vaak met de auto rijdt heb ik liever dat de parkeersensoren goed werken dan dat het geluid super is.
Dat interesseert haar toch niets.
Ik heb al wel een achteruitkijkcamera liggen die ik nog moet monteren.
Dan kan ik, als ik de Asteroid aan heb staan, in ieder geval zien dat ik tegen een paaltje rijd. ;)

Je stuurwielbediening van de radio werkt trouwens ook niet als de Asteroid ingeschakelt is.
Als de Astroid uit staat werkt alles weer orgineel.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

da Prutser
Newby
Newby
Berichten: 37
Lid geworden op: 19-08-2013 00:08

Bericht door da Prutser » 16-02-2014 23:55

Eeeuh, het ging hier eigenlijk om het geluid. ;)
Ik sta er nog steeds van te kijken hoe goed het geluid van de orginele speakers eigenlijk is door gebruik van een versterker en wat geluidinstellingen in de Asteroid.

Verder kun je muziek afspelen van de USBstick, een SDkaart, of via bluetooth van je telefoon.
Ook kun je internetten via je telefoon of een 3G/4Gstick.

Chevy
moderator
moderator
Berichten: 860
Lid geworden op: 04-11-2012 16:41

Bericht door Chevy » 17-02-2014 18:17

Bedankt voor je uitgebreide antwoordt!
Ik zit er serieus over na te denken om er ook 1 aan te schaffen dus ik heb nog een paar vragen voor je :P

Zou je een foto kunnen maken hoe jij je scherm heb bevestigd?
Op dezelfde plek waar jij hem heb staan, staat bij mij men TomTom aleen als ik die plat leg is hij net te dik en sluit het klepje net niet helemaal.

Haal jij je scherm eraf of laat je deze zitten?

Waar heb jij de afstandbediening zitten?

Zou je een foto kunnen maken waar je dat andere kastje heb zitten waar je usb en line in enz in zitten, ik zou deze graag onder de armsteun maken maar weet niet hoe warm dat kastje wordt?

Zit zo'n Iso kabel erbij of moet je apart kopen?

Ik las in een revieuw dat er ook gratis navigatie apps opzitten, is dat ook zo, welke heb jij?

Wel vervelend dat de signaal geluiden niet werken als hij is ingeschakeld, zou daar geen oplossing voor te verzinnen zijn.

Die achteruitrijdcamera is wel een goeie,sluit je die gewoon op dat beeldscherm aan?Als je die erop heb zou je er dan een Howto van kunnen maken?

Waar kom je eigenlijk vandaan, misschien kunnen we een keer afspreken.

Groetjes, Chevy - Colin
Welkom op het Chevrolet Cruze forum!
Chevrolet Cruze Black Edition

da Prutser
Newby
Newby
Berichten: 37
Lid geworden op: 19-08-2013 00:08

Bericht door da Prutser » 18-02-2014 00:28

Hoi Chevy,
Ik heb hier net nog wat foto's gemaakt.
Ze staan een beetje door elkaar.
Zoek de juiste tekst bij het juiste plaatje. ;)

Ik heb het dekseltje een beetje vermaakt.
De veer heb ik uit de deksel gehaald.
Nu zet ik het schermpje recht op en laat de deksel op het scherm rusten.
Het schermpje staat precies klem tegen de deksel en valt dus niet om.
De houder heb ik ook aangepast.
Hier zit normaal een kogelgewricht aan die ik er af geslepen heb.
Uit de deksel heb ik met de Dremel een vierkant geslepen zodat de deksel dicht kan.
Dit voorkomt gelijk dat het scherm gaat schuiven als deze in het bakje ligt.
Ik laat het schermpje dus altijd aangesloten zitten.

De bedieningsknop heb ik bij de handrem zitten op het meegeleverde houdertje.

Het kastje heb ik onder de middenconsole geplaatst,
Sorry voor de rommelige inbouw.
Ik moet dit nog eens netjes maken.
De groene draad die je ziet zitten is de draad die je op de handrem aan moet sluiten.
Ik heb 'm gelijk aan de massa gelegd anders werken bepaalde functies alleen als de auto op de handrem staat.
De stekkers van het kastje, o.a. Iphone en USB heb ik in de armsteun liggen.
De kabels zijn er lang genoeg voor.

De ISOkabels moet je apart kopen.
1 van Chevrolet naar ISO en nog 1 van ISO naar Chevrolet.
Kost een paar tientjes.

Er zit wel een gratis navigatie bij maar ik vertrouw toch liever op TomTom.
Kost een paar centen maar het werkt perfect!

Geluidsignalen zijn volgens mij niet om te leiden maar dit ga ik nog eens uit zoeken.
Het stoort mij niet.

Achteruitrijcamera kun je gewoon aansluiten, er is nog een gele videoplug over.
Ik zal ook wel iets bij het achteruitrijlicht aan moeten sluiten.
Ook heb ik een camera gekocht om voor in de grille te plaatsen.
Gewoon omdat het kan. :)
Die Chinese troep kost toch niets.

Ik kom ongeveer uit Breda.
Dawazzumweer!




Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Chevy
moderator
moderator
Berichten: 860
Lid geworden op: 04-11-2012 16:41

Bericht door Chevy » 18-02-2014 18:10

Kijk daar hebben we wat aan :!:

Vanwaar 2 iso kabels dan?
1 van de radio naar het Parrot kastje en 1 van het Parrot kastje naar de radio terug?

Waarschijnlijk ga ik er van t voorjaar 1 aanschaffen en ook zelf inbouwen.

Ik heb bij mij de veertjes in het klepje omgedraaid dus als je het klepje open doet springt hij niet vanzelf open maar gaat hij juist dicht ;)

Zal wel laten weten als hij erin zit!
Welkom op het Chevrolet Cruze forum!
Chevrolet Cruze Black Edition

da Prutser
Newby
Newby
Berichten: 37
Lid geworden op: 19-08-2013 00:08

Bericht door da Prutser » 18-02-2014 18:25

Inderdaad.
Normaal gesproken, als je ISO hebt, plaats je de Parrot tussen de radio en speakers.
Omdat de standaard radioaansluiting van de Cruze geen ISO is heb je twee verloopjes nodig.

Veertje had ik inderdaad ook om kunnen draaie.
Maar het klepje blijft goed zitten zo.

Mills
Member
Member
Berichten: 120
Lid geworden op: 07-12-2013 21:08

Bericht door Mills » 27-02-2014 05:59

Mills: Ik zou niet weten waar de bekabeling heen gaat van de tweeters. las laatst ergens dat in modernere auto's al vaak zo'n 2 km aan kabel zit en daar ga ik niet in zoeken! Laat me even weten als je iets gevonden hebt! Misschien ga ik dan ook het scheidingsfilter nog toepasen.
Het weerstandje zit op de originele tweeter zelf. Volgens mij krijgt je tweeter nu het volle vermogen wat er niet goed voor is.
Ik heb verder de bekabeling niet bekeken en ervoor gekozen nieuwe kabels te leggen.

Mills
Member
Member
Berichten: 120
Lid geworden op: 07-12-2013 21:08

Bericht door Mills » 01-03-2014 21:00

Mills schreef:
Mills: Ik zou niet weten waar de bekabeling heen gaat van de tweeters. las laatst ergens dat in modernere auto's al vaak zo'n 2 km aan kabel zit en daar ga ik niet in zoeken! Laat me even weten als je iets gevonden hebt! Misschien ga ik dan ook het scheidingsfilter nog toepasen.
Het weerstandje zit op de originele tweeter zelf. Volgens mij krijgt je tweeter nu het volle vermogen wat er niet goed voor is.
Ik heb verder de bekabeling niet bekeken en ervoor gekozen nieuwe kabels te leggen.
Ik kan je wel aanraden om het scheidingsfilter te gebruiken en eventueel zelfs nieuwe kabels te trekken. Gaat vrij gemakkelijk bij de Cruze. Bij mij was er echt een enorm verschil te horen.

Plaats reactie

Terug naar “How tos”